Bulken / cutten etc.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulken / cutten etc.

hai

op dit forum wordt altijd gezegt dat je perse moet bulken om spieren aan te komen, dan weer cutten om droog te worden, goed trainen etc etc.
    maar als je op internet kijkt naar ghetto workout zie je mensen die echt huge zijn geworden met het trainen in een speeltuin, terwijl naast al die dingen ook nog wordt gezegt dat thuis trainen niet helpt, en al die andere dingen.
    bovendien zijn veel turners ook erg gespierd, ook die niet bulken/cutten.
    ik ben nu aan het bulken, maar ik vraag me sterk af of dit werkelijk het enige is om spiermassa aan te komen.

zijn hier veel onderzoeken naar gedaan, hoe het kan dat sommigen zonder te bulken/cutten alles, toch erg gespierd en of sterk zijn ?

Groeten!
    En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Toevoeging ook mma fighters, boksers, kickboksers etc.
    En mijn vraag daarbij was dan ook of benen trainen echt nodig was.

Comment

ik denk dat de genen een belangrijke rol spelen erin.

De mma fighters enzo doen niks anders dan krachttraining cardiotraining vechttraining dus je lichaam word gewoon een gespierde machine en als je dat dan nog combineerd met goede voeding kom je een heel eind.
      Je kan ook echt wel spiermassa aanzetten en tegelijkertijd droger worden.

Turners doen de hele dag niks anders dan trainen trainen trainen dan worden je spieren vanzelf wel groot tot hun genetische bepaalde maximale grootte.

Als jij van nature 60 kilo bent zal je nooit 100 kilo droog gespierd zijn naturel.
      De ghetto workouts ken ik dan niet maar denk dat aan de naam te zien de negers zijn en meestal hebben die ongelofelijk genen.
      Vooral de amerikaanse negers want vroeger werd in de slaverij de sterkste negers met elkaar gepaard om nog sterkere negers te krijgen.
      Dat zie je nu ook terug in de nfl en nba.

Klinkt vaag maar toch is het zo en op deze manier creer je natuurlijk wel een fysiek superras
      eat eat eat and look like a freak!

Comment

Als ik me niet vergis hebben mma fighters, vechters in het geheel gewoon de juiste voeding nodig
        :http://www.defcross.be/images/Perman...rs_voeding.pdf

Ook voor de ghetto workout, dat is toch een bepaald trainingsschema die ze gebruiken als ze geen gym hebben bijvoorbeeld. Heeft toch niks te maken met voeding?

Comment

maar als ik dus hard train, optrekken opdrukken, met dumbells en barbells en geen trash eten, gewoon gezond en 200 kcal onder je behoefte of op mijn behoefte kan ik dus niets groeien ?

edit : yuri van gelder bijv. bulkt hij ook?

Comment

Je moet weten waar jij het snelst je doelen mee bereikt. Bereik jij snel je doelen door de hele dag in een speeltuin rond te hangen en niet op je eten te letten, dan doe je dat. Mensen met iets minder goeie genen zullen op deze manier echter niet veel vooruitgang maken...
            @ ketIF

Comment

Originally posted by Tepper View Post
              hai

op dit forum wordt altijd gezegt dat je perse moet bulken om spieren aan te komen, dan weer cutten om droog te worden, goed trainen etc etc.
              maar als je op internet kijkt naar ghetto workout zie je mensen die echt huge zijn geworden met het trainen in een speeltuin, terwijl naast al die dingen ook nog wordt gezegt dat thuis trainen niet helpt, en al die andere dingen.
              bovendien zijn veel turners ook erg gespierd, ook die niet bulken/cutten.
              ik ben nu aan het bulken, maar ik vraag me sterk af of dit werkelijk het enige is om spiermassa aan te komen.

zijn hier veel onderzoeken naar gedaan, hoe het kan dat sommigen zonder te bulken/cutten alles, toch erg gespierd en of sterk zijn ?

Groeten!

Als je wat vaker mijn reply's leest dan had je deze vraag niet gesteld.
              Ik zeg het altijd, je hoeft niet te bulken om spiermassa te laten groeien en je hoeft niet vet te worden als je groeit, je hoeft geen spiermassa te verliezen als je cut enz enz enz.
              Gewoon hard trainen, goed eten(veel kip e.d.) en goed rusten. Niet teveel eten en zeker niet te weinig. Dus gewoon eten wat je nodig hebt voor goed herstel is genoeg.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Het maakt nog al wat uit wat jouw doelen zijn, en welke functie de spieren en de rest van het lichaam heeft. Een vechter of een turner hebben niet het directe doel om spiermassa te winnen zij zoeken het meer in kracht, snelheid, lenigheid etc., spiermassa kan ze ook tegenwerken. BB`ers hebben het doel om zoveel mogelijk spiermassa te winnen, een symetrisch lichaam met veel definitie te krijgen. Daarvoor kun je een bulk/cut cyclus gaan doen afhankelijk van het lichaamstype. Voor groei heb je een overschot aan energie nodig, dat word vaak overdreven zodat de totale vetmassa ook groeit.
                Bulken geeft de zekerheid dat het lichaam niets tekort komt wat de groei ook maar een beetje zou kunnen belemmeren. Betekend niet dat je alleen met een gigantische bulk kunt groeien. Goed trainen en een geballanceerde voeding geeft je de mogelijkheid om te groeien zonder vet te worden.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Voor groei heb je een overschot aan energie nodig,Zeg dit nou niet dat gaan ze tegen je gebruiken! dat word vaak overdreven zodat de totale vetmassa ook groeit.

Bulken geeft de zekerheid dat het lichaam niets tekort komt wat de groei ook maar een beetje zou kunnen belemmeren. Betekend niet dat je alleen met een gigantische bulk kunt groeien. Goed trainen en een geballanceerde voeding geeft je de mogelijkheid om te groeien zonder vet te worden.
                  Het is zo simpel als wat.
                  Je hebt alleen extra nodig om in een positieve balans te komen......als +10 positief is en je groeit daar goed op, waarom zou je dan +100 nemen als je weet dat het meeste vet zal worden.
                  Het deel waar je van groeit is dus geen overschot. Dat is 1 van de problemen die het mega bulken veroorzaken. Ze denken echt dat je een mega overschot moet hebben om te groeien.
                  Zelfde geldt omgekeerd ook om droger te worden. Dat willen de meesten ook niet begrijpen.

Tepper begrijpt het wel, maar is zoekende vanwege steeds tegenstrijdige berichten.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Het deel waar je van groeit is dus geen overschot.
                    Dat is een goede formulering. In principe is de balans als je het helemaal goed zou doen precies 0.

Comment

Hij groeit zonder te bulken, maar hij turnt enorm lang. Het lichaam past zich aan de noden van die persoon en als je die periode iemand zou laten trainen met gewichten en een goed voedingschema zal die persoon veel meer spiermassa hebben dan hem.
                      Last edited by Wasofski; 03-11-2010, 11:23.
                      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

maar als ik dus hard train, optrekken opdrukken, met dumbells en barbells en geen trash eten, gewoon gezond en 200 kcal onder je behoefte of op mijn behoefte kan ik dus niets groeien ?

Als je onder je behoefte eet dan groei je inderdaad niet, maar als je op je behoefte zit, dan ligt het er maar net aan, hoe bereken je je behoefte.
                        Als je puur berekent op wat je per dag nodig hebt door energie verbruik, cel regeneratie, en hormoon aanmaak en dergelijke, dan zal je niet groeien. Je eet dan op onderhoud.
                        Bereken je je doel, herstel en groei van de spieren mee dan zal je wel groeien op eten naar behoefte.

Het verschil tussen onderhoud en behoefte voor groei is 100 tot 200 calorietjes.

mbt Yuri van Gelder, hij zal ongetwijfeld voldoende hebben gegeten bodyweight exercise zoals turnen is erg zwaar en beschadigd veel dus goed eten voor herstel is noodzakelijk, groei is daarom een feit. Bulken zal hij absoluut nooit hebben gedaan.

Comment

Juicen wel.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

tjah voor yuri maakt een verboden middeltje meer of minder niet zo veel uit:P

Maar Marnop, was wel benieuwd naar hoeveel dat verschil nou ong was. Alleen waarom zie je dan veel mensen in de bulk meer dan zo'n 100 gr eten? Gewoon om zeker te zijn dat je genoeg hebt of is die 100 gr die je noemt niete cht onderbouwd? Just curious.

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post
                              tjah voor yuri maakt een verboden middeltje meer of minder niet zo veel uit:P

Maar Marnop, was wel benieuwd naar hoeveel dat verschil nou ong was. Alleen waarom zie je dan veel mensen in de bulk meer dan zo'n 100 gr eten? Gewoon om zeker te zijn dat je genoeg hebt of is die 100 gr die je noemt niete cht onderbouwd? Just curious.
                              Bedoel je niet 100Kcal ipv gram lol
                              You can be part of my meal tonight.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X