advies toestellen homegym.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies toestellen homegym.

Oké zoals jullie wel weten ben ik van plan een homegym op te zetten, maar nu heb ik uiteindelijk mijn keuzes een beetje te beperken en nu zou ik toch graag wat advies willen hebben van de mede forumers.Het word een beetje krappe homegym want het kamertje is slechts 9*9 maar het zou moeten kunnen.

O, en voor ik het vergeet zit aan een buget van €1300 (beetje raar bedrag maar het is niet anders)

1) Barbarian Half-Rack incl. Multi Bench BB-9053-SET-A - Fitness Seller

Deze kan ik hoog genoeg zetten om te gaan squaten, met het geld dat ik over heb wil ik in ieder geval deze er bij nemen.

Barbarian Wall Pulley BB-9077 - Fitness Seller

Wat over is geef ik uit aan verstelbare dumbells en gewichten.

2) Barbarian Power Cage System incl. Multi Bench + 145kg Halterset BB-9030-LTO-9050 - Fitness Seller

Als jullie nou de keus zouden hebben welke van de 2 word het dan?

Ik zou voor de power cage gaan.
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Geen van beiden. Ik zou...

Powertec Power Rack System P-PRS - Fitness Seller

Powertec Utility Bench incl. Leg Lift Attachment P-UB-P-LLA - Fitness Seller

http://www.fitness-seller.nl/product...Gietijzer.html

En dan sparen voor wat DB's en dergelijke
      Last edited by Falstyr; 24-08-2009, 15:17.

Comment

Als ik een homegym zou hebben zou deze bestaan uit: een squatrack, bench press, verstelbaar bankje, leg press, cable station, dumbells. en een barbell met voldoende schijven. Dan heb je alles om gespierd te worden
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Ik zou voor de cage gaan. Dat is denk ik de beste basis. Verder zou ik gewoon veel geduld hebben en marktplaats, speurders en vooral de duitse ebay in de gaten houden. Langszaam uitbouwen naar de volledige gym
            "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Daarom stel ik mijn set voor.

Je hebt een rek met pins die verstelbaar zijn. Hierin kun je alle compound oefeningen doen.
              De bijgevoegde Lat Pully is lekker qua afwisseling voor tricep push down en lat pull downs. Als je een andere greep koopt kun je ook makkelijk Cable Row en Side Raises doen.
              De bench is verstelbaar in alle nodige posities. Daarnaast met uitbouw voor Leg Extention/Lying Leg Curls voor dat extra been isolatie.

Daarna is het rustig de tijd nemen om in de loop der maanden/jaren verder uit te bouwen.

Comment

even een schop geven dit topic.

tja Falstyr dankzij jouw gaat ik weer twijfelen.

Comment

slechts 9*9? ik ben niet zo goed in oppervlaktes inschatten maar dat is 81m², is toch supergroot? de ruimte die ik ooit hoop in te richten als homegym is heel wat kleiner hoor
                  Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Originally posted by dfuse View Post
                    slechts 9*9? ik ben niet zo goed in oppervlaktes inschatten maar dat is 81m², is toch supergroot? de ruimte die ik ooit hoop in te richten als homegym is heel wat kleiner hoor
                    Héééééééél scherp, ik bedoelde natuurlijk 9m²

Comment

Ah, dat is al meer in de richting van mijn eigen beschikbare ruimte, zal deze thread dan ook volgen
                      Wat ik nooit terug zie in de homegyms setups, of de dromen ervan, is een toestel om op te warmen? Doen jullie dit niet misschien? Ik gebruik in de gym altijd de roeimachine, sommigen lachen me dan wel uit dat ik opwarm maar volgens het beginnersschema in de stickies is dit toch heel belangrijk, niet?

Comment

Ik denk dat de meesten voor het gemak met weinig gewicht opwarmen, bijv. bij bench press met alleen de stang of totaal van 20-30kg
                        Groeten

Comment

Opwarming doe ik met wat rek/strek werk in de vorm van Foam Rollen en Flexbiliteits werk. Daarna gevolgd door wat lager gewicht opwarm sets. Ik ga niet roeien of andere energie verspilling doen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Ik ga niet roeien of andere energie verspilling doen.
                            haha, ok, dat is duidelijk

Comment

Originally posted by ukkie View Post
                              Oké zoals jullie wel weten ben ik van plan een homegym op te zetten, maar nu heb ik uiteindelijk mijn keuzes een beetje te beperken en nu zou ik toch graag wat advies willen hebben van de mede forumers.Het word een beetje krappe homegym want het kamertje is slechts 9*9 maar het zou moeten kunnen.

O, en voor ik het vergeet zit aan een buget van €1300 (beetje raar bedrag maar het is niet anders)

1) Barbarian Half-Rack incl. Multi Bench BB-9053-SET-A - Fitness Seller

Deze kan ik hoog genoeg zetten om te gaan squaten, met het geld dat ik over heb wil ik in ieder geval deze er bij nemen.

Barbarian Wall Pulley BB-9077 - Fitness Seller

Wat over is geef ik uit aan verstelbare dumbells en gewichten.

2) Barbarian Power Cage System incl. Multi Bench + 145kg Halterset BB-9030-LTO-9050 - Fitness Seller

Als jullie nou de keus zouden hebben welke van de 2 word het dan?
                              Tja simpel toch.....neem de Barbarian Power Cage met alles erop en aan.
                              Heb deze namelijk zelf ook, zeer zware kwaliteit, perfect afgewerkt waanzinnig strak gelast, mooi afgelakt, staat als een huis, zit geen beweging in, heerlijk trainen daar op.
                              Multi Bench is zeer stevig, en kan 400kg hebben, perfect in te stellen, zowel rug als zitting.

Power Tec. is veel minder stabiel.
                              effin lees maar eens de reacties daar.

En je zit mooi aan je bedrag zo, neem er 2 dumbels 50mm bij, en je bent compleet.

Succes met je beslissing en aankoop.
                              Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X