Discussie kans berekeningen %
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nibor76nl View Posthahaha...die had ik al gelezen net..
o.k. vraag aan jou..
kun jij dan berekenen hoeveel % kans jij heb om te sterven volgen de mogelijkheden van een paar posten terug???
Dus nee XD
Comment
-
Hahahaha wat een topic zeg.. Ik mag toch echt hopen dat je niet serieus denkt dat je steeds een kans hebt van 50% ... In dat geval zou ik nooit, maar dan ook nooit meer iets over statistiek zeggen...
Jij gaat namelijk uit van een binomiale verdeling. Deze stelt dat er 2 mogelijkheden zijn: succes en geen succes. Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat de kansen behoord bij beide mogelijkheden even groot zijn!!!
De kans dat jij een loterij wint is 1/het aantal deelnemers.
De kans dat jij een loterij verliest is 1- (1/het aantal deelnemers).
En om nu nog maar te zwijgen van de variantie en correlatiecoëfficienten die door jouw manier van rekenen zouden ontstaan.. Het is maar goed dat jij niet werkzaam bent bij het cpb
Comment
-
Originally posted by Fitness-maniak View Postslotje zou werken, wat een tijdverspilling zeg.
Hij begrijpt alleen zijn eigen vage redeneringen...
Slotje is niet nodig.. is geen troll topic dus.
Nibor, heb je nou nog een antwoord op mijn vraag? wat heb je voor opleidingen gevolgt en wat doe je voor werk? En stel nu niet weer een tegenvraag.
is niet relevant aan dit topic ,maar om jouw vraag te beantwoorden..
L.T.S Bouwkunde (geslaagd met 5 zevens en 2 achten)
K.M.B.O Bouwkunde (geslaagd binnen 1,5 jaar terwijl de opleiding normaal 2 jaar duurt)
O&S ( Wiskunde c nivo een 7 en Natuurkunde D nivo een 8 )
M.T.S (helaas niet afgerond wegens onvoldoende voor Duits..voor de rest allemaal voldoende's)
Momenteel helaas werkeloos..
Tevreden nu???
Comment
-
Originally posted by Damn View PostHahahaha wat een topic zeg.. Ik mag toch echt hopen dat je niet serieus denkt dat je steeds een kans hebt van 50% ... In dat geval zou ik nooit, maar dan ook nooit meer iets over statistiek zeggen...
Volgens statistieken zou je bijvoorbeeld met afrijden voor je auto rijbewijs 60% kans hebben dat je het de 1e keer haal..
Dus jij ga er dan vanuit dat jij 60% kans heb?
Of jij haalt het wel in 1x of niet...dus nog steeds 50% kans..
Of denk jij dat je veeeeeel beter rijd dan de gemiddelde bestuurder en dat je dus 80% kans heb?
Nog steeds heb je 50% kans dat je keihard zakt ...
Jij gaat namelijk uit van een binomiale verdeling. Deze stelt dat er 2 mogelijkheden zijn: succes en geen succes. Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat de kansen behoord bij beide mogelijkheden even groot zijn!!!
De kans dat jij een loterij wint is 1/het aantal deelnemers.
De kans dat jij een loterij verliest is 1- (1/het aantal deelnemers).
En om nu nog maar te zwijgen van de variantie en correlatiecoëfficienten die door jouw manier van rekenen zouden ontstaan.. Het is maar goed dat jij niet werkzaam bent bij het cpb
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View PostIk had een poosje geleden een discussie met een vriend..
Het ging over hoeveel % kans.
Je hoor meestal dingen zoals : je heb 40% kans ..of 10% kans enz..enz..
Stel:
Je vlieg 10x ergens heen...hoeveel kans heb je dat je neerstort??
Je doe russisch roulette...hoeveel kans heb je dat je de kogel tref??
Je doet mee aan de loterij..hoeveel kans maak je dan???
Ik zei dat er geen andere mogelijk is dan in alle gevallen: 50% / 50%
Namelijk op alle vragen met betrekking tot kans berekenen heb je volgens mij maar 2 mogelijkheden.
JA of NEE !!!
Doe je het met opzet of vergeet je per ongeluk letters te schrijven achter werkwoorden?
vb: Je hoor meestal dingen zoals...
Je vlieg 10x ergens heen...
Je doe russisch roulette...
Heb het al verschillende keren gezien en doe je dit gewoon omdat je schrik hebt om dt fouten te maken of vergeet je ze gewoon?Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...4 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
5 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
10 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: