Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Het onderzoek dat de riem betere intra-abdominal pressure levert? Nee niet vergeten :P
Maar wel genegeerd dan. Er staat dat het een hogere activatie geeft van de core, en de theorie is dat dat komt door een hogere IAP. Vraag me dus af waarom je volgens jou beter geen riem kunt gebruiken, tenzij je topt.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Je geeft het zelf al aan. Er is een stuk feitelijk bewezen als in meer core activatie wat je nodig hebt voor stabiliteit en alles bij de zwaardere gewichten. En een deel wat nog steeds theoretisch is zoals dat het daadwerkelijk assisteert bij het ontwikkelen van de spieren die je erbij gebruikt.
En voor het theoretische deel beroep ik me op de vergelijkingen met andere dingen. Grip ga je ook geen straps/magnesium gebruiken tot je het gewicht niet meer van de grond krijgt zonder die dingen. En elke keer dat je traint probeer je een hoger gewicht te hanteren eer je naar hulpmiddelen grijpt. En zo ook met de core. Zolang mogelijk zonder riem en core oefeningen hanteren en alleen bij de echt zware sets/gewichten pas de riem.
Met straps is het niet bewezen dat je gripkracht meer/minder/evenveel belast wordt. Vergelijking is dus scheef, c.q. klopt van geen kanten.
Ja, het is de vraag of het helpt bij het opbouwen van meer spiermassa (signifcant genoeg hogere belasting?), maar nee, een hogere belasting kan pertinent niet gelijk staan aan minder spiergroei*.
* Of je moet beginnen over overtrainen, maar dan komt punt een weer om de hoek: "is die extra belasting wel hoog genoeg om overtraining merkbaar in de hand te werken t.o.v. de eerste situatie, zijnde zonder riem?".
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Allemaal leuk nen aardig maar stel je voor je werkt zoals de gewone mens 40 uur pw (incl 3 atv uren)
Je bent stratenmaker orderpicker, of een gewone groente man. in allegevallen moet je zeer vaak squaten dlen en goodmornings doen tijdens je werkzaamheden. dit is allemaal rug belastend. na een week werken (of midden in de week) heb ik geen zin om nog is extra mijn rug te gaan belasten..
Klopt. Als orderpicker moet ik heel vaak bukken, tillen en stapelen. Dat betekent dat ik vaak helemaal geen zin heb in squats, deadlifts en cleans en presses. Maar ik doe ze toch...alleen met andere intensiteit dat kantoormedewerkers die veel meer tijd hebben om te herstellen dan ik.
@ Ashley
Ik adviseerde alleen maar om geen riem te gebruiken bij makkelijke gewichten. Dat ik die 200 kg aanhaalde betreur ik ten zeerste want je blijft me er op aanvallen. Ik heb het alleen als voorbeeld gebruikt. Ik zal het nog 1 keer zeggen: Gebruik de riem alleen bij ZEER ZWARE gewichten. Hoe zwaar dat is is voor iedereen anders.
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Comment