verdedigen of niet......

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inabouw View Post
    Hoi BN'ers,

Eerst waren er de complimenten maar nu ik 20 kilo ben afgevallen, bewuster met mijn lijf en voeding omga, zijn die complimenten veranderd in kritiek en commentaar.
    Ik zou niet "magerder" of gespierder worden en ik moet niet zo moeilijk doen met eten enz.
    Hoe gaan jullie daarmee om? Ga je jezelf verdedigen of juist niet?
    Vroeger had ik er wel last van. Dan was ik 'die jongen wat een bonk spieren moet worden' omdat ik minderde met drinken en in de pauzes altijd doodleuk kip met rijst at. Tegenwoordig, nu ik gedeeltelijk een andere kennissenkring heb, kennen de mensen me gewoon als 'die jongen wat traint'. Alleen mijn moeder maakt zich nog druk om mijn mentale gesteldheid als ik zeg dat ik volgend jaar rond deze tijd 100kg wil wegen. En in dat geval is een simpele 'maak je niet druk, jij hebt er toch geen last van' meer dan voldoende.

Het enige pijnlijke moment lijkt mij inderdaad als je vriend of man je vind doorslaan. Want dan zul je misschien moeten gaan uitmiddelen en prioriteiten gaan stellen. Je deelt immers je leven met die persoon. In alle andere gevallen is gewoon zelfverzekerdheid - wat je ironisch genoeg wel zult krijgen van deze sport - voldoende om je niet druk te maken om de mening van anderen.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Ik ben m'n hele leven te vet geweest, maar ik krijg hier nu ook me te maken!

Laatst kwam ik de onderbuurvrouw tegen die me al een half jaar niet had gezien. Het gesprek ging als volgt:

Buurvrouw: "Jeetje meid, wat ben jij slank geworden!"
      Ik: "Ja dank je wel! Ik werk er keihard voor!"
      Buurvrouw: "Ik wil ook zo graag slank zijn, maar het lukt me niet."
      Ze bekeek me van top tot teen en ze kreeg een vreemde blik in d'r ogen.
      Buurvrouw: "Hmmm.....maar ik kan zien dat je totaal niets eet, je bent MAGER. Tja, IK hou nou eenmaal van eten."

Ik wist echt niet wat ik moest zeggen, voelde me een beetje beledigd. Toen zei ik: "Nee hoor, ik eet 2500 kcal per dag." Ze keek me aan alsof ze geen idee had wat kcals waren en ging d'r huis in.

Sommige mensen...
      createmybody.net

Comment

Originally posted by gleke View Post
        Citaat:
        “The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you’re a god or a total bastard. The iron will always kick you the real deal. The iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. I have found the iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But, two hundred pounds is always two hundred pounds.” – Henry Rollins

.....
        Hier moest ik ook aan denken.
        Ik heb het als achtergrond op mijn computer.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

@phormicola Hahaha OMG....Buurvrouw is een lui dom mens
          "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
            @phormicola Hahaha OMG....Buurvrouw is een lui dom mens
            En zo lopen er nog héééél véééél buurvrouwen en buurmannen rond

Comment

Originally posted by seanl94 View Post

Het enige pijnlijke moment lijkt mij inderdaad als je vriend of man je vind doorslaan. Want dan zul je misschien moeten gaan uitmiddelen en prioriteiten gaan stellen. Je deelt immers je leven met die persoon. In alle andere gevallen is gewoon zelfverzekerdheid - wat je ironisch genoeg wel zult krijgen van deze sport - voldoende om je niet druk te maken om de mening van anderen.
              O.a. manlief vindt het inderdaad wel voldoende zo.......nou ik echt niet......ben net begonnen.

Comment

Ik denk dat het het beste is om te zeggen dat jij het gewoonweg mooi vindt, zonder in discussie te gaan. Probeer het ook van je af te laten glijden, aangezien hun "mening" ingegeven wordt door jaloezie, onbegrip, etc. Verder vind ik dat je mensen mag aanspreken op hun gedrag, dus in plaats van jezelf te verdedigen of in discussie te gaan kan je eventueel zeggen dat het echt niet netjes is als iemand zo met jou bemoeit.
                Train hard or go hormone

Comment

Als ze niks leuks kunnen zeggen of opbouwende kritiek, moeten ze gewoon hun smoel houden. Kan je ook tegen ze zeggen.
                  "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
                    Als ze niks leuks kunnen zeggen of opbouwende kritiek, moeten ze gewoon hun smoel houden. Kan je ook tegen ze zeggen.
                    Met het zo te zeggen, bereik je ook niets, toch?
                    Als ik weer eens de opmerking krijg "nou, ik zou zo niet willen worden, hoor!", bekijk ik degene die het zegt nadrukkelijk, glimlach lief en zeg "dat word jij ook niet".
                    En dan zijn ze meestal gewoon stil.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Met het zo te zeggen, bereik je ook niets, toch?
                      Als ik weer eens de opmerking krijg "nou, ik zou zo niet willen worden, hoor!", bekijk ik degene die het zegt nadrukkelijk, glimlach lief en zeg "dat word jij ook niet".
                      En dan zijn ze meestal gewoon stil.
                      Die ga ik onthouden Hij is super!!!!!!!!!!!

Comment

Originally posted by phormicola View Post
                        Ik ben m'n hele leven te vet geweest, maar ik krijg hier nu ook me te maken!

Laatst kwam ik de onderbuurvrouw tegen die me al een half jaar niet had gezien. Het gesprek ging als volgt:

Buurvrouw: "Jeetje meid, wat ben jij slank geworden!"
                        Ik: "Ja dank je wel! Ik werk er keihard voor!"
                        Buurvrouw: "Ik wil ook zo graag slank zijn, maar het lukt me niet."
                        Ze bekeek me van top tot teen en ze kreeg een vreemde blik in d'r ogen.
                        Buurvrouw: "Hmmm.....maar ik kan zien dat je totaal niets eet, je bent MAGER. Tja, IK hou nou eenmaal van eten."

Ik wist echt niet wat ik moest zeggen, voelde me een beetje beledigd. Toen zei ik: "Nee hoor, ik eet 2500 kcal per dag." Ze keek me aan alsof ze geen idee had wat kcals waren en ging d'r huis in.

Sommige mensen...
                        Een oordeel zegt altijd deels iets over de beoordeelde maar ook deels iets over de beoordelaar! Ik vind het goed van je dat je het direct hebt opgevat als compliment. Dat is het ook en je prestatie is een compliment waardig.

Daarna begon die buurvrouw van jou over zichzelf... ik zou ook wel willen... maar niet zo mager...want dan moet ik ophouden met mijn gevreet... ze doelde eigenlijk gewoon op zichzelf, ze sprak over haar gedrag, niet over jou al bracht ze de boodschap wel op die manier. Dus trek het je niet aan. Leg het naast je neer. Laten liggen, niet afstoffen .

Comment

Gewoon negeren want stiekem zijn ze zelf inderdaad rete jaloers als iemand anders er beter uit ziet.
                          Al vind ik zelf een gespierde vrouw niet echt aantrekkelijk (no-offence) maar ik heb er wel degelijk respect voor.
                          What you put in you get out.

Comment

Originally posted by Juul94 View Post
                            Gewoon negeren want stiekem zijn ze zelf inderdaad rete jaloers als iemand anders er beter uit ziet.
                            Al vind ik zelf een gespierde vrouw niet echt aantrekkelijk (no-offence) maar ik heb er wel degelijk respect voor.
                            Waar ligt bij jou de grens?

Comment

Originally posted by inabouw View Post
                              Waar ligt bij jou de grens?
                              Agree met juul. Alleen is 'de grens' aangeven best moeilijk. Een beetje hetzelfde verhaal met volslanke vrouwen. De één staat het wel, de ander weer niet. Maar een goede grens waar je imho net over de top van de curve heen gaat is lengte -100 @ 20% ofzo. Maar dat is ook afhankelijk van de lengte. Langere vrouwen mogen van mij best wat smaller zijn dan kleine vrouwen.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Ik krijg geen opmerkingen over dat ik te gespierd of onvrouwelijk zou zijn ( 'teveel' spieren, mocht ik willen!) maar wel soms over m'n eetgedrag. Ik woon nog thuis en ik heb geen vriendinnen die serieus met een sport bezig zijn of op hij voeding letten. Dat kan nog wel eens lastig zijn, als ik bepaalde dingen gewoon niet wil eten ('junken' doe ik ook nooit). Ik weet dan ook niet zo goed wat ik moet zeggen.

Maar ik zou als ik jou was vooral bij jezelf blijven, en ik vind je foto er goed uit zien!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X