riem voor barbell curl wtf
wel riem , geen riem??
Collapse
X
-
Een halterriem gebruik je alleen bij zeer zware gewichten richting de 200 kg (en eigenlijk nog meer dan dat) om je onderrug wat te ontzien en je daardoor tegen ernstige blessures te beschermen.
Ik denk dan aan oefeningen zoals de squat, de deadlift en sterkste man onderdelen. Niet aan barell curls.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostEen halterriem gebruik je alleen bij zeer zware gewichten richting de 200 kg (en eigenlijk nog meer dan dat) om je onderrug wat te ontzien en je daardoor tegen ernstige blessures te beschermen.
Ik denk dan aan oefeningen zoals de squat, de deadlift en sterkste man onderdelen. Niet aan barell curls.
Dus als je minder dan 200 kg squat heb je geen riem nodig. Ben ik het niet mee eens. Jij kan niet voor een ander bepalen of iemand een riem nodig hebt of niet. Zodra iemand het gevoel heeft dat zijn rug het zwaar te voorduren krijgt en denkt een riem nodig te hebben, is de hoeveelheid gewicht niet van toepassing. Dat gewicht kan net zo makkelijk 150 kg zijn.ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Postbullshit. dan moet die maar eens eerst wat meer tijd aan assists en core oefeningen besteden.
Ok. Ik train bij Kneets gym. Kneet zelf traint ook met een riem om en die man squat echt geen 200 kg of meer. Hij doet het dus verkeerd?ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
denk ook eerlijk gezgd dat het van persoon tot persoon bekeken moet worden.
ik denk ook dat je onderrug ,of iig bij veel mensen een redelijkzwak punt is , dus een beetje bescherming als is het alleen maar in je hoofd dat er wat omheen zit kan een hoop doen.
Wat jij zegt Posseltje, ben ik het ook absoluut mee eens,
belast hem al genoeg en heb er al genoeg probs mee gehad.. zonder riem trainen kan mijn volgende training in de weg staan dmv krom liggen van de pijn.. Niet dat ik er veel last van heb, maar sta al 22 jaar in de keuken en train al net zolang ...voorzichtig zijn is redelijk verstandig .... zodra je meer dan 20 kg boven je lichaamsgewicht gaat lijkt het mij geen overbodige luxe, nogmaals hij hoeft niet ongelovelijk strak zoals je ziet bij die grote gasten ..
Je hoort ook redelijk veel die ouwe BBders zeggen, had ik maar wat voorzichtiger geweest... zat voor ik deze site had gevonden veel op davedraper.com en ook Draper adviseerd veel voorzichtigheid.
Door al die grote gewichten gaat het toch morrelen ergens in het lichaam....
We zijn er tenslotte niet voor gemaakt ..
Als je gewoon normaal traint voor een ontwikkeld lichaam lijkt me een riem the way to go bij 50% van de oefeningen want je belast die plek met werkelijk alles wat je doet .
@shred , denk je dat nou werkelijk dat ik dat niet in de gaten hadLast edited by Noosa Bas; 13-11-2009, 01:38.
Comment
-
Originally posted by Ashley View PostOk. Ik train bij Kneets gym. Kneet zelf traint ook met een riem om en die man squat echt geen 200 kg of meer. Hij doet het dus verkeerd?
Hardcore gym die al meer dan 30 bestaat. Top van Nederland en ook bb die met europese kampioenschappen meedoen. Die man traint en sponsert de top daar. Ik denk niet dat die man de richtlijn van Falstyr en DSO gaat adviseren. Die slaat nl nergens op.ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Originally posted by Ashley View PostEven een toelichting over wie keets gym is.
Hardcore gym die al meer dan 30 bestaat. Top van Nederland en ook bb die met europese kampioenschappen meedoen. Die man traint en sponsert de top daar. Ik denk niet dat die man de richtlijn van Falstyr en DSO gaat adviseren. Die slaat nl nergens op.
NB: en ik weet wat Kneets gym is. Ik ben niet achterlijk. Die gym is een legende.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Als die Keet al adviseerd om een riem te gebruiken bij zulke lichte gewichten dan spoort hij niet ongeacht wat zijn staat van dienst is. Er is al vaker gezegd dan het niet automatisch iets betekend omdat iemand al 40 jaar BB of powerlifter is en dan meteen alles weet en guru is. En met lichte gewichten doel ik op de richtlijn van 2x lichaamsgewicht squat/deadlift en 1.25x voor bench press.
Heb je riem nodig omdat je rug problemen hebt dan ben je bezig met symptoom bestrijding en ontwijk je het probleem. Doe dan meer core oefeningen, meer hyperextentions e.d. om je rug te versterken voordat je straks een spit hebt en helemaal niet meer recht kunt staan van de pijn.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
11 uur geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...18 uur geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
5 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
6 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment