pijn!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by quibus View Post
    srry nex voor het off topic gelul, ps je mag gewoon yo gasten en chicks of wat dan ook neerzetten man, let niet op die slappe.
    Geen probleem!

Iemand die weet hoeveel aspirine ik per keer moet nemen tegen een ontsteking. Ibuprofen blijkt te werken en ik denk dan zelf aan een botontsteking. Echter is het een rotmiddel. Neem dan liever aspirine maar heb hier geen ervaring mee. Net 500mg aspirine genomen maar daarvoor ook 600mg ibuprofen.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
      Geen probleem!

Iemand die weet hoeveel aspirine ik per keer moet nemen tegen een ontsteking. Ibuprofen blijkt te werken en ik denk dan zelf aan een botontsteking. Echter is het een rotmiddel. Neem dan liever aspirine maar heb hier geen ervaring mee. Net 500mg aspirine genomen maar daarvoor ook 600mg ibuprofen.
      Ehm, ibu is ook gewoon een pijnstiller he? Waarom verkies je aspirine boven ibu? Misschien is paracetamol een beter idee. PCT is standaard 1000mg per keer en je kan het combineren met ibu. Ik zou echter toch blijven doorzeiken bij je arts om te kijken wat het probleem is. Misschien een orthopeed raadplegen.
      Train hard or go hormone

Comment

Weet jou arts en apotheker ook van jou test gebruik? Medicijnen kunnen elkaar gruwelijk tegenwerken dus het kan heel goed zijn dat de middelen die je voorgeschreven krijgt niet (of niet goed genoeg) werken door je eigen middelen.

Comment

Tenzij je maagbeschermers hebt, kappen met zoveel nsaids. Straks lig je op de endoscopie wegens hematemesis. Paracetamol heeft dat probleem niet, maar heeft ook een max ivm lever.

Klinkt verder klote. Ga naar een manueel, laat die eens voelen. Wellicht vindt die wat.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dat zak het niet zijn aangezien ik net met test deca ben begonnen. Zie niet in hoe deze tegen kunnen werken op pijnstillers. Ja ibu houdt massaontwikkeling tijdens kuur iets tegen maar ik ben niet begonnen met kuren om te gainen.

Overigens is aspirine milder dan ibuprofen en wordt het beter opgenomen door de botten vandaar de keuze voor aspirine. Het zijn allemaal nsaid,s-. Ook paracetamol is een wat zwaarder middel dan aspirine voor zover ik weet en werkt ook erg ruk tegen de pijn. Voor mij dan iig.

Edit: paracetamol hoog doseren is dus beter dan aspirine general?
            Ik wil wel kappen met die zooi probleem is dat ik dat niet kan. Heb vaker pijn gehad, dit is echter geen pijn meer.
            Last edited by Nex-; 05-08-2012, 11:57.

Comment

Aspirine ´milder dan paracetamol is denk ik ook bull. Denk juist dat asp zwaarder is. Ik bedoelde meer dat paracetamol op hoge dose (heel hoog) meer kwaad doet dan goed. Op 1000mg doet het al geen reet.

Comment

Ibu, diclofenac, aspirine zijn allen NSAID's, dus heb je een maagbeschermer voor nodig na dagelijks gebruik van meer dan een aantal dagen.

Aspirine geeft ook een verhoogde bloedingsneiging omdat het je stolling plat legt (wordt daarom voorgeschreven aan patiënten die een risico hebben op beroertes). Volgens mij kan je aspirine ook niet kopen bij de drogist.

Paracetamol is de mildste van deze middelen en daarom het meest voorgeschreven. Bij hoge doseringen is het slecht voor de lever, maar als je de bijsluiter volgt is dat geen probleem lijkt me. Wel werkt het het minst goed tegen de pijn vind ik.
                Train hard or go hormone

Comment

@ Toph
                  Asp kun je gewoon kopen hoor.

@ nex
                  Beter heel hoog de pcm dan ibu. Zeker zonder maagbeschermer. 4-5 dd 1000 mg is geloof ik max.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Kun je niet gewoon omeprazol kopen (dat kan meen ik op lage doseringen) en dan neem je gewoon nog steeds bovenstaande shit.
                    EDIT: Ibu, diclofenac, aspirine

Comment

Ik zou maar eens een andere dokter bezoeken, test,deca,tramas,ibu,para,asperine, dat kan nooit goed voor je zijn nex, volgens mij ben je ook vrij verslavings6evoelig en dat is leensgevaarlijk met pijnstillers.

Ik heb slechts het beste met je voor he.

Comment

Morgen eerst naar de orthopeet en daarna weer naar de huisarts voor maagbeschermers. Ik laat ook even bloed prikken. Bij de kleinste beweging verzuren mijn spieren al (heel erg) dit was voor het kuren en nsaids ook zo.

Mijn gok is tekort aan b12.

Vandaag enkel 1 ibuprofen genomen! Voor het eerst, geen idee hoe dit kan. Normaal is het een stuk of 3 x 600mg tot nu soms 4. Vandaag nog maar 1 geslikt. Ik merk wel dat de pijn nu weer begint te komen maar heel zacht en langzaam.

Quibus

Dat weet ik maat. Daarom ga ik ook weer naar de dokter maar goed als je wanhopig wordt en zoveel pijn hebt dan doe je dat. Kan me niet voorstellen dat iemand in dezelfde situatie als mij minder zou nemen en de pijn voor lief zou nemen aangezien dat beter is dan de pijnstillers.

Ik denk niet dat er iemand bestaat die dat voldhoudt, zoals ik eerder zei als de pijn eenmaal komt dan krijg je een rivier met tranen en mensen die denken dat je gek bent omdat je zo hard schreeuwt van de pijn. Maar wat verslavingsgevoelig betreft heb je absoluut gelijk.

Dat kan ik niet ontkennen.
                        Daarom wil ik er het liefst van af, zodra ik een ander optie heb.

Mja vandaag dus maar 1 x 600mg ibuprofen.

general ga het even proberen die paracetamol. Wil ook echt van de ibuprofen af!

Comment

Klinkt wel heel heftig nex, sterkte.

Comment

He man, klote voor je.

Je kan eventueel ook nog een echo laten maken. Volgens mij zijn peesbeschadigingen/ontstekingen hierop te zien, die kan je iig niet zien op een xray.
                            Een ontsteking is het denk ik niet, dat hadden ze ondertussen wel gevoeld/was je voet dik geworden.

Waar zit de pijn echt PRE-CIES, en hoe groot is de pijn oppervlakte?
                            Misschien is het een haarscheurtje in het bot? Ik ben ooit een keer keihard op mn elleboog geflikkerd, haarscheurtje in het bot, heeft maanden pijn gedaan, en nu is de pijn redelijk weg, maar als ik nu heel lang op mn ellebogen steun, bij typen of bij gamen, en dan op een bepaald stuk bot draai voel ik een extreem sterke pijnscheut en zak ik door de grond van de pijn.
                            23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

Comment

Ik heb trouwens ook ervaring met botvliesontsteking.. en dat is ook wel enigzins als de klachten die jij beschrijft..

Als je het mij vraagt is t of een botvliesontsteking of een haarscheurtje in t bot.
                              Beiden herstellen bijzonder traag > slecht doorbloed weefsel.

Dat haarscheurtje bij mij heeft jaren geduurd en zeer sporadisch nog steeds pijnscheuten, en scheenbeenvliesonsteking ben ik ook gauw 2 jaar zoet mee geweest..

Dat kwam echter ook onderandere doordat ik A mn rust niet nam en B nooit echt hulp heb ingeschakeld.

Je zou je kunnen verdiepen in deze twee; als ze niet je klacht vormen kan je ze iig wegstrepen, en als het het wel is heeft het beestje een naam
                              23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

Comment

Aangezien ts het niet uithoudt van de pijn en de tranen niet te bedwingen zijn lijkt een haarscheurtje in het voor niet voor de hand liggend. Ik hou het op zenuw pijn. Wanneer ga je naar de dokter?
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X