Hallo,heeft iemand hier ervaring met weerstandsbanden of eladstic bands training?Is dat voldoende om een mooi gespierd lichaam te onderhouden?Ik train al 25 jaar en nu wil ik het es gaan proberen met elastic bands in verschillende sterkten.ik kan deze eventueel ook dubbel of 3 dubbel bebruiken.Met gewichten heb ik de laatste jaren nogal snel blessures.Graag jullie antwoord.
weerstandsbanden en elastic bands
Collapse
X
-
Weerstandsbanden is gewoon dat je ipv zwaartekracht een andere kracht gebruikt om te trainen, zou in principe niets uitmaken, behalve dat de kracht hier moeilijk te bepalen is, en in verschillende richtingen kan staaan, en variabel is.
Maar als je last hebt van blessures, zou ik uitzoeken waar dat van komt, want die komen niet zomaar.
-
weerstandsbanden
Ik heb geen verklaring voor mijn blessures met gewone gewichtschijven.Ik heb enerzijds schrik om mijn gewicht (weerstand) op te voeren omwille dat ik snel blessures ontwikkel,anderzijds heb ik dan weer de twijfel dat ik geen vooruitgang boek als ik steeds hetzelfde gewicht gebruik.Ik ontwikkel dan wel geen blessures maar ook geen groei!Vandaar dat ik het wil proberen met weerstandsbanden,telkens ik geen prikkel meer voel ga ik over op een sterkere elasische weerstandsband en dat blijkt goed te werken maar ik weet niet of ik op lange termijnmijn volume kan behouden met dit soort training.Ik wil wel nog even toevoegen dat ik erg gezond en vetarm eet.Groenten,fruit,volkorenproducten en magere vleessoorten en vis.Kombinatie van elastics en gewichten is misschien toch het beste.,'Alle kastelen zijn ooit luchtkastelen geweest'
'REMEMBER,IT'S ALL IN YOUR MIND !!!'
Comment
-
Ik doe nu squats met 2 xstrong bands en ik voel dit wel goed.ook lunges doe ik met 2 xstrong bands en ik voelde de billen behoorlijk.Toch denk ik dat bij nader inzien dat de weerstandsbans behoorlijk werken bij kleinere spiergroepen als biceps,triceps,schouders en voorarmen.,'Alle kastelen zijn ooit luchtkastelen geweest'
Comment
-
Originally posted by muscleboy69 View PostIk heb geen verklaring voor mijn blessures met gewone gewichtschijven.Ik heb enerzijds schrik om mijn gewicht (weerstand) op te voeren omwille dat ik snel blessures ontwikkel,anderzijds heb ik dan weer de twijfel dat ik geen vooruitgang boek als ik steeds hetzelfde gewicht gebruik.Ik ontwikkel dan wel geen blessures maar ook geen groei!Vandaar dat ik het wil proberen met weerstandsbanden,telkens ik geen prikkel meer voel ga ik over op een sterkere elasische weerstandsband en dat blijkt goed te werken maar ik weet niet of ik op lange termijnmijn volume kan behouden met dit soort training.Ik wil wel nog even toevoegen dat ik erg gezond en vetarm eet.Groenten,fruit,volkorenproducten en magere vleessoorten en vis.Kombinatie van elastics en gewichten is misschien toch het beste.
Comment
-
Tja,ik eet 1 x per dag als tussendoortje 1 eetlepel pindakaas met 1 kop magere yoghurt.In pindakaas zit vet toch?Verder drink ik veel véél water,ongeveer 2,50 a 3 l per dag.Volgens mijn huisarts die ook sportarts is helpt veel water drinken afvalstoffen afvoeren en ook ontstekingsrisico's verminderen.Als je dan weet dat ik 3 x per week gerookte zalm eet (daarin zit omega 3 en omega 9 ,gezonde vetzuren die de kans op ontstekingen aanzienlijk verminderen)vind ik het vreemd dat ik alsnog moet uitkijken voor ontstekingen.,'Alle kastelen zijn ooit luchtkastelen geweest'
Comment
-
Originally posted by muscleboy69 View PostHallo,heeft iemand hier ervaring met weerstandsbanden of eladstic bands training?Is dat voldoende om een mooi gespierd lichaam te onderhouden?Ik train al 25 jaar en nu wil ik het es gaan proberen met elastic bands in verschillende sterkten.ik kan deze eventueel ook dubbel of 3 dubbel bebruiken.Met gewichten heb ik de laatste jaren nogal snel blessures.Graag jullie antwoord.
weerstands banden zijn om betere explosiviteit te krijgen als aanvulling op schijven aan de stang.
Daarnaast zijn ze ook ideaal voor flexibiliteit en mobiliteits oefeningen als pre-habilitatie.
Comment
-
Het is dus toch beter om met gewichten te trainen?Zijn weerstandsbanden dan alleen goed om bijvb.je V vorm te behouden of voor een atletisch lichaam maar meer ook niet?
Ik heb elastische banden van 2,50 m lengte en 15cm breed.
1 zwart = licht
1 grijs = medium
1 paars = x strong
dit heb ik 3 x en ik moet zeggen dat ik bijvb. met staand schouderdrukken aan 2 grijze bands ben geraakt en een serieuze weerstand ervaar!
Ook zijwaarts heffen en voorwaarts heffen gaat maar net met 2 grijze bands.Als ik deze workouts met gewichtschijven doe kom ik niet hoger als 12 kg.Volgens mij dus toch een opmerkelijke weerstand.Triceps pull down train ik met 2 grijze en 1 paarse band en dit staat ongeveer gelijk aan 30 kg(het max. dat ik kan verwerken met triceps pull down).Ik ga toch een kombinatie training uitproberen van gewichtsschijven met elasticbands.De resultaten zal ik jullie zeker niet onthouden.Toch bedankt iedereen voor jullie mening.,'Alle kastelen zijn ooit luchtkastelen geweest'
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
4 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
5 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment