bulk schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bulk schema

dag menschen op dit wonderlijke forum
    ik ben n tijdje bezig met een bulkschema, maar kom niet echt verder... dit terwijl vellen waarschijnlijk zullen zeggen dat ik heel ver boven mijn behoeften zit, maar dit zou ook terug te vinden moeten zijn op de weegschaal'wat niet het geval is...

stats:
    183 cm lang
    98 kg zwaar
    20 % bodyfat
    train gemiddeld 3 uur per dag, 5 dagen per week.
    3 x per week in de fitnesszaal, waarvan 1 x op school en dus niet op massa gericht.
    doel: obesitas in spiermassa XD dus zo'n 105 kilo'maar dan droog (geen idee of dit te realiseren valt in een jaar tijd, maar t wordt hard werken)

m'n vreetschema:

Kh / eiw / vet / kcal
    Maaltijd 1: ontbijt
    -100 gram havermout 57 / 12,5 / 7 / 341
    -0,5 l halfvolle melk 24 / 18 / 12 / 414
    -2 eieren 1,6/ 13,6 / 10 / 150

totaal 82,6/ 44,1/ 29/ 905

maaltijd 2: tussendoortje
    -500 gram magere kwark 19,6 / 44,6 / 0 / 260
    -4 boterhammen 60 / 12 / 4 / 316
    -pindakaas(4X 15 gram) 7,2 / 15,6 / 31,2/ 375

totaal 26,8/72,2/35,2/951

maaltijd 3: lunch
    -4 boterhammen bruin 60 / 12 / 4 / 316
    -4boterhammen 60 / 12 / 4 / 316
    -100 gram kipfilet 3 / 24 / 6 / 150
    -kaas (4 x 15) 0 / 16,1 / 14,2 / 190

totaal 123/64,1/28,2/972

maaltijd 4: tussendoortje
    -500 ml magere yoghurt 22,5 / 22,5 / 0 / 185
    -4 boterhammen 60 / 12 / 4 / 316
    -appelstroop (4 x 15) 37,8 / 1,9 / 0 / 164

totaal 144,3/54,4/18/1079

maaltijd 5: diner
    -300 gram groenten 10,6 / 5,2 / o / 64
    -300 gram aardappels 52 / 6 / o / 228
    -200 gram vis/kip/rund 0 / 62 / 4 / 316

totaal 62,6 /73,2 / 4 / 608

maaltijd 6: tussendoortje
    -blik tonijn op olie 130 gram 0 / 30,6 / 10 / 218.7
    -100 gram eiernoodles 71 / 14 / 4 / 381

totaal 71/44,6 / 14/ 599,7

totaal van de hele dag: 509,6 / 352,6 / 128,4 / 5114,7

iemand tips om verder te groeien??? behalve mn nieuwe schema waar ik mee ga werken vanaf volgende week:P

PS: ik weet dat t veel is, maar indien dit te veel zou zijn, zou mn vetlaag ook gigantisch worden en zou ik t niet weg krijgen.

verder heb ik ook ooit iets gehoord over dat je lichaam niet alles opneemt ofzo. als dat zo is, zou ik dan meer resultaat hebben als ik minder zou eten? en de vervolgvraag: hoe zit dat dan met mijn hongergevoel???

veel vragen in 1 keer, trainingsschema zal ik dus een ander topic voor starten:P

bedankt voor jullie tijd en hulp
    __________________________________________________ ___
    winnaars geven nooit op. opgevers winnen nooit!
    "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

waarom een VREETschema met een BF van 20%???

En 3 uur per dag trainen is killing voor je hormonen man train 1 a 1,5 keihard zal je veel meer aan hebben!
    Face your demons...........

Comment

klopt, maar ik zit nog met mn opleiding... en ik wil gewoon hard groeien en dus nu bulken, veel massa kweken en na de kerst bekijk ik t resultaat. zolang ik die vetrand op mn buik niet zie groeien, is t goed. ik zou nog veel kunnen groeien doordat ik nog maar weinig trainingservaring heb binnen BB-ing. en keihard trainen deed ik toch al:P (behalve op school (A))
      "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Je gaat dat randje echt wel zien groeien met meer dan 5000 kcal per dag, tenzij je behoefte rond die koers ligt maar daar geloof ik niks van. En inderdaad training korter maken, ik zou zeggen anderhalf uur echt als uiterste
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

waarom ga je niet cutten? het antwoord heb ik al maarja
          ik zou die bf snel omlaag willen hebben, en dan pas gaan bulken

Comment

. dit kan nooit kloppen. halfvolle melk bevat 46-52 kcal per 100ml, en zou dus maximaal 260 kcal zijn. En niet 414. Dit geld voor maaltijd 1 en 4. (scheelt 400 kcal per dag in je totalen).

Verder geef je aan dat je niet aankomt in lichaamsgewicht met dit schema. Dit betekent dat jouw verbranding relatief hoog ligt. Dit is ook niet vreemd als je 3 uur per dag traint (5 dagen in de week).

Drie uur trainen is gewoon NIET goed (*). het is teveel. Een goed krachttrainings schema (bodybuild gericht) richt zich op de compounds, ondersteund met enkele isolatie,s. Wanneer het tempo in de training goed zit, dan zou je in een uurtje tot maximaal 75 minuten klaar zijn met je training. Langer trainen als dit is in je nadeel en niet in je voordeel.

*als je rusttijden langer zijn (3-4 minuten), omdat je bijvoorbeeld kracht georienteerd traint. dan kan een training best wel 90-120 minuten duren.
            ----------------------------------------

Normaal gesproken als iemand niet aankomt, zou ik standaard zeggen meer eten. In jouw geval zou ik zeggen optimaliseer je trainingen door het kiezen van de juiste oefeningen, het aantal sets en de rusttijden tussen sets. verlaag je totale trainingstijd per week.

doordat je minder verbrand met trainen, zul je effectief meer voeding overhouden om te herstellen en groeien. Ps. met jouw vet% zou ik nooit van mijn lang zal ze leven bulken. ik zou cutten of recompen.

gr dyno
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

klein misverstandje, die 3 uur op een dag verdeelt zich uiteraard wel in 's ochtends en 's avonds. en de reden dat ik voor bulk heb gekozen is om sterk te zijn en in massa te groeien. zodra ik in vetmassa zou stijgen zou ik trouwens verder gaan overleggen met mijn trainer. maar er gebeurt nog niks:S...

@dynobet
              "dit kan nooit kloppen. halfvolle melk bevat 46-52 kcal per 100ml, en zou dus maximaal 260 kcal zijn. En niet 414. Dit geld voor maaltijd 1 en 4. (scheelt 400 kcal per dag in je totalen)."

die halfvolle melk volgens t pak: per 100 ml: e 3,6 / k 4,6 / v 4,6 / kcal 48. dit alles x 5: e 18 / k 23 / v 23 / kcal 240... klopt, laat een rekenwonder als ik dus nooit zonder controle berekeningen maken(A):$

eerlijk gezegd kan mijn bf net zo goed 15 zijn, ik moet me NOG een keer laten meten i.p.v. zelf aanklooien...

t probleem van te veel trainen blijft staan, ik zit op een school waar men van veel sporten houdt, dit heeft als resultaat dat ik meestal 2 keer op een dag 1,5 uur train. m'n nieuwe trainingsschema staat voor de deur, waar ik morgen mee begin, vermoed dat dat ook z'n resultaat zal hebben.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X