Weegschaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weegschaal

Heb thuis een digitale weegschaal staan, sowieso scheelt het iedere dag wel een halve kilo en vaak geeft hij ook verschillende kilo's aan op hetzelfde tijdstip. Zo heb ik vanochtend zo'n 8x gewogen(ook op verschillende plekken) en hij gaf minimaal 4 verschillende gewichten aan. Woog vanochtend van 84.6 tot 87.1.

Beetje irritant want ben vanaf vandaag aan het 'clean' bulken, wil zo'n 0.2 kilo aankomen per week. Weet alleen mijn onderhoud niet helemaal dus het is wel handig of ik ook daadwerkelijk kan zien of ik steady 0.2 aankom. Geen zin om of voor niks te trainen/eten of te vet te worden door een weegschaal.

Iemand een goede oplossing voor mijn 'dilemma'?

Hier een fantastische oplossing voor jou:

1 keer per maand ipv. 1 keer per week op de weegschaal staan

het moet geen obsessief gedrag gaan worden he

met je 8 keer per ochtend.

Comment

Als hij zichzelf echt veel wil wegen kan hij bvb 3x wegen na elkaar en het gemiddelde ervan nemen, en de keren daarop zelfde werkwijze. Zo zal hij toch z'n progressie kunnen opvolgen denk ik
      Status: Cutting

Comment

Mijn god... na een keer goed schijten weeg je al een kilo minder..

Comment

Originally posted by Viranelly View Post

Haha bijdehandje. Leer eens lezen en begrijpen. Als je weet dat je weegschaal niet altijd even betrouwbaar is, is het vrij logisch dat je er 2 keer op gaat staan(achter elkaar). Als het dan 2 verschillende getallen zijn, blijf je even proberen(weer achter elkaar). Dit ritueel heeft me in totaal 2 minuten gekost en was de 1e keer na maanden dat ik mezelf weer eens weeg(na vanaf maandag weer serieus met bodybuilding te zijn gestart).

Je post slaat dus kant nog wal.

Comment

Originally posted by Ydhe View Post
            Als hij zichzelf echt veel wil wegen kan hij bvb 3x wegen na elkaar en het gemiddelde ervan nemen, en de keren daarop zelfde werkwijze. Zo zal hij toch z'n progressie kunnen opvolgen denk ik
            Zoiets ja..

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
              Mijn god... na een keer goed schijten weeg je al een kilo minder..
              Zie mijn post hierboven.

Nog meer oplossingen?

Comment

misschien kun je je beter meten? Met een vetmeter of gewoon cm-lint.
                Dan kun je zien of je om je buik en borst en benen dikker wordt.

Wel lastig inderdaad 5 verschillende metingen achter elkaar!
                I don't care what the whisperers say
                Cos' they whisper too loud for me
                na 3 weken rust houden, nu weer KT oppakken en fietsen op de ligfiets.

Comment

Originally posted by Oom Aard View Post
                  Nee hoor, 1 keer per per 4 weken wegen is veel efficiënter i.v.m. schommelingen.

Zo kan je ook lekker gefocust blijven i.p.v. elke week weer te gaan zoeken naar verbetering (of niet).

Comment

Haha bijdehandje. Leer eens lezen en begrijpen. Als je weet dat je weegschaal niet altijd even betrouwbaar is, is het vrij logisch dat je er 2 keer op gaat staan(achter elkaar). Als het dan 2 verschillende getallen zijn, blijf je even proberen(weer achter elkaar). Dit ritueel heeft me in totaal 2 minuten gekost en was de 1e keer na maanden dat ik mezelf weer eens weeg(na vanaf maandag weer serieus met bodybuilding te zijn gestart).

Als jij jezelf achter elkaar weegt en het zijn 2 verschillende getallen, dan is er toch echt iets mis met je weegschaal. Hij doelt op de sommelingen afkomstig van je lichaam, niet de schommelingen die afkomstig zijn van je weegschaal. Probeer eens nieuwe batterijen, of een echte weegschaal.

En bijdehandje? Leer lezen en begrijpen?
                    Het ligt toch echt aan jouw OP, niet aan zijn antwoord. En met zon instelling hoef je hier niet zoveel hulp te verwachten

Comment

Als jij jezelf achter elkaar weegt en het zijn 2 verschillende getallen, dan is er toch echt iets mis met je weegschaal. Hij doelt op de sommelingen afkomstig van je lichaam, niet de schommelingen die afkomstig zijn van je weegschaal. Probeer eens nieuwe batterijen, of een echte weegschaal.

Het ligt toch echt aan jouw OP, niet aan zijn antwoord. En met zon instelling hoef je hier niet zoveel hulp te verwachten
                      +1 voor Patricia
                      I don't care what the whisperers say
                      Cos' they whisper too loud for me
                      na 3 weken rust houden, nu weer KT oppakken en fietsen op de ligfiets.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post

Lieve schat, mijn reactie was op bovenstaande post. Daarin vindt hij (bij wijze van) dat ik obsessief gedrag vertoon door me 8 keer te wegen in de ochtend. Ik leg hem daarna haarfijn uit dat ik dat dus deed doordat mijn weegschaal niet accuraat is, niet omdat ik zo obsessief met mijn gewicht bezig ben dat ik maar blijf wegen. Niks raars aan..

Ook jou post slaat dus kant nog wal.

Comment

Jij met je kant en je wal.. er wordt advies geboden.. ook nog op een lichtelijk komische maar positieve manier.. en jij gaat bijdehand lopen doen..

Dude.. koop een nieuwe weegschaal.. en weeg jezelf op een vaste moment van de dag.. ik doe het altijd als ik wakker word na het pissen.

En meet je zelf dan 1 keer per week of 2 weken.

Je hoeft hier niet zo'n moeilijk verhaal van te maken tis geen raketwetenschap ofzo..
                          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Heb thuis een digitale weegschaal staan, sowieso scheelt het iedere dag wel een halve kilo en vaak geeft hij ook verschillende kilo's aan op hetzelfde tijdstip. Zo heb ik vanochtend zo'n 8x gewogen(ook op verschillende plekken) en hij gaf minimaal 4 verschillende gewichten aan. Woog vanochtend van 84.6 tot 87.1.

Beetje irritant want ben vanaf vandaag aan het 'clean' bulken, wil zo'n 0.2 kilo aankomen per week. Weet alleen mijn onderhoud niet helemaal dus het is wel handig of ik ook daadwerkelijk kan zien of ik steady 0.2 aankom. Geen zin om of voor niks te trainen/eten of te vet te worden door een weegschaal.

Iemand een goede oplossing voor mijn 'dilemma'?
                            Wellicht is die weegschaal van jou kapot of dat ding moet opnieuw geijkt worden. Koop anders een nieuwe.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X