Nooit junkdag erg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viranelly View Post
    Het is een manier om de sport een stuk leuker te maken zonder extra vet-gains.

Maar ik ga er niet verder op in omdat Talal anders boos wordt
    het zal best kunnen, maar je mag er echt niet de zelfde gains mee verwachten als met schoon eten.

het is in de eerste plaats van het grootste belang genoeg kcals binnen te krijgen, maar als je dat voor elkaar krijgt dan is het zeker van belang de juiste schone voeding binnen te krijgen om de energie daadwerkelijk te gebruiken voor herstel en opbouw van spieren.
    Last edited by maar7en8; 04-12-2011, 16:10.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

En zoiezo moet je verder kijken dan de sport leuk maken.

Ikzelf houd van de sport. Door te knallen in de sportschool,progessie te zien, een voldaan gevoel en discipline in me leven. Verder helpt het me mentaal ook heel erg. Dus het heeft niks te maken met sport leuker te maken. Het is meer de makkelijkere weg proberen te nemen.

En het is maar in hoeverre je doelen wil verwezenlijken.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Het is meer de makkelijkere weg proberen te nemen.
        Hier heb je best wel gelijk in. De discipline om constant "clean" te eten heb ik, maar als ik er zelf geen verschil van merk en al mijn essentiële voeding toch wel uit "goede" producten haal, dan is het voor mij een handige manier om het net ff wat leuker te maken.

Maar dit is puur hoe ik het ervaar, reclame maken daar doe ik niet meer aan

Comment

Ik moet wel zeggen dat door dit forum de lat bij mij steeds hoger komt te liggen.
          Clean eten, zwaar trainen, goed rusten...

Soort van BB-ers gilde met toelatingseisen
          Ben wel een beetje gehersenspoeld, maar in de positieve zin!
          Ssssmoking

Comment

• This reply by WanabieBodybuilder has been deleted by Admin Bodynet

Originally posted by Marv View Post
            Ik moet wel zeggen dat door dit forum de lat bij mij steeds hoger komt te liggen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
            Mooi gezegd!

Originally posted by Plato View Post
            1x in de week een junkmaaltijd is totaal niet verkeerd. Dit is zelfs heel goed...
            Let wel op waarmee je bezig bent...Als je flink aan het cutten bent zou ik het niet doen..maar bij massatoename wel.
            Als je 6 dagen per week heel clean eet van maandag tot zaterdag en je mag op zondag junken heb je zowiezo iets om naar toe te leven in de week...Je geeft jezelf een beloning (dus mentaal wordt je sterker) en je stofwisseling wordt flink omhoog gejaagd omdat je vetten en dergelijke binnen krijgt die je lichaam niet wilt hebben of kan herkennen...
            Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Wat voor vetten zijn dit en wat zijn de "dergelijke" waar jij op doelt die je lichaam niet wilt hebben of kan herkennen?
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Begon je met IIFYM toen je al eenmaal je doel had bereikt en wil je je fysiek nu gelijk houden?

Altijd gedaan.
              Denk je dat IIFYM ook kan als je wilt cutten?

Ja, maar dan zul je je producten toch beter moeten gaan kiezen omdat je minder gaat eten.
              Wat denk je dat de nadelen zijn van IIFYM?

Geen.
              Let je wel goed op het aantal eiwitten/carbs/vetten?

Niet uitgeteld.

Heb je nog goed vooruitgang geboekt sinds IIFYM?

Ja.
              Heb je dus inderdaad een foto van je fysiek atm?

Ja.
              Misschien had ik meer vooruitgang geboekt met een voedingschema, maar ik denk het niet.

@marv, dat is een mooie ontwikkeling vind ik. Als je dan in de sportschool een van de betere bent, maar dat niet erkent omdat je jezelf vergelijkt aan de mensen hier

Comment

Originally posted by Marv View Post

Ja, dit is bij mij ook echt wel bizar te noemen:

Eerst beetje googlen op internet voor wat info over trainen. Vervolgens lees je wat over voeding. Dan lees je nog wat meer, nog wat meer. Daarna keer accountje, besluit je wat aan je voeding te doen. Eerst rustig wat meer eiwitten, maar daarna besef je dat het niet voldoende is en ga je van 20 a 30 biertjes per week en 3 keer kebab, 2 keer lasagne en 2 keer brood als avondeten naar 0 bier en strict voedingsschema.

Vraag me soms ook wel af waar dit eindigt hoor. Want mensen kunnen hier elkaar wel steeds gekker maken, maar voor veel mensen blijft het tenslotte een hobby, dus is het dan allemaal wel nodig?

Edit: bedoel duidelijk te maken dat ik het wel een beetje eens ben met Viranelly. De meeste mensen hier overdrijven waarschijnlijk t.o.v. hun werkelijke doelen etc. Maargoed, mij bevalt het op het moment wel moet ik zeggen.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Wat voor vetten zijn dit en wat zijn de "dergelijke" waar jij op doelt die je lichaam niet wilt hebben of kan herkennen?
                  Wat ik hiermee bedoel te zeggen is: je zit de hele week clean te eten en op de junkdag gooi je voedsel naar binnen zoas bijvoorbeeld Mc Donalds, Burger King, KFC...
                  Die vetten en dergelijke eet je de rest van de week niet...het hebben of herkennen moet je niet te letterlijk nemen....
                  I don't train to be second because failure is not a option.

Comment

Originally posted by Plato View Post
                    Wat ik hiermee bedoel te zeggen is: je zit de hele week clean te eten en op de junkdag gooi je voedsel naar binnen zoas bijvoorbeeld Mc Donalds, Burger King, KFC...
                    Die vetten en dergelijke eet je de rest van de week niet...het hebben of herkennen moet je niet te letterlijk nemen....
                    Dat is dus je reinste onzin. En wat nou als je al die troep niet eens lust? Een junkdag wil niet per se zeggen dat je dan maar die rotzooi naar binnen moet werken. Dat is typisch zo'n volhardende mythe.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Dat is dus je reinste onzin. En wat nou als je al die troep niet eens lust? Een junkdag wil niet per se zeggen dat je dan maar die rotzooi naar binnen moet werken. Dat is typisch zo'n volhardende mythe.
                      Helemaal mee eens.

Originally posted by Viking18 View Post
                      Ja, dit is bij mij ook echt wel bizar te noemen:

Eerst beetje googlen op internet voor wat info over trainen. Vervolgens lees je wat over voeding. Dan lees je nog wat meer, nog wat meer. Daarna keer accountje, besluit je wat aan je voeding te doen..
                      Haha, hoe herkenbaar. En nu is het feitelijk een "verslaving". Maar zeker geen straf.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                        En zoiezo moet je verder kijken dan de sport leuk maken.

Ikzelf houd van de sport. Door te knallen in de sportschool,progessie te zien, een voldaan gevoel en discipline in me leven. Verder helpt het me mentaal ook heel erg. Dus het heeft niks te maken met sport leuker te maken.

.
                        Mooie post, Tal. En mee eens.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Mee eens. Lijkt me onwaarschijnlijk dat je metabolisme een boost krijgt door 1x/week junkfood te eten.

Sowieso is de vraag, wat is junkfood? Als ik zelf een pizza maak, is dat junkfood? Hooguit zijn de macro's niet gunstig verdeeld, maar dat maakt het mijns inziens niet perse junk.
                          Train hard or go hormone

Comment

Misschien is de benaming van junk alleen maar verwarrend. Over het algemeen word er gesproken over junkfood wanneer het gaat om zooi uit de snackbar de mac etc etc. Maar bij BB is junken vaak afwijken van het strakke voedingsschema. Even een maaltijd wat anders eten dan je de rest van de week al doet. Vaak is het dan ook maar één maaltijd en niet een hele dag. Of je metabolisme er van verbeterd? Ik geloof er niet in. Waarschijnlijk geeft de zware training en de goede voeding al een optimaal functionerend metabolisme. Een overdaad aan simpele suikers en verzadigde vetten zal het metabolisme eerder in de war sturen wanneer je gewend bent goede voeding te nuttigen.
                            Het mentale aspect zal sowieso voor iedereen anders zijn. Wanneer je eenmaal gewend bent aan hoogwaardige voeding zal een junkmaaltijd over het algemeen niet al te veel voldoening geven, misschien kan dat juist ook weer een positief effect hebben op de striktheid van het dieet de rest van de week.

Comment

Je hoeft die "troep"niet te lusten... Junkfood kan voor iedereen anders zijn en iedereen heeft zo zijn eigen methode om de "baal cq junkdag" door te komen.
                              Ik praat hier alleen voor mezelf en wat voor mij tot nu toe werkt...

Het is hetzelfde met voedingssupplementen...Je gelooft erin of je gelooft er niet in...Onder voeding zullen we nooit uitkomen...Dat is net zoiets als zuurstof dat moeten we hebben, maar wil jij creatine, pre workouts, tribbulus en dergelijke gebruiken...iedereen heeft er zijn opmerkingen en bedenkingen bij....
                              I don't train to be second because failure is not a option.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X