Vetpercentage berekenen met elektrisch ding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage berekenen met elektrisch ding?

Hallo allemaal,

Vandaag besloot ik eens mijn vetpercentage te laten berekenen na driekwart jaar te hebben gefitnesst.
    Ik moest op zo'n weegschaal staan en een apart geval voor me houden die dan zogenaamd elektroschokjes door me lichaam stuurde.

Tot mijn verbazing kwam er 20.7% uit... Dit vond ik vreemd aangezien ik altijd ondergewicht heb gehad (Nu nog steeds een klein beetje).
    Ik heb de afgelopen 6 maanden gewoon goed gegeten (geen junkfood o.i.d.).

Ik gebruik creatine voor 1 week nu. Weet niet of dat het beïnvloed?

Zijn die dingen betrouwbaar? Want dit valt me nogal tegen van mezelf.

Thanks.

Vreemd verhaal. Ik zou het niet geloven.
    Zelf geen ervaringen mee dus ik kan niets voor je bevestigen.

Comment

Bij je gym kunnen ze ook een huidplooimeting doen, is wat betrouwbaarder meen ik
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Is onbetrouwbaar. Huidplooimetertje kopen.
        Train hard or go hormone

Comment

Of koop een spiegel. Ik snap soms niet de waarde die men hecht aan die statistieken. Het zijn enkel (subjectieve) waardes, geen graadmeters.

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Is onbetrouwbaar. Huidplooimetertje kopen.
            ik heb ondertussen tot 2x toe het calipertje van Body en Fitshop (plastieken geval) gekocht. Jammer van die €6.50 want beiden waren ze in geen tijd stuk. Mijn vriendin deed de metingen en zo bruut ging ze er niet mee om.
            Iemand tips waar ik een goede meter kan aanschaffen?
            was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Fossah View Post
              Of koop een spiegel. Ik snap soms niet de waarde die men hecht aan die statistieken. Het zijn enkel (subjectieve) waardes, geen graadmeters.

Het zijn zeker wel graadmeters!

Comment

Weet niet of je ervaring hebt met cutten, maar ik nu wel. Ik ben van 90,5 naar 82,5 gegaan en mijn VP is gezakt van 20% naar ~13%. Aangezien het zolang duurt zie je zelf het verschil niet zo. Verder is ook op korte termijn het verschil tussen 14% en 16% bijvoorbeeld nihil. Aangezien je wil weten of je vp zakt bij je eetschema en dat je VVM gelijk blijft kan je dit onmogelijk aan de hand van je spiegel bepalen. Dus voila, de reden om het te meten en het te weten, ipv het te gokken.

Originally posted by Dimix View Post
                ik heb ondertussen tot 2x toe het calipertje van Body en Fitshop (plastieken geval) gekocht. Jammer van die €6.50 want beiden waren ze in geen tijd stuk. Mijn vriendin deed de metingen en zo bruut ging ze er niet mee om.
                Iemand tips waar ik een goede meter kan aanschaffen?
                Bij mij ging ie ook stuk. Heb nu Defender Bodyfat Caliper - Stackers (efedra vrij) - Defender Bodyfat Caliper - Body en Fitshop

Die sloop je niet zomaar
                Train hard or go hormone

Comment

Weet niet of je ervaring hebt met cutten, maar ik nu wel. Ik ben van 90,5 naar 82,5 gegaan en mijn VP is gezakt van 20% naar ~13%. Aangezien het zolang duurt zie je zelf het verschil niet zo. Verder is ook op korte termijn het verschil tussen 14% en 16% bijvoorbeeld nihil. Aangezien je wil weten of je vp zakt bij je eetschema en dat je VVM gelijk blijft kan je dit onmogelijk aan de hand van je spiegel bepalen. Dus voila, de reden om het te meten en het te weten, ipv het te gokken.
                  Ja uiteraard, helemaal mee eens, maar dan doe je het om vorderingen te checken, in principe boeit de hóógte van de meting dan niet zo veel, enkel het verschil tussen de gemeten waardes (mits je altijd met dezelde weegmethode weegt).

Wat ik bedoelde is dat ik vind dat er te veel waarde aan de uitkomst van een vetpercentage meting wordt gehangen, enkel als je je vetpercentage wil weten (dus los van je controle op je vorderingen).

En dat is zo lijkt het, als ik het verhaal van de TS lees, wat hier gebeurd, te veel waarde hechten aan de hóógte van de uitslag.

Comment

bedankt voor de tip
                    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Ja uiteraard, helemaal mee eens, maar dan doe je het om vorderingen te checken, in principe boeit de hóógte van de meting dan niet zo veel, enkel het verschil tussen de gemeten waardes (mits je altijd met dezelde weegmethode weegt).

Wat ik bedoelde is dat ik vind dat er te veel waarde aan de uitkomst van een vetpercentage meting wordt gehangen, enkel als je je vetpercentage wil weten (dus los van je controle op je vorderingen).

En dat is zo lijkt het, als ik het verhaal van de TS lees, wat hier gebeurd, te veel waarde hechten aan de hóógte van de uitslag.
                      Dan ben ik het met je eens :-)
                      Train hard or go hormone

Comment

In de spiegel kijken werkt het beste en haal je ook de beste motivatie vandaan vind ik

Comment

Ik ben het er helemaal mee eens dat je in de spiegel moet kijken. Ik hoef dan ook maar heel iets aan te spannen en ik zie al groeven van me sixpack. Maar ik wou het gewoon weten voor de lol weetjewel. Maar dat er dan 20.7 uitkomt... dat had ik nooit verwacht. Ik dacht iets van 15% ofzo. Misschien is het verschil klein (of juist niet), maar dan nog.

Comment

Omdat die meetmethode gebaseerd is op elektrische stroompjes maakt het erg veel uit of je huid droog of nat/bezweet is. Je kunt dus al verschillende uitkomsten krijgen als je de meting voor of na je training doet.
                            Heb je al eens geprobeerd met zo'n formule op het internet die uitgaat van je buikomvang en nekomtrek? Kom je dan op een duidelijk andere waarde uit?
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Bij ons op de sportschool hebben ze ook zo'n weegschaal, klopt niks van, geeft bij mij 20% aan en bij mn broertje 11% terwijl ik er veel droger bijsta.
                              Je kunt het ook met meetlint berekenen. google maar vetpercentage berekenen. Hiermee kom ik uit op 14% is dus al anders als de weegschaal.
                              Belangrijk is s'ochtens op nuchtere maag na het plassen meten.
                              Verder heb je nog verschil in de weegschalen, je hebt ze ook die per lichaamsdeel berekenen, deze zijn veel en meer betrouwbaar beter als de goedkopere varianten...wel erg prijzig.
                              Zelf hou ik nu gewoon de spiegel aan, die liegt niet.
                              Net als met vetmeter, kun je beter bij de sport arts laten doen, komt erg nauwkeurig.
                              Suc6!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X