Discussie kans berekeningen %

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by seanl94 View Post
    Zie mijn post, daarin leg ik dat ook uit.

Maar nibor, even serieus, met jouw talenten kun je nog voor een aantal vacaturessolliciteren

Vanaf hoeveel kg verspringt bij jou 'ineens' de kans van 0% naar 50%?

Stel dat het wereld record squatten ligt op 500 kilo..

Dan heb je 50% kans dat iemand bijvoorbeeld ooit 550 kilo zal halen.

maar er zal nooit iemand wezen die 2000 kilo zal squatten..dus dan zeg ik 0%.

En hoe groot is de kans dat jouw IQ boven het gemiddelde uit stijgt? 50%? Wees voorzichtig met je keuze hier, het is een paradoxale test.

50%
    .....

Comment

Itt: op is a fag.
      Itt: op heeft het iq van een schuifpui.

Mijn god. Nibor. Beste jongen. Pak een dobbelsteen. Gooi 100x. Schrijf steeds op welk cijfertje je pakt. Zet dit in een staafdiagram. Kijk of je 50% zes gooit. Ik denk het niet.
      Verder zijn alle (ALLE) onderzoeken op mensen en dieren in ieder geval statistische analyses. Je rukt wat cijfers uit de database, streept random wat weg, laat daar een analyse op los, vergelijkt de uitkomst et je p-waarde (significantieniveau), en indien eronder-->kans op toeval is dusdanig laag dat we de hypothese H0 aannemen. Indien groter--> H0 verwerpen cq H1 aannemen.

Addendum:
      Wr squat= 500 kg.
      50% kans dat het 550 wordt.
      Wr wordt 550.
      50% kans dat het 600 wordt.
      Wr wordt 600 etc.
      --> over 100 jaar is het wr 2462192kg.
      Last edited by GeneralIx; 04-04-2012, 15:37.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Lol zullen we hem eens alles over mogelijkheden, permutaties, kansen, faculteit.. uit gaan leggen?
        Nibor, een cursus wiskunde A lijkt me een goed idee.

Ik vind er persoonlijk niks aan, doe mij maar wiskunde B.

Comment

Prijs de heer met een lul in ze reet.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
            Zie mijn post, daarin leg ik dat ook uit.
            Hehe goede post van je , enkel is de kans dat nibor het niet begrijpt 100% als ik zijn laatste reacties zo bekijk.
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by GeneralIx

Mijn god. Nibor. Beste jongen. Pak een dobbelsteen. Gooi 100x. Schrijf steeds op welk cijfertje je pakt. Zet dit in een staafdiagram. Kijk of je 50% zes gooit. Ik denk het niet.
              Verder zijn alle (ALLE) onderzoeken op mensen en dieren in ieder geval statistische analyses. Je rukt wat cijfers uit de database, streept random wat weg, laat daar een analyse op los, vergelijkt de uitkomst et je p-waarde (significantieniveau), en indien eronder-->kans op toeval is dusdanig laag dat we de hypothese H0 aannemen. Indien groter--> H0 verwerpen cq H1 aannemen.
              hoe je het ook bekijkt met diagrammen en andere onderzoekjes..

er blijven maar 2 kansen per gooi beurt.. wel of geen 6..

het gaat hier om kansen...niet om statistieken en praktijk uitvoeringen.

nog een voorbeeld:

iedereen gaat ooit dood.. 100%

Maar volgens de statistieken gaan er bijvoorbeeld voor 60% mensen dood door kanker.
              En 30% door een verkeersongeluk en 10% door andere oorzaken..ouderdom enz...

Hoeveel % heb jij nu de kans om te sterven door kanker?
              Hoeveel % door een verkeers ongeluk?
              Hoeveel % door andere oorzaak?

In alle gevallen heb je 50% kans...

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

Addendum:
                Wr squat= 500 kg.
                50% kans dat het 550 wordt.
                Wr wordt 550.
                50% kans dat het 600 wordt.
                Wr wordt 600 etc.
                --> over 100 jaar is het wr 2462192kg.
                onmogelijk!!

Comment

Ik ga daar niet eens op in. Ik kan het niet meer jip en janneke maken dan ik deed. Verder raadseltijd:
                  Je hebt drie deuren (dicht). Achter een staat een auto. Zodra je hebt gekozen gaat er een deur open. Achter die deur staat sowieso de auto niet. Na het openen van die deur mag je van keuze wisselen, dus je kan de andere nog dichte deur kiezen. Moet je na het openen van die deur wisselen, statistisch gezien?
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                    Maar volgens de statistieken gaan er bijvoorbeeld voor 60% mensen dood door kanker.
                    En 30% door een verkeersongeluk en 10% door andere oorzaken..ouderdom enz...

Hoeveel % heb jij nu de kans om te sterven door kanker?
                    Hoeveel % door een verkeers ongeluk?
                    Hoeveel % door andere oorzaak?

In alle gevallen heb je 50% kans...
                    Weetje je, jij en ludo zouden het goed met elkaar kunnen vinden. Een beetje praten over vlora en vauna, over de vrouwtjes, en dat soort dingen. Liefste ook nog met een pilsje erbij.

Moet je na het openen van die deur wisselen, statistisch gezien?
                    Ah die, die heb ik een keertje gedaan met iemand aan een bar. Elke keer legde ik 10 euro in, en was het prijzengeld 25 euro. Die vriend dacht mij eventjes een poot uit te rukken, maar na 8x vond hij het wel welletjes. :')
                    Last edited by scoobydoo; 04-04-2012, 15:48.
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Hahahahahaha.

@ topic.
                      Nibz, als we jouw lijn van denken doorzetten is het mogelijk. Jij hebt namelijk een discreet model tot de oneindigheid. De normale mens hier hanteert de ouderwetse bell curve.

sigpic

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                        Ik ga daar niet eens op in. Ik kan het niet meer jip en janneke maken dan ik deed. Verder raadseltijd:
                        Je hebt drie deuren (dicht). Achter een staat een auto. Zodra je hebt gekozen gaat er een deur open. Achter die deur staat sowieso de auto niet. Na het openen van die deur mag je van keuze wisselen, dus je kan de andere nog dichte deur kiezen. Moet je na het openen van die deur wisselen, statistisch gezien?
                        100% kans dat er 1 achter 1 van de 2 overgebleven deuren die auto staat..

50% dat ik de juiste deur kies..

Comment

• trolololollol

Comment

• [quote=nibor76nl;947495]
                            er blijven maar 2 kansen per gooi beurt.. wel of geen 6..
                            quote]

Klopt, er zijn 2 kansen. Maar het is niet 50% kan dat je 6 gooit en 50% kans dat je 1,2,3,4,5 gooit. De kans dat je 6 gooit is 1 op de 6 (1:6=0,167)
                            De kans op 6 is dus 0,167 en de kans op 1,2,3,4 en 5 is (1-0,167=0,833) 0,833.
                            Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                            People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                            BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

• Originally posted by nibor76nl View Post
                              50% dat ik de juiste deur kies..
                              Máár, is het verstandig om van deur te wisselen?
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• @ nibbels
                                Ik wist dat je daar in zou trappen. Kijken of iemand anders hier hem wel snapt.

@ sean
                                Klinkt alsof jij wel een idee hebt.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X