@ Marnop....ik vrees dat dit prinsesje ons rauw lust.....
Mythes van BB
Collapse
X
-
Originally posted by JingTseng View Post@ Marnop....ik vrees dat dit prinsesje ons rauw lust.....
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by STED View Postgoeie en @ marnop, over dat op de bankhangen met koek en chips... ik ben het helemaal met je eens, maar dat is natuurlijk wel een ene uiterste tegen het andere. Als je het zo relativeert dan is bodybuilding iid niet slecht.
Het andere uiterste las ik laatst in de krant:
Jay cutler heeft een heel hoog bmi, terwijl hij een van de gezondste personen ter wereld is...
Ik heb niet veel verstand van roids maar het lijkt mij dat je daar niet de gezondste persoon ter wereld mee word.''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''
Comment
-
Mythen:
De beste indicator van een goeie training is hoe vermoeit je achteraf bent.
Hoge herhalingen om je spieren in shape te brengen.
Je spierkracht bepaald hoeveel gewichten je aankan (is niet waar omdat vetmassa ook aanzienlijk meetelt).
Suikers zijn per definitie slecht (ligt aan het moment van opname).In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
reactie op Marnop uit wieringerwerf
Mijn naam is Erik. Zelf sport ik ook in wieringerwerf.
Dit is jouw mening.
En idd dat ze niet sterk zouden zijn...haha wat een flop. Ze drukken dan een klein beetje minder dan een PL'er, maar so what ze drukken die paar kilo minder dan wel 4x10x en helemaal strict.
Ik doe zelf ook aan bodybuilding, maar ik ben alles behalve sterk.
Verklaar eens waarom er mensen zijn die een stuk slanker zijn en veel zwaarder pakken.
Stats met bankdrukken 100 kg max
ik ben 1,67 meter
81,5 Kg
Vetpercentage 14,2%
Comment
-
Originally posted by erik639 View PostMijn naam is Erik. Zelf sport ik ook in wieringerwerf.
Dit is jouw mening.
En idd dat ze niet sterk zouden zijn...haha wat een flop. Ze drukken dan een klein beetje minder dan een PL'er, maar so what ze drukken die paar kilo minder dan wel 4x10x en helemaal strict.
Verklaar eens waarom er mensen zijn die een stuk slanker zijn en veel zwaarder pakken.
ik ben 1,67 meter
81,5 Kg
Vetpercentage 14,2%
Veel jongens pakken extra kilo's op techniek en je kan iets meer liften op explosiviteit.
Verder zegt massa niet altijd evenveel, meestal is meer massa ook wel meer kracht maar blijft relatief.
Als je vaak genoeg getraind hebt of lang genoeg, dan ben je in staat om meer MU's in te schakelen voor een bepaalde lift, zeker als je dan ook de perfecte houding en techniek kan aannemen of hebt aangeleerd.
Er zijn verschillende manieren om meer te kunnen drukken,de meeste effectieve of snelste manier is trainen als een powerlifter. Dan begin je bijvoorbeeld met je houding te veranderen en explosief te gaan uitstoten.
Vraag me niet tot in details, ik ben geen powerlifter en kan er ook niet echt diep op ingaan.
Maar is dat je doel dan? Om meer te gaan drukken?
Ik vind je stats niet zo slecht hoor, je drukt boven je lichaamsgewicht. 100kilo is een aardige press.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by erik639 View PostMijn naam is Erik. Zelf sport ik ook in wieringerwerf.
Dit is jouw mening.
ik ben 1,67 meter
81,5 Kg
Vetpercentage 14,2%
stel de bodybuilder doet:
4x10x100 kilo bankdrukken (bodybuild style met max 2 min rust tussen sets).
dan zal hij ongeveer een 1rm hebben van rond de 140.
de power lifter zal wellicht een 1rm hebben die misschien maar 20% hoger is. ofwel een 1rm van 168 kilo. Dit staat ongeveer gelijk aan triples met 160 kilo.
De hoogste bench presses van de sterkste en grootste top bodybuilders zijn rond de 650-700 lbs. De Hoogste powerlift bench press ooit is 1074 lbs. (wat bijna 40% meer is als de top BB doen, dus die 20% meer absolute kracht is misschien nog wel matig ingeschat).
--------------------------
zoals je al in mijn voorbeeldje zag, zal de bodybuilder misschien wel 10x100 doen. maar de powerlifter zal wellicht wel 3x160, of wellicht nog meer pakken. en 100 VS 160 is nogal een groot verschil vind ik. en zoals ik al aangaf, kan dit in praktijk misschien nog wel iets groter zijn
bodybuilders zijn vergeleken met strongman en powerlifters gewoon slap. als ze zo sterk zouden zijn, zouden zo ook wel meedoen aan PL competities etc. maar dit doen ze niet, omdat zo 0 kans hebben. (maar sterk worden is ook niet het doel van een BB, en daarom is het dus ook niet erg. en vergeleken met mensen die niet trainen, zijn ze nog steeds beresterk).
de top powerlifters/gewichtheffers/strongman zijn de sterkste mannen op deze aarde (gewichtheffers explosieve kracht, strong man naast kracht ook veel uithoudingsvermogen). de bodybuilders hebben de betere fysieken. dat is ook waar deze groepen specifiek voor trainen. de ene groep focussed voornamelijk op kracht, de andere focussed meer op fysiek. (en je wordt tenslotte goed in hetgeen waarvoor je traint).Last edited by dynobet; 10-01-2011, 12:39.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
..waarom dus al deze ophef...
elkaar respecteren...en wellicht iets opsteken en misschien ook iets van 'Both Worlds'integreren in je training...daar is geen wet voor.There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.
Comment
-
Kort samengevat komt het erop neer dan een BB`er traint op dikte van de spiervezel, myofibrilaire hypertrofie en een PL`er op de maximale kracht van de spiervezel. Spierkracht word veroorzaakt door de kracht waarmee een spiervezel zich kan aanspannen vanuit het CZ en het aantal motor units (groepje spiervezels dat word gestimuleerd door één zenuwuiteinde) dat geactiveerd word tijdens de krachtsinspanning. Dikte van de spiervezel loopt dus niet parallel met de hoeveelheid kracht die een spier kan ontwikkelen. Oftewel als massa en kracht niet parallel lopen is het krachttsverschil tussen een PL`er en een BB`er verklaard?
Comment
-
-
Originally posted by erik1982 View PostKort samengevat komt het erop neer dan een BB`er traint op dikte van de spiervezel, myofibrilaire hypertrofie en een PL`er op de maximale kracht van de spiervezel. Spierkracht word veroorzaakt door de kracht waarmee een spiervezel zich kan aanspannen vanuit het CZ en het aantal motor units (groepje spiervezels dat word gestimuleerd door één zenuwuiteinde) dat geactiveerd word tijdens de krachtsinspanning. Dikte van de spiervezel loopt dus niet parallel met de hoeveelheid kracht die een spier kan ontwikkelen. Oftewel als massa en kracht niet parallel lopen is het krachttsverschil tussen een PL`er en een BB`er verklaard?
nice. dat is idd precies hoe het zit, al kon ik het zelf niet zo mooi omschrijven als jouMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostKort samengevat komt het erop neer dan een BB`er traint op dikte van de spiervezel, myofibrilaire hypertrofie en een PL`er op de maximale kracht van de spiervezel. Spierkracht word veroorzaakt door de kracht waarmee een spiervezel zich kan aanspannen vanuit het CZ en het aantal motor units (groepje spiervezels dat word gestimuleerd door één zenuwuiteinde) dat geactiveerd word tijdens de krachtsinspanning. Dikte van de spiervezel loopt dus niet parallel met de hoeveelheid kracht die een spier kan ontwikkelen. Oftewel als massa en kracht niet parallel lopen is het krachttsverschil tussen een PL`er en een BB`er verklaard?
Het ligt wel in lijn met elkaar iig, maar het neigt al snel naar een zwartwit redenatie denk ik.
In principe traint een PL'er natuurlijk ook met een overload die om compensatie vraagt in de spiervezels, dus zal er altijd hypertrphy plaatsvinden, maar in principe traint een BB'er daarintegen echt puur op de hypertrophy en compensatie, danwel op supercompensatie en probeert zoveel mogelijk de GH respons te triggeren en niet zozeer de MU's te activeren, alhoewel dat wel gebeurt, maar in mindere mate dan de intensiteit waarmee de PL'er traint. De intensiteit van een PL'er ligt per rep gemiddeld veel hoger. Als je als BB'er doorgaat tot lactaat afgifte om extra GH respons te krijgen en dan traint tot absolute fail en pump, dan ga je niet liften met de gewichten van een PL'er, dat is levensgevaarlijk.
De BB'er pakt ook extra setjes en veel isolerende oefeningen, dat kan met de intensiteit bij BB wel, maar dat is voor een PL'er weer gevaarlijk met oog op blessure kans.
Daarom is voor een PL'er in principe de compound oefening van groter belang dan dat dit voor de BB'er is.
Dat is iig wat er ik van begrepen heb.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
20 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-