Originally posted by davide
View Post
Mosco's vlees topic
Collapse
X
-
Originally posted by okidoki71 View PostOok een paar vraagjes:
Wordt er nog steeds water in kipfilet gespoten?
Zijn de koeien die halal geslacht worden werkelijk vrij van die misselijkmakende hormonen en andere rotzooi dat ze gevoederd krijgen?
Halal geslacht vlees is 100 % hormoon vrij !Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %"Where others see trouble.. I see opportunities"
Comment
-
Originally posted by Shredmaster View PostJa maar oma heeft dan ook alle tijd.....Mag erg graag een goed stuk vlees eten. Maar dan wel goed klaar gemaakt.
Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %"Where others see trouble.. I see opportunities"
Comment
-
Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %"Where others see trouble.. I see opportunities"
Comment
-
Top Davide, bedankt voor je snellle reply
Originally posted by Shredmaster View PostIK kook één keer in de week op maandag de maaltijden voor de hele week. Kip bakken, rijst koken.
Voor de rest woon ik nog thuis dus avondeten hoef ik niets aan te doen.Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %"Where others see trouble.. I see opportunities"
Comment
-
Originally posted by sch00m View PostIk zag "mosco's vleestopic" en durfde em haast nie aan te klikken
Maar dit is idd wel een handig topic. Had gister bij de AH een 600gr Runderlap gehaald. Maar was me af aant vragen waar dit in godsnaam vanaf kwam. Vond het een beetje vreemd dat hij 180 minuten moest bakken. (waar ik pas achter kwam toen ik thuis kwam) Want ging ef naar de winkel voor een dikke kogelbief. Maar toen ik de Runderlap zag kon ik em niet laten liggen. Uiteindelijk maar eens gegoogled waar dit stuk vlees nou eigelijk zat.
De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.
Comment
-
Originally posted by Osterich View PostGoed topic, briljant idee ja
Zeg mosco, wat zit er allemaal in gehakt.
En wat willen wij als consumenten nou eigenlijk echt niet weten over vlees.....?.
Om een biefstukje te krijgen moeten die delen gesplitst worden en ontdaan worden van vet.
Na het splitsen worden de vliezen, die de spier delen scheiden verwijdert.
En van dit wordt gehakt gemaakt.
Ik zal er wat foto's bij doen te illustratie.
Originally posted by Shredmaster View PostMosco is het normaal dat ik in rundersaucijsjes stukken bot tegen kom?
Net als in de Rundergehakt.
Comment
-
Originally posted by Spank View PostMaar hoe zit dat met hormonen dan tegenwoordig?
Vlees in de super zou meer hormonen bevatten als dat van een bio slager..
Is dit niet ongezond?
En al dat gezeur over, neem kip en koolvis..
Dat is toch bullshit? Je hebt ook rood vlees nodig in een dieet toch? Zoals mager rundergehakt, en tartaar..
Als er een positief monster gevonden wordt wat zo goed als nooit voorkomt,
word de AID ingeschakeld en heeft de boer een probleem.
En natuurlijk is het vlees ondertussen als afgekeurd.
Comment
-
Originally posted by davide View PostRunderrib lap is de mooiste stooflap, smoren kan ook trouwens. Waarom zo lang? Door de structuur van het vlees, het wordt niet voor niets "oma's draadjes vlees genoemd" Stoof, smoor of sudder je het te kort is het taai. Het moet bijna uit elkaar vallen.
Wil je snel dan neem je inderdaad een biefstuk, tournados, entrecote, kogeltje of gewoon een lekker snel steakje. Zoals Falstyr al zegt enkele minuten om en om. Alleen snap ik het invriezen en kruiden niet zoals hij omschrijft. Ik doe het nooit vooraf, masseren of in folie, hup zo in de pan zo vers als het maar kan.Tenzij je groot inkoopt dan kan ik het me voorstellen. Een goed stuk vlees hoeft niet eens gekruid te worden.
Maar om een lang verhaal kort te maken, het is dus afhankelijk van het vlees hoe lang de bereidingstijd is.
Het draadjes vlees is inderdaad de riblap anders dan de naam doet vermoeden is dit vlees afkomstig uit de runder nek.
Comment
-
Originally posted by Osterich View PostGoed topic, briljant idee ja
Zeg mosco, wat zit er allemaal in gehakt.
En wat willen wij als consumenten nou eigenlijk echt niet weten over vlees.....?
Wat de consument echt niet wil weten is dat het dier toch echt eerst dood moet voordat het zijn of haar vlees afstaat.
Comment
-
Hehehe laffe haas dat je der bent, komt op met die smerige details en vieze grapjes die met vlees worden uitgehaald om ons te bedonderen.
Oudste stukjes achteraan leggen ofzo bij de slagert...?
Oh en echt kudo's voor je posts en de plaatjes.
Moscomau, de vleesmeester.http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen
Comment
-
Originally posted by moscomau View PostNee dit is niet normaal, er is iemand bij het uitbenen of het splitsen of kanten van het vlees aan het prutsen geweest.
Het gaat trouwens over vlees van de supermarkt Deen.Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
Go heavy or go home!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
3 dagen geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
5 dagen geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-