Hevige spierpijn!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hevige spierpijn!

Goedendag Bodynetters!

Dinsdag voor het eerst getraind volgens een 3 split schema.
    Omdat natuurlijk mijn spieren en pezen moeten wennen aan de belasting ben ik op een licht gewicht begonnen met meer herhalingen. Dinsdag heb ik mijn borst+triceps aangepakt. Op woensdag had ik natuurlijk spierpijn(wat heel normaal is. Maar woensdagnacht werdt ik een aantal keren wakker door erg hevige spierpijn in de triceps. Op donderdag heb ik nog steeds last van hevige spierpijn. Mijn vraag is: heb ik te hevig getraind en heb ik mijn pezen te zwaar belast? Want wil vandaag mijn rug en biceps aan gaan pakken. Is dit verstandig?

Ik hoor het graag!

Grtz Ryan-D

misschien is het beter om nog niet in een split te trainen waarbij je 2 spiergroepen compleet sloopt. maar meerdere spiergroepen per training te pakken, en minder sets per spiergroep te doen.

Verder kun je in het begin ook gewoon licht trainen met weinig reps. Dus je neemt een gewicht waarmee je maximaal 10 reps mee kunt maken (bijvoorbeeld je kunt maximaal 10x60 kilo bankdrukken), en je doet dan:

5x60
    5x60
    5x60
    5x60
    5x60
    5x60
    (2 minuten rust tussen de sets)

dan maak je 30 reps (net als bijvoorbeeld bij 3x10), maar je kunt je beter concentreren op de oefening en een correcte uitvoering (want juist als het heel zwaar wordt bij bijvoorbeeld herhaling 8-10, dan gaat dit vaak ten koste van de uitvoering).
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik zeg DOMS

google it
      Groeten

Comment

Originally posted by Ryan-D View Post
        Goedendag Bodynetters!

Dinsdag voor het eerst getraind volgens een 3 split schema.
        Omdat natuurlijk mijn spieren en pezen moeten wennen aan de belasting ben ik op een licht gewicht begonnen met meer herhalingen. Dinsdag heb ik mijn borst+triceps aangepakt. Op woensdag had ik natuurlijk spierpijn(wat heel normaal is. Maar woensdagnacht werdt ik een aantal keren wakker door erg hevige spierpijn in de triceps. Op donderdag heb ik nog steeds last van hevige spierpijn. Mijn vraag is: heb ik te hevig getraind en heb ik mijn pezen te zwaar belast? Want wil vandaag mijn rug en biceps aan gaan pakken. Is dit verstandig?

Ik hoor het graag!

Grtz Ryan-D
        Hoeveel oefeningen heb jij voor Triceps nog gedaan nadat je borst had gedaan?

Ik ben vroeger ook begonnen in een keer met split.
        Had nergens last van behalve toen ik na rug oefeningen nog is 4 bicep
        oefeningen deed. Toen heb ik ook erge spierpijn gehad welke 1 week duurde.
        Ik doe nu nog steeds split als ik geen ander dieet volg. Werkt hartstikke goed .

Maar wat de mensen boven mij zeggen kan je beter opvolgen aangezien ik alleen over me eigen ervaring kan spreken en hun kennis wel wat hoger ligt dan de mijne :P
        Last edited by Joshua90; 23-09-2010, 16:57.
        You can be part of my meal tonight.

Comment

toevallig ez bar extensions gedaan?
          Groeten

Comment

@ Joshua90 heb 3 borst gepakt en 2 triceps...vandaag gewoon lekker rug en biceps aangepakt. Moet zeggen dat ik nu wat minder last heb. Zal wel gewoon wennen zijn he!

Comment

Hey Ryan, als je je spiergroepen sloopt dan kan je meerdere dagen spierpijn hebben.
              Als je denkt dat dit eventueel je je rug en biceps training zou kunnen beinvloeden, dan zou ik bijvoorbeeld een aanpassing in je schema maken en dan op die dag bijvoorbeeld benen en buik aanpakken.
              Zelf heb ik hier ook wel eens last van en wilt mijn pectoralis niet meewerken als ik bijvoorbeeld lat-pulldown wil doen. Dan word de pectoralis teveel opgerekt wat heen fijn gevoel is.

Hopelijk kan je hier iets mee!

Comment

Originally posted by Kingpin View Post
                Hey Ryan, als je je spiergroepen sloopt dan kan je meerdere dagen spierpijn hebben.
                Als je denkt dat dit eventueel je je rug en biceps training zou kunnen beinvloeden, dan zou ik bijvoorbeeld een aanpassing in je schema maken en dan op die dag bijvoorbeeld benen en buik aanpakken.
                Zelf heb ik hier ook wel eens last van en wilt mijn pectoralis niet meewerken als ik bijvoorbeeld lat-pulldown wil doen. Dan word de pectoralis teveel opgerekt wat heen fijn gevoel is.

Hopelijk kan je hier iets mee!

Gewoon doortrainen merk je t vanzelf niet meer.

Comment

Ik weet niet hoor maar als je wakker word met heftige pijn in de triceps klinkt dat in mijn oren niet als spierpijn! Klinkt meer als een verrekte pees of iets in die trant. Ik gok dat het probleem bij de uitvoering ligt. Hoe kijk je daar zelf tegenaan? Is er een oefening die je niet helemaal netjes hebt uitgevoerd en misschien iets te explosief?

Comment

Moet zeggen dat mijn spieren ook totaal niks gewend zijn na een aantal jaren geen sport meer uitgevoerd te hebben. De pijn in triceps is weg, alleen links van de elleboog een rare steek bij aanspannen. Zal mijn armen even laten rusten en morgen rustig de schouders en benen trainen. Het laatste wat ik wil is overbelasting. Zal mijn instructeur eens laten kijken naar de techniek van mijn oefeningen. Alvast bedankt voor alle reacties!

Comment

pffff ben ook net begonnen na een lange tyd te zwaar begonnen met de biceps kan me arm niet meer strekken heb hevige pyn maar ja wacht het even af begin maar wat rustiger aan te doen ha ha .

Comment

Super boeiend Jeremey, maar om daarvoor een topic van een jaar oud te "bumpen"......
                        Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X