Sauna Liever niet meer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Is nog niet zo gek, als je zeer hevig zweet gaan je zweetklieren zoveel produceren dat hele stukken cel worden meegesleurt met de stortvloet aan zweet. Dan heb je je AZ daar nodig voor herstel..

On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Er zouden verschillende nadelen aan de sauna zitten (mbt krachttraining), maar ik ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen die het écht hard maakt.

Comment

ik zou niet te snel juigen boys het kan waar zijn
        Lost all i got

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
          Je gaat trouwens IN een sauna...niet ONDER!!!

Je ben een makkelijk doelwit geloof ik voor die gasten om jou maar van alles wijs te maken...

Voeding naar je huid?? kom op zeg.. denk zelf ook ff logisch na...
          en als doelwit zie ik me ook niet zitten daarso ben de klijne broetje van iedereen in de gym haha
          Lost all i got

Comment

Hier een artikel ...

Sauna en sport, een ideale combinatie tegen spierpijn

Ben jij een stijve plank de dag na het trainen ? Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat sauna vermoeide spieren weer fitter maakt. Tijdens het zweten in de sauna worden melkzuren sneller afgebroken en via de nieren uitgescheiden. Op die manier wordt de zuurstofvoorziening naar de spieren weer sneller vrijgemaakt. Warmte kan na je krachttraining in beperkte mate je groeihormonen stimuleren.

Eerst sporten, daarna sauna

Een gouden regel:

Eerst je training, pas daarna de sauna in. Nooit andersom! Sauna dehydrateert niet alleen je lichaam, je krijgt door de warmtewisseling ook minder uithouding en bent tijdelijk relax moe. Je lichaam heeft in normale omstandigheden zo’n 18 uur nodig om het vochtverlies te kunnen compenseren.

Sportdokters en onderzoekers beweren dat sauna na de training onrechtstreeks je fysieke prestaties kunnen verbeteren. De sauna verbetert de ademhalingscapaciteit, wat ook het prestatie- en uithoudingsvermogen ten goede komt.

Krachttraining en sauna

Krachttrainers opgelet: wanneer je te lang in de sauna blijft na je fitness of krachttraining workout, kan dit een negatief effect hebben omdat je lichaam in katabole toestand verkeerd. M.a.w. , je gaat 'spieren' verbruiken als energie. Wanneer je na een zware training langer dan 10 minuten in een hete sauna verblijft is het raadzaam vooraf een sportdrank tezamen met eiwitten of BCAA’s te nuttigen. Het thermisch effect van de sauna duurt zo’n 20 minuten nadat je uit de sauna gekomen bent, tot zolang zweet je nog na.

Spierpijn verminderen

Een saunabeurt van 10 minuten is al voldoende om de kleine spierscheurtjes, ontstaan in het lichaam door de lichaamstraining te herstellen.

Voortaan eerst eens op google kijken.....

Comment

maar of het waar is .. ?
              maarja moet het maar geloven
              meer bronnen?
              Lost all i got

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                maar of het waar is .. ?
                maarja moet het maar geloven
                meer bronnen?
                Dan geloof je toch gewoon die gast op jouw sportschool..

Comment

Dan geloof je toch gewoon die gast op jouw sportschool..
                  doe ik al
                  Lost all i got

Comment

Sauna gaat met veel vochtverlies gepaard waardoor je kracht significant (bewezen!) achteruit gaat.

Aangezien je minder vocht in je lichaam hebt ben je meer katabool, zul je sneller eiwit als energiebron aanspreken, maar goed dit is allemaal maar relatief, drink voor en tijdens trainen 1,5 liter water en van dat krachtverlies zal je niet veel merken wellicht.

Waar ik vooral op doel is dat je lichaam na trainen net moet afkoelen en niet nog eens in de oven gestoken moet worden.
                    Last edited by gleke; 03-05-2011, 19:13.

Comment

Originally posted by gleke View Post
                      Sauna gaat met veel vochtverlies gepaard waardoor je kracht significant (bewezen!) achteruit gaat.

Aangezien je minder vocht in je lichaam hebt ben je meer katabool, zul je sneller eiwit als energiebron aanspreken, maar goed dit is allemaal maar relatief, drink voor en tijdens trainen 1,5 liter water en van dat krachtverlies zal je niet veel merken wellicht.

Waar ik vooral opdoel is dat je lichaam na trainen net moet afkoelen en niet nog eens in de oven gestoken moet worden.
                      daar doel ik me ook op in !
                      Lost all i got

Comment

er gaan de grootste fabeltjes rond in een gym, niet alles geloven dus...

Comment

Hier een artikel ...

Sauna en sport, een ideale combinatie tegen spierpijn

Ben jij een stijve plank de dag na het trainen ? Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat sauna vermoeide spieren weer fitter maakt. Tijdens het zweten in de sauna worden melkzuren sneller afgebroken en via de nieren uitgescheiden. Op die manier wordt de zuurstofvoorziening naar de spieren weer sneller vrijgemaakt. Warmte kan na je krachttraining in beperkte mate je groeihormonen stimuleren.

Eerst sporten, daarna sauna

Een gouden regel:

Eerst je training, pas daarna de sauna in. Nooit andersom! Sauna dehydrateert niet alleen je lichaam, je krijgt door de warmtewisseling ook minder uithouding en bent tijdelijk relax moe. Je lichaam heeft in normale omstandigheden zo’n 18 uur nodig om het vochtverlies te kunnen compenseren.

Sportdokters en onderzoekers beweren dat sauna na de training onrechtstreeks je fysieke prestaties kunnen verbeteren. De sauna verbetert de ademhalingscapaciteit, wat ook het prestatie- en uithoudingsvermogen ten goede komt.

Krachttraining en sauna

Krachttrainers opgelet: wanneer je te lang in de sauna blijft na je fitness of krachttraining workout, kan dit een negatief effect hebben omdat je lichaam in katabole toestand verkeerd. M.a.w. , je gaat 'spieren' verbruiken als energie. Wanneer je na een zware training langer dan 10 minuten in een hete sauna verblijft is het raadzaam vooraf een sportdrank tezamen met eiwitten of BCAA’s te nuttigen. Het thermisch effect van de sauna duurt zo’n 20 minuten nadat je uit de sauna gekomen bent, tot zolang zweet je nog na.

Spierpijn verminderen

Een saunabeurt van 10 minuten is al voldoende om de kleine spierscheurtjes, ontstaan in het lichaam door de lichaamstraining te herstellen.

Voortaan eerst eens op google kijken.....
                          Hier staat het toch...

Comment

Is onzin, sauna is goed. Wel even wachten na je shake, en dan lekker relaxen in de sauna. Doe het altijd met mijn trainginsmaatje en die doet BB op hoog niveau.

Comment

Hier staat het toch...
                              Ik bedoelde vooral katabool in functie van die dehydratatie.

Anyway, doe wat je wilt, mij krijg je er niet in.
                              Veel te warm.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                                er gaan de grootste fabeltjes rond in een gym, niet alles geloven dus...
                                vreselijk ja

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X