Originally posted by axel1994
View Post
Rug trainen - Mooie V-Shape
Collapse
X
-
-
Originally posted by Toph View PostEet je nog goed genoeg? Voeding, trainen, rust, alledrie belangrijk. Hoe lang ervaar je dat je massa en krachttoename stokt?
Voeding
Wel hele lange tekst, maar goed verhaal.
Maarten
Comment
-
Originally posted by MrVain View PostEigenlijk heb ik nog nooit echt goed gemerkt dat ik echt sterker en zwaarder word!
Post eens wat gegevens? Hoeveel eet je? Hoeveel train je? Wat eet je? Wat is je progressie tot nu toe?Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostHet verzuren van spieren, en dus de vroege spierpijn, ontstaat niet door lactaat maar door een verminderde pompfuntie van de calcium pomp. De spier is door een steeds minder goed functionerende calcium-rush minder instaat de contractie uit te voeren. Lactaat wordt in zeer hoog tempo in de mitochondriën verbrand, en is niet de oorzaak van het bovenstaande fenomeen.lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostHet verzuren van spieren, en dus de vroege spierpijn, ontstaat niet door lactaat maar door een verminderde pompfuntie van de calcium pomp. De spier is door een steeds minder goed functionerende calcium-rush minder instaat de contractie uit te voeren. Lactaat wordt in zeer hoog tempo in de mitochondriën verbrand, en is niet de oorzaak van het bovenstaande fenomeen.
No Pain, No gain.. Waar of niet waar?
En dan doel ik op het microscheurtjes veroorzaken in spierweefsel met hypertrofie, oftewel overlaadprincipe..
Pijn die je dan paar dagen voelt is dan herstel.. Toch?
"Om gek van te worden.."
Als ooit nog iemand beweert dat krachttraining een "domme en saaie sport", verklaar ik die voor gek..
Comment
-
Originally posted by MrVain View PostToevallig weet ik dat geduld nog altijd het belangrijkste ingrediënt is om te vorderen in de gym.
Voeding is het belangrijkste ingrediënt om te vorderen. Je kunt tijdens je training veel fout doe en toch progressie boeken wanneer de voeding goed is.
Spierpijn is dan wel geen indicatie van groei, maar kan wel gebruikt worden als indicatie van de trainingsintensiteit. Hierbij moet worden opgemerkt dat een juiste trainingsintensiteit niet altijd spierpijn geeft (ook een lam/vermoeid gevoel in de spieren een dag na de training telt ook mee).
Het niet hebben van spierpijn word bij beginners vaak veroorzaakt door een gebrekkige of snelle uitvoer van de oefening of door het trainen met te lage gewichten --> verkeerde trainingsintensiteit.
Ga eens voor je zelf na of de uitvoer van de oefening goed is. Niet alleen de vorm maar ook de snelheid van uitvoer. En kijk ook naar de gewichten die je gebruikt, geven ze wel voldoende groeiprikkels?
Daarnaast is concentratie erg belangrijk. Concentreer je op de spier tijdens de oefening. Visualiseer de werking van de spier. Vaak werkt dit om de uitvoer van de oefening te verbeteren.
Comment
-
Originally posted by Toph View PostDan vermoed ik dat daar het probleem ligt. Ikzelf trainde ooit zonder extra voeding en deed maar wat als ik er was. Ging in 6 maanden welgeteld 0 kg vooruit. Nu train ik sinds april vorig jaar en gainde ik in 6 maanden ongeveer 12kg, waarvan weliswaar iets teveel vet, maar zeker 8+ kg spier. Wil je progressie boeken dan dien je meestal veel aanpassingen te doen aan je eten, zoals hoge eiwit inname, veel kcal, voldoende vetten etc.
Post eens wat gegevens? Hoeveel eet je? Hoeveel train je? Wat eet je? Wat is je progressie tot nu toe?
Voeding laat idd te wensen over bij mij.
Stats: 1.83m, +/- 81kg, 17% vet.
Zit sinds deze week weer op 5 dagen p/w trainen. Ma: borst/ buik, di: rug, wo: benen/ buik, do: schouders, vr: bicep/ tricep.
Iedere dag 10min crosstrainer voor warm-up.
Oefeningen variëren. Minimaal 8 reps, soms schommel ik ermee en ga ik door tot ik niet meer kan. Tussen 3 en 5 reps per set.
Ik eet over het algemeen sportschoolvoer: pasta met veel groenten. Meestal kip er doorheen of rundergehakt.
Probeer iedere dag te ontbijten met Brinta.
Van mageren kwark zit ik om de haverklap op de plee, dus daar ben ik mee gestopt.
Soms proteïnen shake.
Maar strak 6x per dag eten red ik niet..
Maarten
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostVoeding is het belangrijkste ingrediënt om te vorderen. Je kunt tijdens je training veel fout doe en toch progressie boeken wanneer de voeding goed is.
Spierpijn is dan wel geen indicatie van groei, maar kan wel gebruikt worden als indicatie van de trainingsintensiteit. Hierbij moet worden opgemerkt dat een juiste trainingsintensiteit niet altijd spierpijn geeft (ook een lam/vermoeid gevoel in de spieren een dag na de training telt ook mee).
Het niet hebben van spierpijn word bij beginners vaak veroorzaakt door een gebrekkige of snelle uitvoer van de oefening of door het trainen met te lage gewichten --> verkeerde trainingsintensiteit.
Ga eens voor je zelf na of de uitvoer van de oefening goed is. Niet alleen de vorm maar ook de snelheid van uitvoer. En kijk ook naar de gewichten die je gebruikt, geven ze wel voldoende groeiprikkels?
Daarnaast is concentratie erg belangrijk. Concentreer je op de spier tijdens de oefening. Visualiseer de werking van de spier. Vaak werkt dit om de uitvoer van de oefening te verbeteren.
Thx, Erik..
Comment
-
Originally posted by MrVain View PostErik,
No Pain, No gain.. Waar of niet waar?
En dan doel ik op het microscheurtjes veroorzaken in spierweefsel met hypertrofie, oftewel overlaadprincipe..
Pijn die je dan paar dagen voelt is dan herstel.. Toch?
"Om gek van te worden.."
Als ooit nog iemand beweert dat krachttraining een "domme en saaie sport", verklaar ik die voor gek..
Theorieën en wetenschap achter krachttraining kun je net zo ver doorvoeren als je wilt. Genoeg topics te vinden waarin met met studies probeert aan te geven hoe belangrijk het is om 12,33 gram BCAA`s 23 minuten en 34seconden voor de training te nemen etc etc.
Maar het is de basis die zorgt voor de grootste progressie.
Goede trainingsschema`s met correct uitgevoerde oefeningen op een juiste intensiteit. Voldoende hoogwaardige voeding op de juiste tijdstippen en voldoende rust.
Wanneer je jezelf aan die basisprincipes weet te houden zul je zien dat je goede progressie boekt.
Comment
-
Originally posted by MrVain View PostBedankt voor het meedenken:
Voeding laat idd te wensen over bij mij.
Stats: 1.83m, +/- 81kg, 17% vet.
Zit sinds deze week weer op 5 dagen p/w trainen. Ma: borst/ buik, di: rug, wo: benen/ buik, do: schouders, vr: bicep/ tricep.
Iedere dag 10min crosstrainer voor warm-up.
Oefeningen variëren. Minimaal 8 reps, soms schommel ik ermee en ga ik door tot ik niet meer kan. Tussen 3 en 5 reps per set.
Ik eet over het algemeen sportschoolvoer: pasta met veel groenten. Meestal kip er doorheen of rundergehakt.
Probeer iedere dag te ontbijten met Brinta.
Van mageren kwark zit ik om de haverklap op de plee, dus daar ben ik mee gestopt.
Soms proteïnen shake.
Maar strak 6x per dag eten red ik niet..
Maarten
Verder is het voor een beginner ook niet noodzakelijk om 5x/week te trainen, maar het kan wel. Zelf train ik 4 dagen, om zodoende voldoende rust te pakken tussen de trainingen.
Mijn advies: niet janken maar vreten! Zorg dat je je lijf vol propt met eiwitten en voldoende vet. Eet meer, maar overeet niet zodat je vet% te hard stijgt. Jij moet minimaal 200 tot 240 gram eiwit per dag binnen krijgen en rond de 100gr vet. Ik betwijfel of je daar nu aan komt.Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by erik1982 View Post"No pain, No gain" is in mijn ogen zeker waar! Maar dat uit zich niet alleen in spierpijn na de training, maar zeker ook tijdens de training. Die laatste rep er nog uit persen voelt niet altijd even prettig (achteraf geeft het vaak wel een voldaan gevoel). De late spierpijn word waarschijnlijk veroorzaakt door een combinatie van haarscheurtjes (microtrauma) en een ophoping van afvalstoffen en vocht. De spier is wat gekneusd na de training.
Theorieën en wetenschap achter krachttraining kun je net zo ver doorvoeren als je wilt. Genoeg topics te vinden waarin met met studies probeert aan te geven hoe belangrijk het is om 12,33 gram BCAA`s 23 minuten en 34seconden voor de training te nemen etc etc.
Maar het is de basis die zorgt voor de grootste progressie.
Goede trainingsschema`s met correct uitgevoerde oefeningen op een juiste intensiteit. Voldoende hoogwaardige voeding op de juiste tijdstippen en voldoende rust.
Wanneer je jezelf aan die basisprincipes weet te houden zul je zien dat je goede progressie boekt.
Comment
-
Originally posted by Toph View PostKijk, je hebt dus nu zelf de oorzaak van je gebrek aan progressie te pakken. Zolang je voeding niet serieus neemt zal je weinig resultaat behalen. 5 a 6x per dag betekent niet 5 a 6 warme maaltijden he. Natuurlijk kan jij aan 5 a 6 eetmomenten komen. Om 8:00 uur ontbijt, om 10:30 iets tussendoor, om 12:30 lunch, om 15:00 iets tussendoor, om 18:00 avondeten en dan 's avonds nog iets. Let wel, tijden zijn een indicatie he, maar het moet zo lukken neem ik aan. Als je kwark niet kan eten dan neem je een casseine shake. Verder, als je een beetje hebt rond gelezen op dit forum dan zou je kunnen weten dat pasta met groenten nou niet hetgeen is waarop je gaat groeien. Natuurlijk heb je KH nodig, maar de gemiddelde bb-er kijkt eerst naar eiwitten en vetten, daarna pas naar KH om tot de benodigde kcal te komen.
Verder is het voor een beginner ook niet noodzakelijk om 5x/week te trainen, maar het kan wel. Zelf train ik 4 dagen, om zodoende voldoende rust te pakken tussen de trainingen.
Mijn advies: niet janken maar vreten! Zorg dat je je lijf vol propt met eiwitten en voldoende vet. Eet meer, maar overeet niet zodat je vet% te hard stijgt. Jij moet minimaal 200 tot 240 gram eiwit per dag binnen krijgen en rond de 100gr vet. Ik betwijfel of je daar nu aan komt.
Ik doe nu een klein beetje eigenwijs, maar in deze link -http://michmyer1.tripod.com/Voeding.htm - staat bijvoorbeeld een totaal ander verhaal over proteïnen.. :S
Maar jouw cijfers hoor ik inderdaad vaker..
Maarten
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...14 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-