Spiermassa trainen Hoe en wat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Naja het lijkt mij dat als je juist weinig herhalingen doet en een erg zwaar gewicht dat je dan juist op sterker worden traint en als je veel herhalingen doet juist op massa traint maar dat is dus niet ?
    What you put in you get out.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
      El loco, er is echt niet een grens vanaf waar je kracht/massa/uithoudingsvermogen traint. Ik kan me er best iets bij voorstellen dat er mensen zijn die de meeste massa pakken op +- 16 reps. Dat verschilt per persoon. Het zijn slechts richtlijnen, geen regels.
      Natuurlijk verschilt het van persoon tot persoon, maar die richtlijnen zijn er om een reden hoor... Je kan gewoon ook veel minder gewicht nemen met 16 reps dan bijvoorbeeld met 8...

Comment

Originally posted by Juul94 View Post
        Naja het lijkt mij dat als je juist weinig herhalingen doet en een erg zwaar gewicht dat je dan juist op sterker worden traint en als je veel herhalingen doet juist op massa traint maar dat is dus niet ?
        kracht en spiermassa hangen wat aan elkaar. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer vermogen je zou kunnen ontwikkelen en hoe sterker je dus zou moeten zijn. Dit is echter theorie en is in praktijk niet altijd het geval...

Comment

Ja dat klopt, maar daar doel ik niet op. Iemand post dat er ook mensen zijn die op massa trainen en 16 reps doen. Jouw reactie daarop:
          'Dan ga je echt niet meer op kracht en massa trainen maar op spieruithouding.'

Ik doelde erop dat iedereen verschilt, er zijn geen REGELS maar RICHTLIJNEN. Jij klampt je vast aan de richtlijn dat 16 reps vaak trainen op uithoudingsvermogen betekend. Ik wil je er alleen even op wijzen dat dit niet perse zo is, jij komt over alsof dat wel perse het geval is.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik vroeg me nog even af hoe kan ik mijn onderhoud uit rekenen? en wat is het precies?

Comment

Ik vroeg me nog even af hoe kan ik mijn onderhoud uit rekenen? en wat is het precies?
              Je onderhoud is wat je dagelijks nodig hebt aan voedings cal om naar behoren te kunnen functioneren... Bij de stickies stond wel een link naar een site waar je dit kan laten uitrekenen

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                Ja dat klopt, maar daar doel ik niet op. Iemand post dat er ook mensen zijn die op massa trainen en 16 reps doen. Jouw reactie daarop:
                'Dan ga je echt niet meer op kracht en massa trainen maar op spieruithouding.'

Ik doelde erop dat iedereen verschilt, er zijn geen REGELS maar RICHTLIJNEN. Jij klampt je vast aan de richtlijn dat 16 reps vaak trainen op uithoudingsvermogen betekend. Ik wil je er alleen even op wijzen dat dit niet perse zo is, jij komt over alsof dat wel perse het geval is.
                Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar ik denk dat het voor een beginner beter is om eerst volgens de richtlijnen te werk te gaan en wanneer men wat meer ervaring heeft wat anders te gaan proberen dan andersom.

Comment

Geef ik je helemaal gelijk in, bij richtlijnen beginnen en na verloop van jaren kom je er vanzelf wel achter wat voor jouw goed werkt. Maar daar ging het niet om, achja :P

Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding
                  Caloriebehoefte.
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Kan je mij die stickie ff geven ik weet nog niet precies hoe alles werkt dus kan t nie vinde

Comment

Kan je mij die stickie ff geven ik weet nog niet precies hoe alles werkt dus kan t nie vinde
                      Kijk even op de link van fitnessboer, daar kan je je onderhoud uitrekenen.

Comment

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                          Je voeding is niet echt in orde. Ga je onderhoud uitrekenen en dan je eiwit- en vetbehoefte. Reken voor eiwitten ongeveer 3gram * kg lichaamsgewicht. Voor vetten is dit 1-1.5gram * kg lichaamsgewicht. Probeer de rest aan te vullen met koolhydraten. Ga dan tussen de 200-500kcal BOVEN je onderhoud zitten. Wat bedoel je juist met 12-6 herhalingen?
                          Wat bedoel je precies met Probeer de rest aan te vullen met koolhydraten welke rest bedoel je hiermee

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X