Wel trainen of niet trainen vandaag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wel trainen of niet trainen vandaag?

Beste mensen ik heb een vraag, het zit namelijk zo:

Ik heb een fullbody schema 4 keer per week trainen 1 dag rust en daarna trainen. Ik denk dat ik vorige 2 trainingen iets te enthousiast was met biceps trainen dus heb ik een beetje last van mijn linker arm.

Ik kan minder kracht zetten en ik voel bij sommige bewegingen een drukkende pijn. Is dit gewoon de normale spierpijn die iedereen heeft en moet ik mij hier gewoon door heen bijten. Of is dit een lichte blessure ?

Mijn vraag was dan ook moet ik vandaag gewoon ga trainen of moet ik het laten herstellen tot ik helemaal niks meer voel van de pijn?

Bij zoiets blijf ik thuis. Echter, ik neem vaak het zekere voor het onzekere^^ Ik heb nu een aantal keer last gehad van echte blessures omdat ik stom bezig was en toch ging trainen.. Dat is klote man, dan kun je een langere periode niet trainen omdat je zo stom was om niet even een korte periode rust te nemen. Maar ja, luister naar je lichaam, meestal geeft het de juiste signalen af

Comment

mmm okay dus als ik het goed begrijp is dit niet de normale spierpijn waar iedereen wel eens last van heeft?

Ik kan wel gewoon alles met me arm doen maar tog geeft het een schokje als ik iets moet gaan tillen of wild doe met mijn armen...

Comment

Ik kan het helaas niet voor je voelen, je moet zelf even beoordelen of je denkt dat het iets ergers dan spierpijn. Ik zeg alleen dat ik het zekere voor het onzekere neem op zo'n moment en niet ga trainen. Maar ik ben voorzichtiger geworden.

Comment

Drukkende pijn klinkt niet als spierpijn. Blijf even thuis en kijk morgen weer.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vier keer in de week Full body klinkt mij sowieso een beetje als te veel van het goede in de oren.
            Ik weet trouwens niet hoe jij dat doet, maar ik krijg geen 4 full body workouts in de week met altijd een rustdag ertussen. of bedoel je dat je 7x fullbody doet per 2 weken?

Anyways... ik zou het gewoon lekker bij 3x fullbody houden als ik jou was.
            Fear is the mind killer

Comment

Zoals Silk en Gen al zeggen n keertje overslaan en n daagje rust nemen... Beetje overbelast, spiertje opgezet en n knellinkje (drukpunt) op n zenuw. Zoals jij zelf zegt, je voelt n schokje... Niet forceren, dan krijg je meer problemen.. Geef het de tijd, is hooguit n paar daagjes... Duurt het langer dan 3dagen ff naar laten kijken, krijg je waarschijnlijk n ontstekings remmer... Ik heb het vermoeden dat: die 4 dagen fullbody wat teveel is van het goede... Doe er gerust 1 minder, jouw lijf krijgt denk ik te weinig rust... Als je lichaam te vermoeid is, loop je telkens tegen n blessure aan... Meer rust is de boodschap, van je eigen lichaam..Luister daarnaar aub...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X