kramp in de handen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kramp in de handen

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met super slow reps in mijn huidig schema. 10 seconden concentrisch en 5 eccentrisch. Het gaat prima verder behalve dat ik met Flat Dumbel Press na enige tijd kramp krijg in mijn handen. In andere schema's had ik dat nooit. Ik werk momenteel met 16kg dumbels die ik anders prima aan kan, maar vanwege de SSR ben je dus veel langer bezig met een set dan anders.

Hoe kan ik de kramp in mijn handen wegkrijgen? Moet ik specifiek voorarm bij trainen of zijn er suplementen die ik kan nemen om dit te voorkomen ?

Graag advies thx

Kramp kan verschillende oorzaken hebben:
    1) vocht te kort
    2) overbelasting
    3) slechte bewegings patroon
    4) transpiratie

dan moet je zelf nagaan welke het van deze 4 is.

overigens waarom doe je 10sec concentrisch en 5seconde excentrisch aangezien de excentrische fase meer waarde heeft.

en waarom doe je per herhaling 15seconde? zie daar geen meer waarde in.
    en hoeveel herhalingen doe je? als je er 4doet ben je al 1min bezig.
    SSR ?
    Calisthenics / Street workout

Comment

SSR staat voor Super Slow Reps. Super slow weight training is een artikel erover... zijn er vast nog wel andere.

Het probleem is dat ik 16kg dumbel voor die borst oefeningen zonder moeite aankan alleen omdat het langer duurt dan normaal krijg ik kramp in mijn handen. Dus ik heb het gevoel dat mijn handen niet sterk genoeg zijn.

Ik drink meestal 1liter water tijdens de workout; Overbelasting kan het niet zijn omdat ik die 16 met gemak aan kan voor mijn borst, mijn handen vinden het niet zo leuk blijkbaar met die ssr. slechte beweging denk ik ook niet, ik let juist goed op het correct uitvoeren hier omdat alles trager dan normaal gaat. Transpiratie .. ik transpireer veel tijdens een workout maar ik zie niet echt hoe dat kramp geeft.

Comment

Let hier eens op. Ik denk dat het zoiets zal zijn.

En misschien wat minder hard knijpen.
        Normaal zullen de DB's wel een beetje in je hand blijven liggen en hoef je niet hard te knijpen.
        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ik knijp inderdaad vrij hard. Ik had gelezen met bench press bv dat het makkelijker is als je hard knijpt in de bar, en dat heb ik met de dumbels nu ook, misschien is dat het. Zou kunnen dat ik de polsen te ver naar achter laat leunen, zal er op letten thx

Comment

Glad to help.
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X