Kracht opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kracht opbouwen

Hallo,

Allereerst zal ik eventjes wat dingen over mezelf vertellen zodat jullie daar wat mee kunnen. Ik ben Dennis, een 16, over 2 maanden 17, jarige jongeman die veel aan sport doet. Ik meet maar liefst 1.89 en mijn gewicht is op dit moment op een stabiele 76 kilogram. Zoals je misschien kunt afleiden uit mijn lengte i.c.m. gewicht ben ik vrij licht. Ik kom dan wel groot en breed over maar in feite ben ik op het voetbalveld vrij makkelijk omver te krijgen. Vooral als je nagaat dat je al een van de jongste bent . Ik moet dan ook, van mezelf, flink kracht opbouwen. Het zou vooral handig zijn als ik ie**************** meer spieren i.p.v. vet in mijn bovenbenen krijg. Ook wil ik het bekende sixpackje gaan krijgen. Ik doe op dit moment al elke dag oefeningen met zo'n elastiek ding met handvatten (geen idee hoe het heet?). Ik wil gewoon tips en/of hulp hoe ik dit moet aanpakken.

Alvast bedankt,

Dennis

fitnes je?

Comment

Nee het enigste wat ik nu doe is 4 keer per week anderhalf uur trainen + zaterdag een voetbalwedstrijd van 90 minuten. Maar ik heb mijn vetpercentage opgemeten en is 13,6 (gewicht 76/77 kg, taille 83 cm). Ik wil gewoon echt wat meer spieren kweken. Ik heb al wel wat info opgezocht over crunches maar het precieze weet ik niet. Daar zoek ik nu dus tips voor hier.

Comment

Originally posted by Soccerstar View Post
        Nee het enigste wat ik nu doe is 4 keer per week anderhalf uur trainen + zaterdag een voetbalwedstrijd van 90 minuten. Maar ik heb mijn vetpercentage opgemeten en is 13,6 (gewicht 76/77 kg, taille 83 cm). Ik wil gewoon echt wat meer spieren kweken. Ik heb al wel wat info opgezocht over crunches maar het precieze weet ik niet. Daar zoek ik nu dus tips voor hier.
        Haha natuurlijk crunches opgezocht
        om te beginnen, welkom

als je spieren wilt moet je om te beginnen sport school zoeken en lees de stickys
        veel succes gewenst!!!

en je komt breed over??
        1,89 m met 76 kg is eerder mager dacht ik
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

2e jokertjuhhhhhhhhhhhh!
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Ik zat al wel te denken aan sportschool. Maar ik wil gewoon serieus kracht opbouwen, en een sixpack :P (altijd goed bij de dames). En op zich ben ik niet zo enorm mager hoor. Heb nog aardig wat vet voornamelijk op me bovenbeen. Dat wil ik dus kwijtraken en gespierder raken (niet extreem, maar net voldoende).

Comment

Met denken aan een sportschool alleen kom je er niet hoor, je moet je allereerst gelijk gaan inschrijven:P en heel hard gaan trainen met een goed trainingsschema. En zo te horen heb je al wel de (ideale) bouw om een beetje spieren te kweken als je stug doorgaat, beetje op je voeding let qua slechte vetten(niet) en eiwitten(wel), dan kom je er vanzelf wel.
              "The Pain you feel today will be the Strength you feel tomorrow"

Comment

razor wat versta jij onder slechte vetten?

Comment

Dames houden niet van sprietjes met een sixpack.
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

@ realkoyu

Omega vetten, soya vetten en MCT olie bijv.(vis en groentes) dit zijn goede vetten.
                    Fikandellen en volle Yoghurt bijv. zit vol dierlijke/ slechte vetten.
                    Ik zeg niet dat je daar helemaal niet van mag eten, het tegendeel zelfs, vet heb je nodig. maar eet je dus teveel slechte vetten, dan bereik hje nooit je doel.
                    "The Pain you feel today will be the Strength you feel tomorrow"

Comment

Originally posted by razor93 View Post
                      @ realkoyu

Omega vetten, soya vetten en MCT olie bijv.(vis en groentes) dit zijn goede vetten.
                      Fikandellen en volle Yoghurt bijv. zit vol dierlijke/ slechte vetten.
                      Ik zeg niet dat je daar helemaal niet van mag eten, het tegendeel zelfs, vet heb je nodig. maar eet je dus teveel slechte vetten, dan bereik hje nooit je doel.
                      Volle yoghurt slechte vetten?
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                        Dames houden niet van sprietjes met een sixpack.

Comment

Originally posted by Soccerstar View Post
                          Ik meet maar liefst 1.89 en mijn gewicht is op dit moment op een stabiele 76 kilogram. Zoals je misschien kunt afleiden uit mijn lengte i.c.m. gewicht ben ik vrij licht. Ik kom dan wel groot en breed over maar in feite ben ik op het voetbalveld vrij makkelijk omver te krijgen. Vooral als je nagaat dat je al een van de jongste bent .
                          76 kilo, is wat magertjes, maar mag best verder op jouw leeftijd als ongetrainde jongen.

Vrij makkelijk omver te krijgen,...heeft natuurlijk geen reet te maken met dat je de jongste bent, maar met stabiliteit en coördinatie.

Er is al geopperd, ga naar de sportschool, dat is een goede optie.
                          Zolang je niet naar een sportschool gaat, ga dan werken aan versterken van je "core" Je core verzorgt stabiliteit in je bovenlichaam. Natuurlijk moet je ook in je benen qua coördinatie goed zitten en wat spiermassa hebben, maar dat komt vanzelf goed. Ga zolang wat korte felle sprintoefeningetjse doen, met explosieve start en doe sprongoefeningen, van diep door de knietjes zakken naar hoog opspringen. En doe wat goede loopscholing en speed aquility werk, ook voor stabiliteit en coördinatie, gecombineerd met snel voetenwerk voor de benen dus.

Maar als je kan, ga dan ook naar de sportschool om jezelf verder te versterken.

Er zullen vanaf hier dan wel wat core oefeningen langskomen denk ik.
                          Dus jongens leef je uit voor deze jongen.

onderrug, middenrug, abs rectus en obliques, glutes enz.......

succes.
                          Last edited by marnop; 10-10-2010, 20:40.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X