Originally posted by Shredmaster
View Post
Mosco's vlees topic
Collapse
X
-
Originally posted by Osterich View PostHehehe laffe haas dat je der bent, komt op met die smerige details en vieze grapjes die met vlees worden uitgehaald om ons te bedonderen.
Oudste stukjes achteraan leggen ofzo bij de slagert...?
Oh en echt kudo's voor je posts en de plaatjes.
Moscomau, de vleesmeester.
ps
Heeft ie een leuk zusje...............
De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.
Comment
-
GeneralIx zijn zusje heeft een zwaardere snor dan mn moeder, dus ik ben wel wat gewend.
Haar vlees is wel goed. Lekker stevig maar toch mals.
Ik sla er niet te veel op, dat is niet goed. Kruiden doe ik ook niet.
Is het vlees van de Keurslager, toch een groot bedrijf, net zo goed als dat van de Appie?
Maakt het bij de Appie uit of je standaardvlees koopt, of die zooi van de "greenfields"?http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen
Comment
-
Originally posted by moscomau View PostVan waar jou kennis?
Het draadjes vlees is inderdaad de riblap anders dan de naam doet vermoeden is dit vlees afkomstig uit de runder nek.Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %"Where others see trouble.. I see opportunities"
Comment
-
Runderriblap
Riblap: Boven voorpoot tot halfverwege rug
Per 100 g onbereid:
Energie: 171 kcal
Eiwit: 20.8 gram
Vet: 9.7 gram
Koolhydraten: 0 gram
IJzer: 2.5 milligram
Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %"Where others see trouble.. I see opportunities"
Comment
-
Originally posted by davide View Post9 jaar chefkok lijkt me voldoende
Originally posted by davide View PostRunderriblap
Riblap: Boven voorpoot tot halfverwege rug
Per 100 g onbereid:
Energie: 171 kcal
Eiwit: 20.8 gram
Vet: 9.7 gram
Koolhydraten: 0 gram
IJzer: 2.5 milligram
Maar zoals je waarschijnlijk weet,wat het meest verkocht wordt als draadjes, stoofvlees of riblappen zowel bij de slager als in de supermarkt.
Is vanaf de dikke rib tot en met de rundernek.
Comment
-
Originally posted by Osterich View PostGeneralIx zijn zusje heeft een zwaardere snor dan mn moeder, dus ik ben wel wat gewend.
Haar vlees is wel goed. Lekker stevig maar toch mals.
Ik sla er niet te veel op, dat is niet goed. Kruiden doe ik ook niet.
Is het vlees van de Keurslager, toch een groot bedrijf, net zo goed als dat van de Appie?
Maakt het bij de Appie uit of je standaardvlees koopt, of die zooi van de "greenfields"?
Die zoekt zijn eigen koeien uit en er zijn er zelfs die het mesten in eigen beheer hebben.
Maar je kan ook in de super markt een goed stukje vlees halen.
Maar de kans dat de kwaliteit toch iets minder is blijft aanwezig.
Dit kan aan het ras liggen of aan onkunde van het personeel.
Mijn vrouw had laatst een biefstukje gehaald bij de plusmarkt die gewoon weg verkeerd gesneden was.
Niet recht op het draad van het vlees maar met de draad mee.
als je hem zo bak is hij altijd taai.
Onkunde.!
En over greenfields kan ik je weinig vertellen.
Wel ben ik bang dat dit vooral een marketing ding is.Last edited by moscomau; 07-11-2009, 00:15.
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostIk werk voor de Supply Chain van Albert Hein en ik kan bevestigen dat Greenfields idd pure marketing is.
Deze producten waren normale producten die in prijs verhoogd zijn en waar een nieuwe verpakking (zilver/purper) voor is ontworpen om het een luxer uiterlijk te geven. Met Puur & Eerlijk en Excellent is dat ook zo.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostIk werk voor de Supply Chain van Albert Hein en ik kan bevestigen dat Greenfields idd pure marketing is.
"Greenfields" runderen leven in Ierland, grotendeels in vrijheid in de wei. Die runderen lopen dus meer buiten dan de runderen voor de vlees productie in overige landen, laat staan nederland, Deze runderen kunnen langzaam groeien en daardoor vetter vlees hebben, rijper zijn dus.
Ook runderen uit Argentinië en Schotland hebben over het algemeen een langzame groei en rijper / vetter vlees.
Beter van smaak, mooiere structuur. Ik kocht destijds altijd mijn eigen vlees in, geloof me je ziet het, je voelt het en je proeft het.
Dat AH hier een naam aan verbind "Greenfield" is natuurlijk een mooie commerciele insteek dat ben ik met je eens. Vreemd terwijl goed gerijpte runderen uit Argentinië en Schotland net zo goed zijn, mischein wel beter en het gras waar zij op grazen ook groen is.Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %"Where others see trouble.. I see opportunities"
Comment
-
Originally posted by davide View PostWil ik toch enigzins tegenspreken, niet helemaal marketing !
"Greenfields" runderen leven in Ierland, grotendeels in vrijheid in de wei. Die runderen lopen dus meer buiten dan de runderen voor de vlees productie in overige landen, laat staan nederland, Deze runderen kunnen langzaam groeien en daardoor vetter vlees hebben, rijper zijn dus.
Ook runderen uit Argentinië en Schotland hebben over het algemeen een langzame groei en rijper / vetter vlees.
Beter van smaak, mooiere structuur. Ik kocht destijds altijd mijn eigen vlees in, geloof me je ziet het, je voelt het en je proeft het.
Dat AH hier een naam aan verbind "Greenfield" is natuurlijk een mooie commerciele insteek dat ben ik met je eens. Vreemd terwijl goed gerijpte runderen uit Argentinië en Schotland net zo goed zijn, mischein wel beter en het gras waar zij op grazen ook groen is.
Geen kok meer vandaag de dag?
Comment
-
Wat gebeurd er met slacht afval en andere restproducten van het varken.?!
Voor de gene die denken dat ze nooit varken binnen krijgen.
Varkens huid word gebruikt voor de productie van:
werkhandschoenen
Lijm
collageen injecties
drop
wine gum
kauwgum
peppermunt
lolly's
spekjes
nougat
kokosbrood
cakes
tompoezen
gelatine blaadjes
pudding
mousse
teramisu
soft ijs
slagroom
kwarktaart
smeerkaas
boter
bier
wijn
sap
capsules hard of zacht
pillen
sponzen
Varkens botten worden gebruikt voor de productie van:
gelatine
papier
carbon papier
printplaatjes
koper
brons
cadmium
zink
explosieven
kogels
paintball
gips
kurk
bad capsules
film negatieve
foto papier
rontgen foto's
hologram
beton
lijm
puzzels
schuurpapier
schoenen
kleurstof
porselein
remmen trein
bruistabletten
Varkens bloed wordt gebruikt voor de productie van:
sigaretten
visvoer
kleurstof
Varkens vet wordt gebruikt voor de productie van:
glijmiddel
biodiesel
zeep
waspoeder
was verzachter
verf
kaarsen
shampoo
haar conditioner
foundation
body lotion
anti rimpel zalf
tandpasta
krijtjes
anti vries
vloer was
Verder wordt het varken gebruikt voor o.a.:
verfkwasten
insuline
hartkleppen
heparine
honden voer
katten voer
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
18 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment