Buikje wegkrijgen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikje wegkrijgen ?

Beste BN'ers, ik fitness nu 5 maanden waarvan 4 maanden echt serieus. Het gaat de goede kant op, toen ik begon woog ik 62kg met een lengte van 1,75m, nu weeg ik 75kg met dezelfde lengte. Nou zit ik met een probleem, ik had al een buikje en deze is in de bulk nog een stuk dikker te geworden, iets te dik misschien wel. Nou komt de zomer eraan en wil ik natuurlijk niet met zo'n buik rond blijven lopen, maar als ik nu ga cutten kom ik weer niet in spiermassa aan toch? Nou is mijn vraag wat kan ik nou doen om dat buikje weg te krijgen, of moet ik dan echt gaan cutten? Want het is alleen daar waar ik echt veel vet heb zitten. Ik heb niet echt een trainingschema want zit op internaat dus moet eten wat de pot schaft, maar probeer wel elke dag 3000kcal binnen te krijgen, 500 boven mijn behoefte. Op trainingsdagen is dat ongeveer 3200kcal. Verder gebruik ik sinds 3 weken creatine en elke morgen een whey shake, op trainingsdagen ook nog 1 na de training. Wie kan mij helpen?

Wat je kan proberen is op je onderhoud eten, dan zet je toch een beetje spier aan en gaat je Vetpercentage naar beneden, en als je vind dat je nog steeds vet bent in april ofso, dan moet je cutten dat laatste beetje
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Het is óf cutten óf bulken.

Als jij je buik helemaal weg wilt voor de zomer ben je nu (nog) op tijd, maar dan zul je niet in spiermassa aankomen.

Als je nog meer spiermassa wilt, moet je meer eten dan je behoefte, oftewel kom je ook aan in vet, hoe weinig ook. Wel kan het in verhouding bijtrekken. Als de rest van je lichaam 'voller' wordt, zal je buik ook wat meer in proportie lijken.

Hoe dan ook, het is kiezen tussen deze twee.
      SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Bedankt voor de snelle reacties! @infineghost hier zat ik ook al aan te denken, op gewone dagen op onderhoud en op trainingsdagen 500kcal erboven. Als ik op gewone dagen ga hardlopen raak ik dan ook niet m'n buikje kwijt? Ga dan anders toch maar verder met bulken en hopen dat me vetpercentage niet te teevl stijgt.

Comment

Als je op rustdagen (lees: hersteldagen) gaat hardlopen én minder eten dan gaat dat ten koste van je herstel. Je groeit tijdens rust, niet in de gym. Oftewel op niet-trainingsdagen minder eten belemmert je spiergroei, helemaal in combinatie met cardio...

Nogmaals, het is (bijna) onmogelijk om te cutten en te bulken op hetzelfde moment. Geloof me, ik ben hier ook tijdenlang tegen aangelopen... Op het moment dat ik voor de bulk ging groeide ik pas.
          SQ 70 | DL 90 | BP 70

Comment

Originally posted by X026 View Post
            Als je op rustdagen (lees: hersteldagen) gaat hardlopen én minder eten dan gaat dat ten koste van je herstel. Je groeit tijdens rust, niet in de gym. Oftewel op niet-trainingsdagen minder eten belemmert je spiergroei, helemaal in combinatie met cardio...

Nogmaals, het is (bijna) onmogelijk om te cutten en te bulken op hetzelfde moment. Geloof me, ik ben hier ook tijdenlang tegen aangelopen... Op het moment dat ik voor de bulk ging groeide ik pas.
            Btw dit is bij iedereen verschilend hoor, ik heb het gewoon voor elkaar gekregen om vetmassa te verliezen en klein beetje spiermassa aanzetten, Maar lees wel het ging verekte langzaam, dus het is beter aan te raden of het een of het ander
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Het gaat ook om snel resultaat. Ik ben van mening dat het motiverender is als een verandering z.s.m. zichtbaar is, dit zorgt ervoor dat je bevestigd wordt in je keuze om te cutten/bulken en de kans groter is dat je op de goede weg doorgaat.

En als je voor de zomer je buik weg wilt werken, is begin maart niet verkeerd om te beginnen, dan heb je nog wat 'rek' in de tijd, mochten er onverwachte tegenslagen komen.
              SQ 70 | DL 90 | BP 70

Comment

ik doe sinds een tijdje interval na de krachttraining.. spiermassa neemt niet af (nog steeds toe) en ben al een stuk droger geworden (vooral bij mijn buik).

Dus mijn advies 3dagen in de week na de training 5min opwarmen en 15min intervaltraining te doen...Daarnaast is mijn conditie een stuk verbeterd door de intervaltraining, wat ook weer z'n voordelen heeft met de krachttraining..

succes !

Comment

Originally posted by X026 View Post
                  Het is óf cutten óf bulken.
                  of het is recompen....

Comment

Doe je snel 13kg in 5 maanden tijd, maar ik zou voor wat ruimer onder behoefte eten op niet trainingsdagen en op onderhoud of iets erboven (lees:200kcal) op trainingsdagen..
                    "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X