Heeft onregelmatig trainen/eten een negatief effect op je trainingsresultaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heeft onregelmatig trainen/eten een negatief effect op je trainingsresultaat

De titel zegt genoeg lijkt mij, maar ik meen mij te herinneren dat je voor het beste resultaat van je trainingen altijd stipt op tijd moest trainen/eten is dit nou een fabeltje?

Ik werk in een 3 ploegendienst en wat ik wel duidelijk merk is een verschil in mijn energie levels, als ik ochtenddienst draai lijkt alles wel 2* zo zwaar te zijn.

Zolang je je energie binnen krijgt, is er niks aan de hand. vaste tijdstippen zijn niet perse nodig.

het maakt dus niet uit, als je een keer 5 a 6 uur niks eet.

Comment

Het gaat om de macro's, vaste tijdstippen zijn en het verhaal van om de 2 uur eten is al achterhaald en dat speelt geen rol. Toch zijn er wel andere reden om dit alsnog te doen bijv. de constante toevoer aan energie die je binnenkrijgt door het nuttigen van voeding. Je energiepeil heeft natuurlijk wel weer invloed op je trainingsresultaten, maar nogmaals vaste tijdstippen voor eten en voeding is bullshit. Probeer wel een goede uitkomst te vinden die voor jou het meest ideaal is. Zo probeer ik zelf bijvoorbeeld te gaan trainen op het moment wanneer ik mij het meest fit voel. Het liefst later op de middag of in de avond omdat ik dan al wat maaltijden genuttigd heb en over meer energie en kracht beschik. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Er zijn ook genoeg mensen die voorkeur geven aan 's ochtends trainen, of dat doen omdat het simpelweg niet anders kan. Of kijk bijvoorbeeld naar de IF-sekte hier op bodynet. Voor hen maakt het niet of niet veel uit of ze goed gegeten hebben voor de training, omdat zij volgens andere principes handelen.
      Last edited by jordy; 15-08-2009, 23:49.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Onregelmatig trainen zou naar mijn idee alleen maar de gewenning van je spier tegen gaan.
        Zou dus in dat opzicht geen nadelig effect moeten hebben.

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Heb welleens ergens gelezen dat je eind van de dag sterker ben dan aan het begin. Maar hoe het qua resultaat zit zou ik niet durven zeggen.

Zelf vind ik het lekker om een uur na het ontbijten lekker te gaan sporten.

Comment

daar kunnen we snel over zijn -> DSO
            Beter voorbeeld is er niet.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Hey Uk, leuke schermafbeelding gebruik btw.
              Zelf genomen in de trein?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X