smith machine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• smith machine

hallooo

Vraagje: hoe kan het dat ik met normaal bankdrukken met veel pijn en moeite 2x 60kg doe (beginner he), en dit in de smith machine minstens 6x 60kg is.

Ik dacht zelf of doordat dat ding je stiekem helpt of doordat je gewoon puur kunt focussen op het drukken en dus niet op evenwicht hoeft te letten.

Ik heb overigen ook het idee dat ik met normaal bankdrukken mijn borst beter train dan met de smith machine bankdruk-variant.

danke

Gewoon normaal bankdrukken, dat je minder reps kan komt omdat je op de uitvoering moet letten

Comment

Originally posted by Swekie View Post
      Gewoon normaal bankdrukken, dat je minder reps kan komt omdat je op de uitvoering moet letten
      Ja ik weet dat het beter is maar als ik in me eentje ben doe ik toch liever smith omdat ik die stang niet op me strot wil hebben

Comment

Sommige smith machines hebben zo een kabel die ie**************** helpt zoals deze van technogym. Maar een deel van je kracht verlies je omdat je hier ook die baar moet stabiliseren. Hoewel dit gewoon beter is, je kan misschien ook een spotter vragen voor je laatste set wanneer je tot failure gaat.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

met de smith machine kon ik 5-10kg hoger pakken, Dus het ding helpt je enorm.. bij los bank drukken werken je kleine spiertjes mee om het ding recht te houden en dit is dan zwaarder lijkt me..

Vind los bankdrukken veek fijner en vraag idd spotter.. ik train altijd zodat ik de laatste rep van men setje net nietmeer kan.. dus als je dan geen spotter hebt valt het ding idd op je Je hoeft ook niet ''beschaamd'' te zijn om aan iemand te vragen of hij je wil helpen iedereen doet het !

Comment

Gewoon los bankdrukken met een goeie spotter. Gebruik de smith als je geen spotter kunt krijgen.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Geen spotter nodig hebben vind ik het grootste voordeel van een smith. Kan toch net wat verder gaan zonder bang te hoeven zijn dat het gewicht op men borst blijft liggen:P

Comment

smith machine is gewoon bagger.
                ik had laast een artikel gelezen over bankdrukken los en in een smith machine.

in een smith machine werden alle spieren minder belast en de mid deltoid VEEL minder dan met de normale bench press.

Bankdrukken met stang beter dan bankdrukken op Smithmachine
                hier het artikel waar je het kan teruglezen

gewoon los doen zou ik zeggen. en anders gewoon een instructuer er achter laten staan, ze worden niet voor niets betaald

Comment

laatst waren alle losse benches bezet met wachtrij, en de smith was vrij, maar ik kon helemaal niet zo heel veel meer drukken, en had ook behoorlijke burn in mijn borst, dat is dan wel raar opzich?

Comment

Originally posted by 2705 View Post
                    laatst waren alle losse benches bezet met wachtrij, en de smith was vrij, maar ik kon helemaal niet zo heel veel meer drukken, en had ook behoorlijke burn in mijn borst, dat is dan wel raar opzich?
                    meerdere losse benches, kan ik niet zegge
                    Je hebt geloof ik verschillende smiths, sommige met kabels ofzo, die hebben wij en zijn geloof ik ook lichter. Weenie of jij ook kabels hebt?
                    Die burn in mijn borst heb ik ook meer idd, licht er misschien aan dat je je volledig kunt focussen op het drukken waardoor jeje borst meer isoleert. Dat denk ik maar hoor:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X