smitmachine vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• smitmachine vraagje

had een vraagje over smitmachine dat bij ons in de gym staat.

vind het raar omdat deze erg zwaar is dan de andere smitmachie, als ik een lege stang pak en druk voelt dit heel licht aan maar in de smitmachine een lege bar drukken is toch iets zwaarder lijkt het,

ook staat er op dat smit resistance(weerstand) 10 kg houd dit in dat smitbar en die resistance totaal 30 kilo wegen zonder gewicht eraan te hangen??????

Stukje wrijving denk ik, als ze die machine goed ingevet hebben moet dat minimaal zijn maar bij die van jou hebben ze er 10 kg opgezet omdat dit de wrijving is die er sowieso al in zit, als dat dan ook nog slecht onderhouden wordt(niet ingevet) dan kan het meer zijn dan 10kg.
    Ik zelf voel nauwelijks verschil(op 70kg, maar dat is ook logisch want scheelt maar 14% ofzo(ipv 33% op 30kg), en onze smith is goed ingevet en heb nergens die 10kg resistance kunnen vinden)
    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Merk zelf ook wel dat een lege stang in de smith wat meer weerstand geeft als gevolg van frictie dan als je de oefening los zou doen...maar of dat daadwerkelijk 10 kg extra weerstand op zou moeten leveren? Ik betwijfel het. Misschien 2 tot 5 kg. Dat lijkt me wat realistischer. Maar goed, dat is mijn eigen conclusie. Misschien dat het voor anderen weer anders aan voelt.
      Last edited by de sterkste ophaler; 07-10-2011, 18:06.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Merk zelf ook wel dat een lege stang in de smith wat meer weerstand geeft als gevolg van frictie dan als je de oefening los zou doen...maar of dat daadwerkelijk 10 kg extra weerstand op zou moeten leveren? Ik betwijfel het. Misschien 2 tot 5 kg. Dat lijkt me wat realistischer. Maar goed, dat is mijn eigen conclusie. Misschien dat het voor anderen weer anders aan voelt.
        Bij hem staat het ook echt op de machine dus... misschien hebben ze dat gedaan om hem toch even zwaar te maken als een losse oefening?

Dikke bullshitgedachte natuurlijk want gaat om welke spieren je aanspreekt en het verschil daarin(tussen los en gefixeerd) maar dat zou het kunnen zijn
        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Het zal wrijving zijn, ook omdat het erop staat in dit geval.

Maar een algemene vraag, zou het kunnen zijn dat er extra wrijving komt als je techniek slecht is? Dus als je scheef druk zal de wrijving hoger zijn?
          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ja, des te meer horizontale kracht jij uitoefend des te meer wrijving op die stangen die hem omhoog 'leiden'. De normaalkracht in het vlak waar die steunen en de stang elkaar raken wordt groter -> meer wrijvingskracht.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X