Originally posted by gleke
View Post
Sauna Liever niet meer.
Collapse
X
-
Originally posted by karwan2 View PostYoow.
vandaag wou ik in de sauna gaan gelijk na mijn training.
kwam er een bb'r naar mij toe en verbiedde mij het.
ik train wel eens met hem en hij is een aardige gozer weet veel.
maar hij zij dat ik er niet onder moest gaan want
als de voeding die ik binne kreeg mijn shake dus zou naar mijn huid gaan en niet naar mijn spieren .
dus ben ik er niet in gegaan met een opluchting ..
maar klopt het wat hij zegt ?
de shake naar je huid zou gaan en niet naar je spieren?? hahahaha
volgens mij word je in de zeik genomen vriend
Belangrijk is gewoon dat je voldoende vocht binnenkrijg op de dag dat je de sauna ingaat, als dat niet het geval is dan kan het wel eens slecht zijn ja.
anyway ben ik het wel met nibor eens, je spieren komen juist tot rust als je in de sauna zit.. je moet er natuurlijk geen half uur inzitten maar geloof ook niet dat je dat volhoudt
anyway ben ik het toch met nibor eens..
Comment
-
-
Er zijn inderdaad wel een paar gevallen geweest van sporters die direct na de training de sauna in gingen en het niet overleefden.
Probleem is; je hebt door je training een oververhitting gecreëerd en een verhoogde en zwaardere hartslag.
Je weet dat het lichaam dan wil stabiliseren en afkoelen, hartslag weer normaal laag en geen zware slagen.
Wat doet de sauna........hitte naar binnen brengen en je hartslag verhoogd..... en dat zou je dan doen op het moment dat je lichaam wil afkoelen.
Als je hetzelfde zou doen met een auto of iemand anders doet dat, die wordt voor gek verklaard, zo gaat ie kapot zeggen ze dan, kost je je koppakking.
Je auto is na een half uur racen al behoorlijk tegen oververhitting aan en moet afkoelen......misschien kan je een half uurtje doorkachelen op topsnelheid maar grote kans dat dan je motor TE heet wordt en wel de koppakking er uit knalt. Hoeveel groter de kans is is niet te zeggen, maar de kans wordt sowieso groter.
Je lichaam wil dus ook afkoelen en stabiliseren, je wil de spieren laten herstellen en voeden.
Dus dat is het eerste dat je gaat doen na de training of na het douchen. Je neemt je whey en drinkt nog wat water.
Als je ruim een half uur verder bent dan ben je alweer aardig stabiel, hartslag en adem zijn weer okee en de lichaamstemperatuur is alweer zo'n beetje goed.
Vanaf dat moment is het relatief veilig om de sauna in te gaan. Beste is om het even op te bouwen. Eerst 5 minuten dan weer even bijkomen en daarna nog eens 10 minuten oid.
Op die manier is het redelijk veilig.
Je voeding zal niet direct en volledig naar je huid gaan, slechts een fractie van de voedingstoffen wordt gebruikt om de huid te onderhouden.
De spieren zullen het meeste vragen van je voeding.
Het is wel zo dat als je snelle suikers neemt dat die sowieso al voor een groot deel naar je vet gaan....de sauna in zou het mogelijk het verergeren.
Bij veel wedstrijd voorbereidingen gaat de laatste week of soms wel 2 weken bij veel atleten ook de whey uit de voeding, reden...toch wat vocht opslag, dus er gaat wat richting de huid, maar het is niet zo dat je je huid aan het voeden bent met een shake, dat is gewoon een broodje aap.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Gewoon na je training 10 a 15 minuten uitrusten en afkoelen...
Heb je gelijk even de tijd om je shake te nemen...
ik merk dat veel negatieve verhalen afkomstig zijn van mensen die nooit naar de sauna gaan en er blijkbaar toch veel van af denken te weten...
Sauna is gewoon gezond voor je.. mits je weet wat je doet...
Comment
-
nee, nee.
De discussie is niet of sauna gezond is.
De discussie is of sauna gezond is na je KT.
Ik zie er ook geen voordelen in. Sorry.
Volgens mij kun je beter een goede cooling down doen dan een sauna pakken.
Ennuh... ik zweet standaard (zonder sauna) nog minstens een half uur na, na mijn training. Je bent niet zomaar afgekoeld + Waarom zou je zodra je afgekoeld bent... weer willen opwarmen?
P.S. Wel leuk om te zien dat je er nog bent Nibor. Nog in de running voor Beachboy contest?Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postnee, nee.
De discussie is niet of sauna gezond is.
De discussie is of sauna gezond is na je KT.
Ik zie er ook geen voordelen in. Sorry.
Volgens mij kun je beter een goede cooling down doen dan een sauna pakken.
Ennuh... ik zweet standaard (zonder sauna) nog minstens een half uur na, na mijn training. Je bent niet zomaar afgekoeld + Waarom zou je zodra je afgekoeld bent... weer willen opwarmen?
P.S. Wel leuk om te zien dat je er nog bent Nibor. Nog in de running voor Beachboy contest?
Dank je man... als ik niet al die onzin topics lees en het getroll negeer dan is het hier nog best te doen...
Ik ben nog in de running hoor en zal ook zeker meedoen voor de contest..
Laatst nog foto's gepost trouwens...
Comment
-
Originally posted by Tanner View PostLol. Het is moeilijk te bewijzen wat er tijdens zulke momenten gebeurt binnen je lichaam. Tenzij je een wetenschapper bent en ter plekke een onderzoekje doet ofzo.On a long road to insanity.
SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View PostGewoon na je training 10 a 15 minuten uitrusten en afkoelen...
Heb je gelijk even de tijd om je shake te nemen...
ik merk dat veel negatieve verhalen afkomstig zijn van mensen die nooit naar de sauna gaan en er blijkbaar toch veel van af denken te weten...
Sauna is gewoon gezond voor je.. mits je weet wat je doet...
Ik heb zelf vorige maand 5x in de sauna gezeten overigens........nee ik lieg - 6 x.
3x in Zwaag en 3x in Schagen. Maar wel volgens mijn eigen richtlijnen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
15 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...20 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-