wel riem , geen riem??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

riem voor barbell curl wtf

Comment

Originally posted by Noosa Bas View Post
      hey, hoe weet je dat nou??? helderziende of wat ?
      Dat was een strikvraag kerel, dat is namelijk net zo nutteloos. ?!
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Een halterriem gebruik je alleen bij zeer zware gewichten richting de 200 kg (en eigenlijk nog meer dan dat) om je onderrug wat te ontzien en je daardoor tegen ernstige blessures te beschermen.
        Ik denk dan aan oefeningen zoals de squat, de deadlift en sterkste man onderdelen. Niet aan barell curls.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Bij zware BoRs, T-bars en staande overhead presses ga ik hem gebruiken, misschien bij squats, voor de rest onzinnig
          Groeten

Comment

Gebruik enkel een riem bij blessuregevaar. Straps daarentegen sowieso nooit.
            AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Een halterriem gebruik je alleen bij zeer zware gewichten richting de 200 kg (en eigenlijk nog meer dan dat) om je onderrug wat te ontzien en je daardoor tegen ernstige blessures te beschermen.
              Ik denk dan aan oefeningen zoals de squat, de deadlift en sterkste man onderdelen. Niet aan barell curls.

Dus als je minder dan 200 kg squat heb je geen riem nodig. Ben ik het niet mee eens. Jij kan niet voor een ander bepalen of iemand een riem nodig hebt of niet. Zodra iemand het gevoel heeft dat zijn rug het zwaar te voorduren krijgt en denkt een riem nodig te hebben, is de hoeveelheid gewicht niet van toepassing. Dat gewicht kan net zo makkelijk 150 kg zijn.
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

bullshit. dan moet die maar eens eerst wat meer tijd aan assists en core oefeningen besteden.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  bullshit. dan moet die maar eens eerst wat meer tijd aan assists en core oefeningen besteden.

Ok. Ik train bij Kneets gym. Kneet zelf traint ook met een riem om en die man squat echt geen 200 kg of meer. Hij doet het dus verkeerd?

Comment

riem = ideaal voor squat en sldl als je je onderrug wilt ontzien zoals ik..

belast hem al genoeg en heb er al genoeg probs mee gehad.. zonder riem trainen kan mijn volgende training in de weg staan dmv krom liggen van de pijn..

Comment

ik gebruik hem enkel bij laatste serie squad anders nooit. Anders gaat je onderrug te zwak worden

Comment

denk ook eerlijk gezgd dat het van persoon tot persoon bekeken moet worden.
                        ik denk ook dat je onderrug ,of iig bij veel mensen een redelijkzwak punt is , dus een beetje bescherming als is het alleen maar in je hoofd dat er wat omheen zit kan een hoop doen.
                        Wat jij zegt Posseltje, ben ik het ook absoluut mee eens,
                        belast hem al genoeg en heb er al genoeg probs mee gehad.. zonder riem trainen kan mijn volgende training in de weg staan dmv krom liggen van de pijn.. Niet dat ik er veel last van heb, maar sta al 22 jaar in de keuken en train al net zolang ...voorzichtig zijn is redelijk verstandig .... zodra je meer dan 20 kg boven je lichaamsgewicht gaat lijkt het mij geen overbodige luxe, nogmaals hij hoeft niet ongelovelijk strak zoals je ziet bij die grote gasten ..

Je hoort ook redelijk veel die ouwe BBders zeggen, had ik maar wat voorzichtiger geweest... zat voor ik deze site had gevonden veel op davedraper.com en ook Draper adviseerd veel voorzichtigheid.
                        Door al die grote gewichten gaat het toch morrelen ergens in het lichaam....
                        We zijn er tenslotte niet voor gemaakt ..

Als je gewoon normaal traint voor een ontwikkeld lichaam lijkt me een riem the way to go bij 50% van de oefeningen want je belast die plek met werkelijk alles wat je doet .

@shred , denk je dat nou werkelijk dat ik dat niet in de gaten had
                        Last edited by Noosa Bas; 13-11-2009, 01:38.

Comment

uhmm hij moet wel strak omdat hij je onderrug op deze manier recht houd... anders heeft het niet zoveel nut.

overigens heb nu geen last meer van me rug sinds wat aanpassingen in been training + rug training en standaard de riem om met squad/dl/ calfes/ shrugs.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                            Ok. Ik train bij Kneets gym. Kneet zelf traint ook met een riem om en die man squat echt geen 200 kg of meer. Hij doet het dus verkeerd?
                            Even een toelichting over wie keets gym is.

Hardcore gym die al meer dan 30 bestaat. Top van Nederland en ook bb die met europese kampioenschappen meedoen. Die man traint en sponsert de top daar. Ik denk niet dat die man de richtlijn van Falstyr en DSO gaat adviseren. Die slaat nl nergens op.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                              Even een toelichting over wie keets gym is.

Hardcore gym die al meer dan 30 bestaat. Top van Nederland en ook bb die met europese kampioenschappen meedoen. Die man traint en sponsert de top daar. Ik denk niet dat die man de richtlijn van Falstyr en DSO gaat adviseren. Die slaat nl nergens op.
                              Nergens op? Ik denk dat hij je sowieso gaat adviseren een sterke core op te bouwen. En dat doe je zonder halterriem. Een halterriem is voor max setjes. Ik gebruikte die 200 kg gewoon als een voorbeeld. Ik ben het best met je eens dat dat lager kan zijn voor iemand anders. Maar zolang je topt op je maximale gewicht lijkt het me pas verstandig een halterriem te gebruiken. Sowieso nooit voor werksets die je makkelijk zonder dat ding af kunt.

NB: en ik weet wat Kneets gym is. Ik ben niet achterlijk. Die gym is een legende.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Als die Keet al adviseerd om een riem te gebruiken bij zulke lichte gewichten dan spoort hij niet ongeacht wat zijn staat van dienst is. Er is al vaker gezegd dan het niet automatisch iets betekend omdat iemand al 40 jaar BB of powerlifter is en dan meteen alles weet en guru is. En met lichte gewichten doel ik op de richtlijn van 2x lichaamsgewicht squat/deadlift en 1.25x voor bench press.

Heb je riem nodig omdat je rug problemen hebt dan ben je bezig met symptoom bestrijding en ontwijk je het probleem. Doe dan meer core oefeningen, meer hyperextentions e.d. om je rug te versterken voordat je straks een spit hebt en helemaal niet meer recht kunt staan van de pijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X