Groot verschil tussen links en rechts

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Groot verschil tussen links en rechts

Ik train nu iets meer als een half jaar (twee keer in de week) en vanaf deze maand drie keer.

Nu zit ik vanaf het begin al met een probleem. Mijn rechter arm/schouder is veel sterker als mijn rechter. Een paar voorbeelden.

biceps rechts: 3x10 20 kilo
    idem links: 3x10 16 kilo
    Ik train altijd met het gewicht wat ik links aan kan. Oftewel links en rechts 16 kilo.

Dit is eigenlijk met alle oefeningen het probleem. De vriend waar ik mee fitness heeft dat ook wel een beetje maar lang niet zo extreem als mij.

Waarschijnlijk komt het omdat ik al 14 jaar tennis (met rechts). En omdat ik mijn linkerarm en mijn pols een keer heb gebroken.

Alleen mijn vraag is dus: Kan ik er iets aan doen om dat verschil kleiner te krijgen?

ik heb ooit ook eens mijn linkerpols gebroken. Mijn dokter heeft toen gezegd dat mijn linkerarm altijd iets dunner ging blijven.

dit is dus nog altijd het geval, zelfs vijftien jaar later...

maar echt een verschil in kracht is er niet bij mij

greetz
    I just live once and I want the max out of it!

Comment

Je kan proberen met de linkerarm (de slappe arm) 3 x 1 bicepoefening te doen per week , dus eenmaal trainen met rechts tesamen en dan nog 2x een oefening te doen op de andere dagen.
      Doe dit een maand of 2 en dan terug 1x per week biceps trainen.

Comment

Als je gewoon blijft trainen zoals je doet trekt het op den duur vanzelf ook wel een eind bij hoor.
        Is iets wat bijna iedereen wel heeft, zeker in het begin. De 'voorkeurskant' wordt in het dagelijks leven gewoon zwaarder belast en is dus sterker. Dat wordt gedurende je hele leven opgebouwd en is dus ook niet na een paar maandjes helemaal gecorrigeerd.

Wat Sammy voorstelt kun je proberen maar pas wel een beetje op voor overtraining en overbelasting van met name je pezen en aanhechtingen. Je traint nog niet zo lang dus die kunnen daar nog wat gevoeliger voor zijn.

Comment

Zoals al aangegeven trekt dit vanzelf bij.
          Vooral oefeningen met dumbells en kabels doen en minder met een stang.

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Heb hetzelfde probleem omdat ik aan de rechterkant borst, voorste schouder en bicepsspier heb afgescheurd.

Daardoor is m'n borstspier rechts als het ware omhooggekropen en loopt niet meer helemaal mooi door naar de schouder, de biceps is aan de schouderaanhechting over een breedte van zo'n twee centimeter geen spier meer te zien.

Gevolg hiervan is natuurlijk dat ik aan de rechterkant een stuk minder kracht heb. Qua maten bleef die kant dan ook een stuk achter.

Nu is het aardig gelijk geworden door bijvoorbeeld voor de borstspier rechts met een machine eenarmig te drukken, voor biceps doe ik ook extra sets met rechts na de gewone training.

Comment

Afgescheurd tijdens het trainen?

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (gais_der_german @ Jun. 05 2004,13:59)]Ik train nu iets meer als een half jaar (twee keer in de week) en vanaf deze maand drie keer.

Nu zit ik vanaf het begin al met een probleem. Mijn rechter arm/schouder is veel sterker als mijn rechter. Een paar voorbeelden.

biceps rechts: 3x10 20 kilo
                idem links: 3x10 16 kilo
                Ik train altijd met het gewicht wat ik links aan kan. Oftewel links en rechts 16 kilo.

Dit is eigenlijk met alle oefeningen het probleem. De vriend waar ik mee fitness heeft dat ook wel een beetje maar lang niet zo extreem als mij.

Waarschijnlijk komt het omdat ik al 14 jaar tennis (met rechts). En omdat ik mijn linkerarm en mijn pols een keer heb gebroken.

Alleen mijn vraag is dus: Kan ik er iets aan doen om dat verschil kleiner te krijgen?
                Ik heb hier zelf ook last van omdat ik buiten het trainen al 17 jaar een andere sport doe en hierdoor is mijn rechter onder/boven arm en schouder partij een stuk sterker dan de linker, ik heb ook duidelijk problemen met trainen. Pas wel op dat je bij borst oef. met rechts niet teveel kracht vanuit je arm en schouders gaat gebruiken want dan zal je linker borst spier meer masa krijgen dan je rechter, en je rechter schouder kan hierdoor blesseren. Ik raad wel aan je linker arm bij te trainen als het verschil erg groot is. want een groot verschil duurt erg lang om bij te trekken. Al die tijd dat je met verschillende groote & kracht traint is je lichaam gevoeliger voor blessures. Je hoeft het niet helemaal evenwijdig te trainen want het laatste stukje trekt automatisch wel bij.

succes fiedel
                als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Ik weet dat als je gewoon blijft trainen het vanzelf bijtrekt. Die linkerarm zal heel snel sterker worden. Als je links nu zwaarder gaat trainen heb je kans op blessures en kans dat het niet mooi gaat groeien.

Probeer dus altijd beide kanten even zwaar te trainen ook al betekend dit dat rechts even wat rustiger aan kan doen (door te lichte gewichten)

dat is hoe ik het geleerd heb

veel succes
                  185 cm
                  100 kilo +/-
                  17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
                  Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

In het begin had ik precies hetzelfde probleem omdat mijn links net zoals bij jou zwakker was dan mijn rechter arm maar dit werd vanzelf bijgetrokken door de tijd heen en heb er op het moment lang niet zoveel last van.
                    Merk nog wel dat links wat eerder moe word dan rechts maar met beide armen kan ik hetzelfde gewicht aan.
                    Dus wat ik zou zegge blijf doorgaan met trainen en dan zal het vanzelf goed trekken
                    It's not onley a sport, it is a way of life

Comment

idd gewoon door blijven trainen
                      kan nog wel ff duren voor ze even sterkzijn maar het zal je wel lukken
                      Who's the Chef

Comment

Denk wel dat het veel verschil maakt hoe oud je bent en hoe lang je al andere sporten doet.
                        Als je bijvoorbeeld een jaar of 18 bent en al aan krachttraining doet zal het verschil kleiner zijn en makkelijker 'vanzelf' bijtrekken.
                        Als je wat ouder bent, al jarenlang een sport als tennis doet en pas op latere leeftijd begint met krachttraining zal je voorkeurszijde veel verder doorontwikkeld zijn.

Hoe groter het verschil en in hoe meer jaren opgebouwd, hoe moeilijker het zal zijn en hoe langer het zal duren om het recht te trekken.

Comment

Jah.....verschil is er idd....er zit meer vorm in me rechter arm dan in me linker....ook als ik bijvoorbeel double bicep pose doet...oogt die rechter gewoon veel beter :'(.

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Shannasse @ Okt. 13 2004,12:11)]Denk wel dat het veel verschil maakt hoe oud je bent en hoe lang je al andere sporten doet.
                            Als je bijvoorbeeld een jaar of 18 bent en al aan krachttraining doet zal het verschil kleiner zijn en makkelijker 'vanzelf' bijtrekken.
                            Als je wat ouder bent, al jarenlang een sport als tennis doet en pas op latere leeftijd begint met krachttraining zal je voorkeurszijde veel verder doorontwikkeld zijn.

Hoe groter het verschil en in hoe meer jaren opgebouwd, hoe moeilijker het zal zijn en hoe langer het zal duren om het recht te trekken.
                            hier ben ik het mee eens, alleen dat het bij trekt is niet waar je zal inderdaad je zwakste kant zien groeien maar als je al jaren een sport doet moet je heel wat jaar trainen wil het gelijk zijn. Mijn manuele arts en mijn fysio therapeut en de terapeuten in het revalidatie centrum hebben mij allemaal aangeraden eerst m'n zwakste kant bij te trainen voordat ik weer full power kan gaan, anders komt er weer een blessure. Dit is het enige wat ik weet succes.

Fiedel
                            als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X