wel of niet door trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wel of niet door trainen?

Ik train nu al een paar maanden, ik heb de techniek van oefeningen al onder de knie en ik heb me eigen trainingsschema, ik train 4 dagen in een week.
    Maar nu het probleem, ik ben 17 jaar maar ik ben ong. 170-175cm lang en weeg 55kilo, zoals je ziet aan de getallen ben ik best klein en dun, en ik hoor van veel mensen dat ik beter niet kan gaan trainen maar eerst aankom en nog langer word en dan pas beginnen met trainen. Ik hoor van elke kant een ander verhaal dus daarom vraag ik het hier even nog een keer.
    (ik heb stickys etc gelezen)
    Mijn vraag is nu zal ik gewoon door gaan met trainen of zal ik niet doorgaan?

Gewoon doorgaan, je groei wordt niet erg beinvloed door het fitnessen.. en gewoon keihard gaan bulken, enof je aankomt..
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Doorgaan.. Hoe eerder hoe beter...

En goed eten + trainen + rust ='spier' groei
      Make it happen, shock everyone!

Comment

oke, dan ga ik maar gewoon door trainen. Maar ik heb nu nog 1 vraag, namelijk bij sommige oefeningen zoals Bankdrukken, squatten, deadliften. Moet ik met zulke oefeningen zo hoog mogelijk pakken of juist niet?
        want bijv. met bankdrukken doe ik 3 setjes van 12-10-8. en dan begin ik met 30kilo en daarna 40kilo en daarna mijn maximale namelijk 50kilo.

Comment

He daar.

Gezien jouw aantal sets en reps train je voor massa.
          Neem laatste set of eventueel 4e set (die 50kg) en ga tot failure, als je boven jouw aantal 8 uitkomt ga je zwaarder, zo stimuleer je bij elke training je progressie.

Wanneer jouw progressie stopt, deloaden voor een weekje of tijdelijk een vervangende oefening.

Comment

kan je mij een beetje uitleggen wat deloaden is?

Comment

Originally posted by flapdrol View Post
              kan je mij een beetje uitleggen wat deloaden is?
              He daar

Deloaden, om spieren te laten herstellen van vermoeidheid/langdurige uitputting, dit een weekje of iets langer.

Vollume verlagen met de zelfde gewichten, bv ipv 12-10-8, nu 8-6-4 met dezelfde 30-40-50 kg, je zult merken de gewichten lichter lijken, voelen ze nog zwaar aan kun je bv je reprange nogmaals verlagen.

Tijdens deloaden kun je ook oefeningen weglaten bv is jouw schema bij borst bp-ibp en cable crossover kun je bv cable crossover weglaten.

Het is dus belangrijk dat je je spieren tijd geeft om te herstellen maar je zorgt er gelijk voor dat je spieren 'aktief' blijven.

Comment

Mijn advies: Houd het voorlopig zo simpel mogelijk en volg een programma zoals Starting Strength van Rippetoe of StrongLifts 5x5. Dan hoef jij je niet druk te maken om randzaken die nog helemaal niet van belang zijn. Het is allemaal al voorgekauwd zodat jij je lekker kunt richten op wat wel belangrijk is, namelijk het trainen.

Beginners moeten mijns inziens niet worden dooegegooid met dat soort termen zoals "training to failure", "deload", "pre-exhaust", ingewikkelde schema's, etc. Het wordt allemaal ingewikkelder gemaakt dan het hoeft en dat is helemaal niet nodig. Daar komt ook nog eens bij dat zij van alle kanten worden gebombardeerd door flitsende reclames voor supplementen die zogenaamd wonderen veroorzaken.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Het is een mythe dat trainen/bodybuilding de groei remt...

Dus gewoon lekker doorgaan!
                  Pain is just weakness leaving the body...

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Mijn advies: Houd het voorlopig zo simpel mogelijk en volg een programma zoals Starting Strength van Rippetoe of StrongLifts 5x5. Dan hoef jij je niet druk te maken om randzaken die nog helemaal niet van belang zijn. Het is allemaal al voorgekauwd zodat jij je lekker kunt richten op wat wel belangrijk is, namelijk het trainen.

Beginners moeten mijns inziens niet worden dooegegooid met dat soort termen zoals "training to failure", "deload", "pre-exhaust", ingewikkelde schema's, etc. Het wordt allemaal ingewikkelder gemaakt dan het hoeft en dat is helemaal niet nodig. Daar komt ook nog eens bij dat zij van alle kanten worden gebombardeerd door flitsende reclames voor supplementen die zogenaamd wonderen veroorzaken.
                    Heb je helemaal gelijk in, gewaardeerde burger, mischien een beetje teveel voor de tc.

Hier mijn herkansing, lekker doortrainen.

Comment

dankjewel iedereen voor reacties
                      Nu ik dit heb gelezen ga ik sowieso door met trainen.

Comment

Zoals eerder al is aangegeven: vóóral flink bulken. Richt je op ongeveer een ruime kg/maand aankomen. Op die manier voorzie je je lichaam tevens van optimale omstandigheden om ook nog eens in de lengte te groeien.

Verder, zoals aangegeven, het trainen nog vrij simpel houden.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

zal ik doen, nu ik dit allemaal lees heb ik een erge zin om te gaan trainen, maar het is zaterdag en ik train niet op zaterdag en zondag (woensdag)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X