Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Jah, dit zijn natuurlijk wel uitzonderingen he.
We hebben het nu over algemeen genomen.
Hij is ook maar een mens, ik weet wel dat je niet naar zijn schema's qua hoeveelheden moet kijken, maar de tijdstippen van hoe hij zijn macros verdeelt lijken met wel redelijk betrouwbaar.
Ik denkt dat het niet echt waar is. Omdat ik zelf s'ochtends bijna niets door me strot heen krijg en sávonds kan ik eten wat ik wil....en ik wordt niet egt vetter of veel dikker.
Het heeft vooral te maken met wat je eet, en hoe het lichaam erop reageert.
Volgens mij hangt het ook een beetje af van hoe je lichaam erop reageert en of je snelle, trage stofwisseling hebt en van die dingen...
Zelf vind ik dat ik over de hele dag veel meer eet en me beter voel als ik vroeg begin met een degelijk ontbijt en in de gym gaat alles ook veel vlotter als ik genoeg eet op voorhand...
Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Als je een snelle of trage stofwisseling hebt moet je heel je dagelijkse kcal inname er op aanpassen. Heeft geen enkele invloed hoe laat je bepaalde maaltijden hebt. Zolang je voldoet aan je macro's en kcal, geen suikers en troep eet maar schoon, dan maken de details niet zoveel uit wanneer je wat eet. Dat is gewoon 1 van de fabeltjes van het kaliber hele eieren zijn slecht voor je e.d.
Als je een snelle of trage stofwisseling hebt moet je heel je dagelijkse kcal inname er op aanpassen. Heeft geen enkele invloed hoe laat je bepaalde maaltijden hebt. Zolang je voldoet aan je macro's en kcal, geen suikers en troep eet maar schoon, dan maken de details niet zoveel uit wanneer je wat eet. Dat is gewoon 1 van de fabeltjes van het kaliber hele eieren zijn slecht voor je e.d.
Dus conlusie je moet gwn zien dat je al je kcal enzo per dag binnen hebt die je nodig hebt, maar het is beter vroeg te beginnen met eten want dan heb je meer aan u koolhydraten? Wat gebeurt er met koolhydraten die voor het slapen gaan niet worden verbrand?
Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Ik zie dat er toch weer verwarring aan het ontstaan is over wanneer dingen nu dik maken. Het enige dat uitmaakt voor het vetter worden of niet is het caloriesurplus/tekort. Zo simpel is het.
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Volgens mij klopt het niet.
Stel nu dat je s avond meer eet als s ochtends (of ongeveer evenveel), en s ochtends ligt je verbranding hoger, dan verbrand je op dat moment toch gewoon meer vet?(wat teniet wordt gedaan door s avonds meer te eten terwijl je minder nodig hebt)
misschien een beetje kort door de bocht maar het lijkt me best wel logisch.
Ik zie dat er toch weer verwarring aan het ontstaan is over wanneer dingen nu dik maken. Het enige dat uitmaakt voor het vetter worden of niet is het caloriesurplus/tekort. Zo simpel is het.
Als je boven je dagelijkse behoefte uitkomt gebeurt dit dus s'avonds... Er zit dus wel een kern van waarheid in.
Kan het niet dat als je savonds meer eet je dat omzet in "vet", maar omdat je smorgens dag erna niet veel eet, verbrand je het "vet" van de avond ervoor. Dus op lange termijn geldt enkel dat calorieplus/tekort...
Kan het niet dat als je savonds meer eet je dat omzet in "vet", maar omdat je smorgens dag erna niet veel eet, verbrand je het "vet" van de avond ervoor. Dus op lange termijn geldt enkel dat calorieplus/tekort...
Ik denk niet dat je zo snel in zo'n korte tijd vet verbrandt, denk eerder dat het niet in 1 nacht wordt opgeslagen als vet.
Denk trouwens ook dat iemand anders dit beter kan uitleggen
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Na achten gaat er helemaal geen spaarstand aan, en het is zeker vreemd om te veronderstellen dat dan juist koolhydraten slecht zouden zijn.
Ik neem aan dat dit de gedachtengang is: carbs=insuline=energie richting vetcellen==> ergo meer aanzet van vet t.o.v. eiwitten of vetten.
Daar is echter wat op af te dingen. Je lichaam heeft een energiebehoefte, en zolang je daar op zit (of eronder), zal het vet wat je aanzet op die manier weer worden gebruikt (teruggehaald uit dat depot) om gebruikt te worden als energie.
Het vet is gewoon een tijdelijke opslag, en zolang die weer geleegd wordt, is er niets aan de hand. Als je boven behoefte zit, zal die niet worden geleegd, maar steeds worden bijgevuld. (Het leeghalen is minder dan het aanvullen). Aan de andere kant, de kcal die je uit andere bronnen haalt, worden net zo goed tijdelijk weggezet als vet. Feitelijk blijft gewoon (de verbrandingsfactor afhankelijk van de bron daar gelaten), dat dat depot net zo veel wordt aangevuld met gelijk welk een bron.
Nou weet ik zeker dat ik op mijn bord ga krijgen, iets in de trant van: "Ja, maar die factor telt ook mee!". Dus om daar maar vast op in te haken: ja, die telt mee. Aan de andere kant ook niet. Het maakt niet uit of je nu de kwark met noten voor het slapengaan neemt, en als avondeten de pasta, of omgekeerd. En dat is waar het hier om gaat, maaltijdvolgorde, de timing van wanneer je wat neemt. En dat laatste maakt niet uit.
Die factor begint pas te spelen als je macro's gaat verschuiven.
"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Je hoeft trouwens niet altijd aan de buitenkant te zien dat je vetter word. Bij mannen slaat vet eerder op aan de binnenzijde rond de organen dan aan de buitenzijde. Je hoeft het dus niet altijd aan de buitenzijde te zien maar toch in vet toenemen..
Ik ben wel gedeeltelijk eens met de stelling dat als je savonds niet veel meer doet de verbranding lager ligt. Maar je fysiek speelt ook zeker een belangrijke rol. Iemand met een super gespierd fysiek en een laag BF heeft een hoger BMR inname dan iemand met een minder VVM hoeveelheid. Dus die zal ook meer kunnen eten zelf later op de avond als die niets meer zou doen.
Dus ik ben het niet helemaal eens met die stelling. Ik sta snacht ook wel eens op voor wat brood met pindakaas en toch is mijn BF aan het zakken.
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment