Benodigdheden homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benodigdheden homegym

Hallo BN'ers,
    even heb ik erover gedacht om na een tijd lang thuis te fitnessen toch naar de sportschool te gaan, alleen als ik voor mezelf de balans op maak zijn er veel meer voor dan nadelen aan een homegym. Nu ik dus geld "bespaar" aan jullie de vraag wat ik voor thuis het beste toe kan voegen.
    De dingen die momenteel aanwezig zijn:
    - Barbell met in totaal 100kg aan gewichtsschijven
    - Bench (verstelbaar om incline oefeningen te doen)
    - Peck deck
    - Dip mogelijkheden
    - Preacher curl bench
    - Wide grip pull ups en andere pull up variaties (doe ik buiten in speeltuin)
    - EZ Curl bar (zojuist besteld)

Hier kan ik naar mijn idee al met heel wat oefeningen mee uit de voeten maar er zullen vast dingen zijn die handig/ een aanvulling zijn.
    Graag jullie tips, ik denk persoonlijk dat een (station met) lat pulldown een aanvulling zou kunnen zijn. Overigens heeft mijn vader gezegd dat zolang het een goed iets is hij het best wil betalen, de ruimte is overigens aanwezig in kelder.

Bij voorbaat dank,
    Mvg Len.

Overigens zijn dumbells, belt en die wat kleinere dingen ook aanwezig*

Comment

ik zou gewoon nog powerrack kopen.. en nog wat schijven (ken je stats niet) maar je zit snel over die 100..
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by Len025 View Post
        - Wide grip pull ups en andere pull up variaties (doe ik buiten in speeltuin)
        hardcore

hier staat denk ik alles wel in http://forum.bodynet.nl/algemeen/295...tml#post479924 maar het ligt ook een beetje aan je budget
        Last edited by waterpolo995; 21-10-2010, 14:03. Reason: spelfout
        "There is a difference between knowing the path and walking the path."
        Bruce Lee

Comment

He Len,

Dat ziet er al behoorlijk goed uit, maar ik zou er absoluut een setje dumbbells bij doen!

Als je direct de basis bijelkaar hebt zou ik er nog een goeie armblaster bijgooien in je thuisgym. Aangezien je pa toch betaalt!
          www.sportfood.nl

Comment

Butterfly abs gooi de rest weg

Comment

Originally posted by domenique View Post
              butterfly abs gooi de rest weg
              ??? ...
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

100kg aan gewichten mag er nog wel bij bij 200kg kan je namelijk wel eventjes voort, maar in de toekomst zal je dan nog eens 100kg moeten bestellen maar dit zou ik dan gewoon doen ik schijven van 25kg
                Calisthenics / Street workout

Comment

zou gewoon bij schijven van 20kg blijven tot ongeveer 260kg totaal hebt inclusief de stang. voorbij die 260kg gaan schijven van 40-50kg handig worden. En daarnaast een 4 schijven van 10kg aanschaffen met nog een lading 5'ers en kleiner voor de dumbells en tussen liggende stappen op de barbel.

Comment

Flinkere schijven zijn inderdaad handig, die gaan er komen, gezien het feit dat als ik nu met enig gewicht wil trainen met sommige oefeningen ik ook de kleinere schijven die ik heb erop moet gooien.
                    Op het internet vond ik dat voor schijven van 20-25kg ong. 35-40 euro p.st. gerekend moet worden komt verzending nog bij. Op sommige sites kun je zelf bij een algehele hoeveelheid van 100 kg etc. jouw soorten schijven zelf kiezen, wat nu goed uitkomt.
                    Is er misschien iemand die een nog goedkopere site kent?(want in gewichten zal weinig kwaliteitsverschil zitten).
                    Daarbij de mensen die net ingingen op de schijven, bedankt, alleen denken jullie persoonlijk dat een powerrack, lat pulldown/cable niet meer noodzakelijk is en kennen jullie daarvoor eventueel sites van kwalitatief goed spul wat niet zo snel zal bezwijken?
                    Mvg Len.

Comment

Bezorg kosten? Bij helisports bezorgen ze gratis.
                      Heb je weer een extra schrijf verdiend.
                      Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Originally posted by Tonic View Post
                        Bezorg kosten? Bij helisports bezorgen ze gratis.
                        Heb je weer een extra schrijf verdiend.
                        haha danku, alleen tot nog toe heb ik schijven van 30mm doorsnede die op barbell en dumbell passen en graag wil ik daar op voortborduren en bij helisports hebben ze alleen 50/51mm doorsnede. Toch bedankt.

Comment

als ik spul zou kopen ga ik toch voor 50mm.
                          als je latpullown wilt kopen zou ik alleen een kabel machine kopen kost wel een paar centen maar als dat geen rol speelt zou ik zelfs zo iets kopen als je ook nog eens de ruimte er voor hebt: Cable Crossover Machine [SCC-1200G/1] - €2,379.00 : The Gym Factory, uw leverancier van professionele fitnessapparatuur

anders zou ik zo'n 1 kopen die iets minder ruimte/geld kost en daar dan een bankje onder zetten en daar je latpull down doen.
                          Picasa Web Albums - Sorinex Exercise ...
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Zie hier een hele handleidig voor je eigen 'homegym'.

Startersgids Voor Je Eigen Homegym | GIANT! Fitness & Bodybuilding

Zou zelf in elk geval zorgen voor een powerrack waarin je kan chinnen en dippen. Mocht je dan nog een lat pulley willen hoef je die niet per se apart bij te kopen, maar kan je een uitbreidingsset aanschaffen zodat je die kan inbouwen in je powerrack. Ik zou zeggen, check die link. Staat best wat bruikbaars in vond ik zelf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X