probleempje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• probleempje

nu ik eindelijk los kan squatten, zit ik meteen weer met een probleem.
    er zijn haken aan de smithmachine gemaakt, zodat je dus los kunt squatten, maar het probleem is , ze zitten net een paar cm te hoog, dus ik moet met me tenen unracken, dus als je een beetje zwaar gaat wordt dat wel een probleem.
    en met het terug leggen ook weer + dat de gewichten wat ik eraan heb hangen net langs de smith gaan, dus moet je nog voorzichtig zijn ook, een keer de smith raken en je raakt uit balans

maar wat kan ik nou doen om niet meer met me tenen te hoeven unracken?
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Lager beginnen en ophangen?
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Lager beginnen en ophangen?
      ophangen?

kan wel de haak daaronder gebruiken, maar dan knal ik met unracken tegen die haak daarboven weer aan, dan zou ik door me benen moeten unracken en door me benen achteruit lopen, ook niet veilig en fijn.
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Laag unracken.
        Opleggen.
        Stang draaien zodat haken "open" blijven staan.
        Zakken.

Zoiets?
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
          Laag unracken.
          Opleggen.
          Stang draaien zodat haken "open" blijven staan.
          Zakken.

Zoiets?
          volgens begrijp je mij verkeerd, aan de stang zit geen haken, maar aan de smith, waar je de stang kunt opleggen, gewoon een bb dus
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Dan is het toch geen smith..?

In dat geval: lager neerleggen, er onder kruipen en je eerste rep dus een halve positieve laten worden.
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

In dat geval: lager neerleggen, er onder kruipen en je eerste rep dus een halve positieve laten worden.
              Precies dat bedoel ik dus. En ja, dan moet je de eerste vijf cm gebogen voortbewegen, maar is veiliger dan je tenen moeten gebruiken.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
                nu ik eindelijk los kan squatten, zit ik meteen weer met een probleem.
                er zijn haken aan de smithmachine gemaakt, zodat je dus los kunt squatten, maar het probleem is , ze zitten net een paar cm te hoog, dus ik moet met me tenen unracken, dus als je een beetje zwaar gaat wordt dat wel een probleem.
                en met het terug leggen ook weer + dat de gewichten wat ik eraan heb hangen net langs de smith gaan, dus moet je nog voorzichtig zijn ook, een keer de smith raken en je raakt uit balans

maar wat kan ik nou doen om niet meer met me tenen te hoeven unracken?
                Probeer anders eens 2 schijven van 20kg onder je voeten te leggen of meer..
                Het kan helpen

Comment

jawel, maar de haken zit aan de buitenkant, dus beide kanten

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Precies dat bedoel ik dus. En ja, dan moet je de eerste vijf cm gebogen voortbewegen, maar is veiliger dan je tenen moeten gebruiken.
                  zal het proberen

Originally posted by NielsDe View Post
                  Probeer anders eens 2 schijven van 20kg onder je voeten te leggen of meer..
                  Het kan helpen
                  de schijven zijn niet vlak, dus nee bedankt.
                  160kg squat
                  225kg deadlift
                  130kg benchpress

Comment

heb het ook 1x geprobeerd in zo'n power rack waar de haken een paar cm te hoog stonden omdat de echte squatracks bezet waren. na 1x te proberen ben ik er gewoon mee gestopt en ik heb gewacht op het echte rack, levensgevaarlijk gewoon als dat niet op de juiste hoogte staat.
                    Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Misschien dat je hier iets aan hebt:

Last edited by GeneralIx; 26-02-2010, 15:40.
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X