te zwaar door te weinig eten?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• te zwaar door te weinig eten?!

Afgelopen weken ben ik wat aangekomen 5 kilo en die wil ik er graag weer af! Ik heb alleen heel erg veel moeite om 3x per dag te eten. Mensen zeggen me dan van heb je dan geen honger, maar ik heb overdags nooit honger alleen savonds. Ik stauw met moeite sochtends 1 boterhammetje naarbinnen. Ik doe er nu verplicht een appel bij en soms een extra cracker. Ik eet gezond en hou hier ook rekening mee. Heeft iemand misschien hetzelfde (gehad) want ik probeer wel, maar ik vind het moeilijk te eten als ik geen hongergevoel of trek heb.
    Pasgeleden heb ik mijn voedingsschema neergezet waarop de reactie was dat ik wrs heel de dag honger heb. Dit is enkel savonds zo. Ik heb eigenlijk vrijwel nooit trek in zoetigheid en eet 1 x in de 2 weken een frietje met..

Zou het misschien een idee zijn om eiwitshakes erbij te nemen, dit is makkelijk en voedzaam?
    Of heeft iemand andere tips?

Alvast bedankt!

(ps ik fitness 3 a 4x per week, cardio uur, kracht half uur. Verdeel de lichaamsdelen die ik train.)

Originally posted by Fitnesslady20 View Post
    Afgelopen weken ben ik wat aangekomen 5 kilo en die wil ik er graag weer af! Ik heb alleen heel erg veel moeite om 3x per dag te eten. Mensen zeggen me dan van heb je dan geen honger, maar ik heb overdags nooit honger alleen savonds. Ik stauw met moeite sochtends 1 boterhammetje naarbinnen. Ik doe er nu verplicht een appel bij en soms een extra cracker. Ik eet gezond en hou hier ook rekening mee. Heeft iemand misschien hetzelfde (gehad) want ik probeer wel, maar ik vind het moeilijk te eten als ik geen hongergevoel of trek heb.
    Pasgeleden heb ik mijn voedingsschema neergezet waarop de reactie was dat ik wrs heel de dag honger heb. Dit is enkel savonds zo. Ik heb eigenlijk vrijwel nooit trek in zoetigheid en eet 1 x in de 2 weken een frietje met..

Zou het misschien een idee zijn om eiwitshakes erbij te nemen, dit is makkelijk en voedzaam?
    Of heeft iemand andere tips?

Alvast bedankt!

(ps ik fitness 3 a 4x per week, cardio uur, kracht half uur. Verdeel de lichaamsdelen die ik train.)
    Ik wilde hier nog aan toevoegen dat ik veeel te weinig drink al heel mijn leven al. 2 liter is voor mij een max die ik met heel veel tegenzin kan volbrengen. Maar vaak ontschiet me het dat 2 liter eig. een minimum is en ik dan al een dag leef op 1 glas water en 1 glas melk.

Comment

Wil jij in shape komen, niet zeuren dan en je oude gewoontes doorbreken en vervangen door nieuwe betere. Heb je geen honger maar weet je dat je eigenlijk wel zou moeten eten? Gewoon proppen went vanzelf.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Inderdaad gaan werken aan het feit dat je meer moet gaan eten ondanks dat je geen honger heb..

Maar tot die tijd kun je inderdaad iets nemen zoals de LEAN GAINER van BodyenFit om zo toch wat meer voeding binnen te krijgen..
        En als je deze shakes met 0,5 liter water aanmaakt heb je gelijk weer 1,5 liter water per dag extra binnen..

Ik heb ook altijd moeite met veel eten zonder dat ik honger heb...het gaat nu wel beter maar daar moet je wel aan werken..

Sterkte en succes!!!!

Comment

Bedankt voor de reacties! En tuurlijk probeer ik het. Ik smeer gewoon boterhammen en die moeten op van mij. Het is inderdaad even hard zijn voor mezelf. Oude gewoontes doorbreken kan ik wel want ik ben nu 8 maanden gestopt met roken

Comment

Als je vaker eet wordt je metabolisme ook sneller, krijg je vanzelf honger.
            keep the focus going!

Comment

uuhm wat zijn je stats wat zoals ik het nu lees lijd je aan anorexia
              misschien heb je geen honger omdat je niet veel uitvoert(kwa beweging zonder sport) heb je een kantoorbaan?
              vroeger had ik het zelfde alleen 's ochtens kon ik echt niets naar binnen krijgen max 1 worsten broodje
              mij heeft het erg geholpen om op brood veel meer beslag te doen dan 2 broodjes met wat minder beslag misschien kun je dit proberen>?

(sorry dat er amper indeling valt te vinden hier boven^^)
              There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Je bedoelt volgens mij beleg, kabaffel

En dat je zogenaamde 'gezonde' producten consumeert wil niet zeggen dat je gezond eet.

Gezond eten is elke dag aan je behoeften komen, en dan voornamelijk uit voeding rijk aan vezels, vitaminen en mineralen.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                  Je bedoelt volgens mij beleg, kabaffel

En dat je zogenaamde 'gezonde' producten consumeert wil niet zeggen dat je gezond eet.

Gezond eten is elke dag aan je behoeften komen, en dan voornamelijk uit voeding rijk aan vezels, vitaminen en mineralen.
                  inderdaad zoals normaal veelste snel getypt terwijl ik met andere dingen bezig was
                  There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

@Fitnesslady,
                    Je moet je gewoonten doorbreken. Je lichaam heeft zich zo ingesteld zoals jij eet. als je veranderingen gaat aanbrengen met bijv voeding of drinken gaat je lichaam tegenstribbelen omdat ie dan aant werk moet. Gewoon stug vol blijven houden elke week wat meer eten. Drinken moet je nu al mee beginnen want als hoe eer water je drinkt hoe beter je kan afvallen..

Comment

Ik heb je toen op jouw verzoek vrij veel info per pb gestuurd, en dat ging o.a. ook over meer en regelmatig eten, kan ik me zo herinneren.
                      Dus ik ga mezelf maar niet herhalen, misschien heb je die pbs nog en kun je het nog eens doorlezen.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Logisch dat je zwaarder wordt als je zo weinig en onregelmatig eet!
                        Je lichaam gaat zich erop instellen dat het veel te weinig voeding krijgt. En gaat vervolgens alle voeding die wel binnenkomt omzetten in vet. Als appeltje voor de dorst: want je lichaam denkt dat het alleen maar erger zal gaan worden. Dit is een gevolg van onze evolutie en daar kan jij niks aan veranderen.
                        Het is deze spiraal die je moet zien te doorbreken. Door regelmatig en voldoende te eten zal de neiging om eten als vet op te slaan wegvallen.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X