Hulp bij behalen van doel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij behalen van doel

Huidige stats:
    18 jaar
    183 cm
    74 kg
    15% bf

Mijn doel:
    minstens 76 kg
    8-10% bf

Dit doel wil ik behaald hebben voor juni 2011. Dus binnen een kleine 6 maanden. Ik ben nu 2 weken aan het bulken.

Mijn vraag:
    Hoe lang zal ik bulken? Daarna moet er namelijk nog genoeg tijd zijn om mijn vetpercentage naar beneden te halen in de cut.
    Ik doe 3/4 keer per week KT. Ook doe ik 2 keer per week aan kickboksen, dus ik heb sowieso al wat cardio tijdens de bulk waardoor m'n bf minder snel stijgt.

Andere tips zijn ook welkom. En of dit uberhaupt wel haalbaar is..
    Last edited by MassBuilder; 12-12-2010, 20:16.

ik denk dat je je doelen moet bijstellen.
    6% cutten en iets van 6kg VVM erbij in een half jaar is....onwaarschijnlijk dat je het gaat halen.

Hoe lang ben je al bezig? Wat is je onderhoud? Heb je al een goed eetschema?
    Fear is the mind killer

Comment

je doelen bijstellen misschien

Comment

Mijn doelen bijstellen:

Het belangrijkste vind ik dat ik op 8-10 procent bf sta in juni. Dan maar wat minder VVM. Dus minder lang bulken.
        Dus de vraag is nu hoe lang het ongeveer zal duren om 7 procent te dalen in bf? Als ik 4/5 keer in de week cardio doe? Ik heb namelijk nog nooit gecut. Dus ik heb geen idee hoe snel dat gaat.. Hoeveel %bf daling in een week bijvoorbeeld.

Ik eet nu zo'n 500 kcal boven mn behoefte met een goed schema. (3400 -> 3900).
        Last edited by MassBuilder; 13-12-2010, 00:13.

Comment

als je bulked pak je ook wel wat vetmassa. bij het pakken van 6 kilo spiermassa, kom je wellicht een 10-12 kilo aan. je moet dan bulken tot je 84-86 kilo weegt, om genoeg masssa te kweken om droog 76 over te houden. (wat wellicht al een half jaar gaat duren)

je vet% zal tegen die tijd dan wel tegen de 20% zitten. en onderschat van 20% naar 8-10% gaan niet. dan moet je wellicht 20 of meer weken gaan cutten, en zolang cutten gaat je spiermassa kosten. behalve als je tussendoor elke 4-6 weken een dieetpauze van ongeveer 2 weken inlast waarin je op onderhoud eet. maarja dan duurt het wellicht ook een half jaar voor je van 20 naar 10% gaat.

dus in een jaar is je doel best te halen.
          ---------------------------------------

ik raad je aan om:
          eerst cutten naar de 10%. je krijgt dan wat ervaring met cutten. je weet dan bijvoorbeeld ongeveer hoelang het duurt voor jou om van 15 naar 10% te gaan. de een kan dit in 8 weken, de ander heeft er 12+ weken voor nodig.

als je dan gaat bulken, dan zul je zowel spier als vetmassa pakken. bij het pakken van die 6 kilo spiermassa zij ik al dat je wellicht 10-12 kilo massa aankomt en ook dus een aantal kilos vet zult kweken. maar doordat je voorheen omlaag gecut hebt, kun je je vet% laten stijgen tijdens de bulk van 10 tot 15%. ipv 15-20.

zo voorkom je 2 dingen:
          1. dat je echt vet wordt
          2. dat je te lang aan één stuk moet cutten om van 20-10 te gaan.

dus ipv
          20 weken bulken
          20 weken cutten

kun je dan iets doen als:
          10 weken cutten
          20 weken bulken
          10 weken cutten
          (waardoor je nooit langer als 10 weken aan 1 stuk moet cutten).
          -------------------------------

ik gok dat je een half jaar hebt uitgetrokken, omdat je deze zomer er goed droog bij wilt staan. inclusief sixpack.

dan zou ik zowieso nu naar de 10% cutten. kost je als je nu begint wellicht tot begin maart. dan kun je maart + april nog wat bulken (enkele kilos pakken). vet% kan eventueel stijgen naar 12%. mei en juni gebruiken om van 12 naar 8% te gaan.

je kan dan juli en augustus clean bulken. (je blijft dan toch rond de 9% zitten). het jaar daarop kun je dan veel langer bulken. omdat je vet% laag is, en je veel marge hebt om vet% te laten stijgen. je kan dus lang bulken.

Of je hebt schijt aan deze zomer. je cut nu terug naar 10%. daarna bulk je in 1x door tot je de gewenste hoeveelheid massa hebt. en je cut dan terug naar een 8%. maar geloof me dat je dan pas zomer 2012 in vorm bent.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

met cutten neem je een 500 kcal onder behoefte. of een 400 onder behoefte, en je doet ipv 2x per week cardio zoals je nu doet een 3x cardio per week.

als je het goed doet, zul je iets meer als een half% per week verliezen. na elke 6 weken cutten een 2 weken op behoefte eten (of een 100-200 kcal erboven).

elke 8 weken 3% eraf. dus 4 maanden om 6% eraf te cutten (zonder significant spierverlies). voor de zekerheid altijd een extra maandje meerekenen. als er dingen mis gaan, of niet zo goed lopen als dat je wou, heb je nog wat buffer (of als je toch meer vet te verliezen hebt als dat je dacht).

op tijd beginnen dus. als je droog bent, en je bent een paar maanden te vroeg droog. kun je altijd nog een maandje bulken, 2 weekjes cutten, maandje bulken, 2 weekjes cutten. en zo je vet% laag houden en toch wat gainen.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              als je bulked pak je ook wel wat vetmassa. bij het pakken van 6 kilo spiermassa, kom je wellicht een 10-12 kilo aan. je moet dan bulken tot je 84-86 kilo weegt, om genoeg masssa te kweken om droog 76 over te houden. (wat wellicht al een half jaar gaat duren)

je vet% zal tegen die tijd dan wel tegen de 20% zitten. en onderschat van 20% naar 8-10% gaan niet. dan moet je wellicht 20 of meer weken gaan cutten, en zolang cutten gaat je spiermassa kosten. behalve als je tussendoor elke 4-6 weken een dieetpauze van ongeveer 2 weken inlast waarin je op onderhoud eet. maarja dan duurt het wellicht ook een half jaar voor je van 20 naar 10% gaat.

dus in een jaar is je doel best te halen.
              ---------------------------------------

ik raad je aan om:
              eerst cutten naar de 10%. je krijgt dan wat ervaring met cutten. je weet dan bijvoorbeeld ongeveer hoelang het duurt voor jou om van 15 naar 10% te gaan. de een kan dit in 8 weken, de ander heeft er 12+ weken voor nodig.

als je dan gaat bulken, dan zul je zowel spier als vetmassa pakken. bij het pakken van die 6 kilo spiermassa zij ik al dat je wellicht 10-12 kilo massa aankomt en ook dus een aantal kilos vet zult kweken. maar doordat je voorheen omlaag gecut hebt, kun je je vet% laten stijgen tijdens de bulk van 10 tot 15%. ipv 15-20.

zo voorkom je 2 dingen:
              1. dat je echt vet wordt
              2. dat je te lang aan één stuk moet cutten om van 20-10 te gaan.

dus ipv
              20 weken bulken
              20 weken cutten

kun je dan iets doen als:
              10 weken cutten
              20 weken bulken
              10 weken cutten
              (waardoor je nooit langer als 10 weken aan 1 stuk moet cutten).
              -------------------------------

ik gok dat je een half jaar hebt uitgetrokken, omdat je deze zomer er goed droog bij wilt staan. inclusief sixpack.

dan zou ik zowieso nu naar de 10% cutten. kost je als je nu begint wellicht tot begin maart. dan kun je maart + april nog wat bulken (enkele kilos pakken). vet% kan eventueel stijgen naar 12%. mei en juni gebruiken om van 12 naar 8% te gaan.

je kan dan juli en augustus clean bulken. (je blijft dan toch rond de 9% zitten). het jaar daarop kun je dan veel langer bulken. omdat je vet% laag is, en je veel marge hebt om vet% te laten stijgen. je kan dus lang bulken.

Of je hebt schijt aan deze zomer. je cut nu terug naar 10%. daarna bulk je in 1x door tot je de gewenste hoeveelheid massa hebt. en je cut dan terug naar een 8%. maar geloof me dat je dan pas zomer 2012 in vorm bent.
              Erg bedankt voor je reactie.
              Jij raad me dus zoiets aan:
              10 weken cutten
              20 weken bulken
              10 weken cutten

Zelf wil ik graag nu zo lang mogelijk doorgaan met bulken.
              Dus ik dacht zo iets:
              t/m februari clean bulken (2 keer per week cardio erbij).
              Vanaf maart m'n bf naar beneden halen -> cutten
              Dan heb ik dus nog 3 maanden om te cutten.
              Als ik nou zorg dat ik rond de 16 procent zit in februari, dan moet ik dus 6% cutten in 12 weken. Dat is toch te doen lijkt me?

OF raad je me toch jouw idee aan?

Comment

met cutten neem je een 500 kcal onder behoefte. of een 400 onder behoefte, en je doet ipv 2x per week cardio zoals je nu doet een 3x cardio per week.

als je het goed doet, zul je iets meer als een half% per week verliezen. na elke 6 weken cutten een 2 weken op behoefte eten (of een 100-200 kcal erboven). dit om stofwisseling optimaal te houden, en spierverlies te onderdrukken tegen te gaan.

elke 8 weken 3% eraf. dus 4 maanden om 6% eraf te cutten (zonder significant spierverlies). voor de zekerheid altijd een extra maandje meerekenen. als er dingen mis gaan, of niet zo goed lopen als dat je wou, heb je nog wat buffer (of als je toch meer vet te verliezen hebt als dat je dacht).
                dat zou ik doen. op tijd beginnen. ikzelf was deze zomer ook net te laat. dacht dat ik het wel zou halen. maar ik bleek toch vetter als ik via apparaten kon meten en zelf dacht. toen was ik pas in vorm in september (ipv in juni augustus). beter te vroeg als te laat.

Comment

dat zou ik doen. op tijd beginnen. ikzelf was deze zomer ook net te laat. dacht dat ik het wel zou halen. maar ik bleek toch vetter als ik via apparaten kon meten en zelf dacht. toen was ik pas in vorm in september (ipv in juni augustus). beter te vroeg als te laat.
                  Oké. Kan ik mijn B&F special stack blijven gebruiken in m'n cut? of heeft dat geen zin?

Comment

ja tuurlijk kun je die blijven gebruiken. maarja supplementen zijn niet zo heel belangrijk in mijn opinie. qua dieet is goede voeding is 90% en de andere 10% is supplementen.
                    Last edited by dynobet; 13-12-2010, 00:54.

Comment

ja tuurlijk kun je die blijven gebruiken. maarja supplementen zijn niet zo heel belangrijk in mijn opinie. qua dieet is goede voeding is 90% en de andere 10% is supplementen.
                      Ben ik met je eens. Alleen ik woon nog bij m'n ouders en kan dus niet altijd eten wat ik wil. Dan zijn whey shakes e.d. wel handig (als aanvulling).
                      Ik vind die B&F special stack trouwens echt top!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X