hervatten trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hervatten trainen

Hallo,
    Ik heb zo'n jaar 3-4 maal per week getraind maar ben dan door omstandigheden niet kunnen blijven doortrainen en ben daardoor nu 3 maanden gestopt en ben daardoor een groot deel van de resultaten kwijt.. nu zou ik het trainen willen hervatten en heb horen zeggen dat het resultaat er nu sneller zal terug zijn.. klopt dit? Ik start nu terug met 4x per week trainen.

Ja, er is sprake van zogenaamd "spiergeheugen". MAAR: begin erg voorzichtig en vergeet hoe zwaar de gewichten waren die je voorheen gebruikte. Het gevaar bestaat dat je je overbelast als je opnieuw begint en dan blessures oploopt. Begin dus als een beginner, met erg lage gewichten. Je zult zien dat je vrij snel met grote stappen verbeteringen boekt.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
      Ja, er is sprake van zogenaamd "spiergeheugen". MAAR: begin erg voorzichtig en vergeet hoe zwaar de gewichten waren die je voorheen gebruikte. Het gevaar bestaat dat je je overbelast als je opnieuw begint en dan blessures oploopt. Begin dus als een beginner, met erg lage gewichten. Je zult zien dat je vrij snel met grote stappen verbeteringen boekt.
      Ja dat heb ik gemerkt.. Ik ben er direct weer serieus aan begonnen en heb mij inderdaad overbelast.. Ik heb voor de veiligheid niet meer getraind aan het bovenlichaam door de hevige pijn.. nu na een week is de pijn nog te voelen maar niet zo erg meer.. Ik zal nu proberen met iets lichter gewicht.

Comment

"iets lichter gewicht"? Ik denk dat je er verstandig aan doet om met heel licht gewicht te beginnen. En het dan de komende maand in stapjes op te bouwen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
          "iets lichter gewicht"? Ik denk dat je er verstandig aan doet om met heel licht gewicht te beginnen. En het dan de komende maand in stapjes op te bouwen.
          Ik ben nu met een licht gewicht begonnen.. Nu zit ik wel nog met een vraag.. Als ik borstoefeningen doe heb ik de dag er na ook last van spierpijn in triceps en schouders.. Kan het kwaad als ik de eerste weken schouders en triceps iets minder train dan borst?

Comment

Hoe zwaar train je je schouders en triceps dan en hoe ziet je schema er uit?

Maar je gaat natuurijk niet omdat je na het trainen van een spiergroep spierpijn hebt de spiergroep maar minder trainen, gewoon alle spieren evenredig veel blijven aanpakken.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Spierpijn hebben is niet verkeerd. Maar hou wel voldoende rust voordat je dezelfde spiergroep opnieuw traint: 48 uur of zo. Houdt de spierpijn langer aan dan zou je eventueel wat langer rust kunnen houden voordat je opnieuw die spiergroep traint.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X