Ik wacht even rustig af voor de telefoontje die ik van de internist krijg morgen. Dan zal ik hem vertellen dat het echt niet meer gaat. Was er vergeten bij te melden, ik kan ontzettend moeilijk eten. Ik krijg kramp? in mijn kaken, nooit eerder van gehoord of gehad. Ik krijg dit alleen wanneer ik moet kauwen.
pijn!!!!
Collapse
X
-
Originally posted by Nex- View PostIk wacht even rustig af voor de telefoontje die ik van de internist krijg morgen. Dan zal ik hem vertellen dat het echt niet meer gaat. Was er vergeten bij te melden, ik kan ontzettend moeilijk eten. Ik krijg kramp? in mijn kaken, nooit eerder van gehoord of gehad. Ik krijg dit alleen wanneer ik moet kauwen.There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!
Comment
-
Originally posted by Nex- View PostIk wacht even rustig af voor de telefoontje die ik van de internist krijg morgen. Dan zal ik hem vertellen dat het echt niet meer gaat. Was er vergeten bij te melden, ik kan ontzettend moeilijk eten. Ik krijg kramp? in mijn kaken, nooit eerder van gehoord of gehad. Ik krijg dit alleen wanneer ik moet kauwen.
Ik zou overigens gewoon lekker naar de 1e hulp gaan. Neem het zekere voor het onzekere.Train hard or go hormone
Comment
-
Ja.
Het belangrijkste kenmerk van Myasthenia gravis is spierzwakte die toeneemt in periodes van lichamelijke activiteit en afneemt gedurende periodes van rust. Spieren die zeer veel gebruikt worden zoals oogspieren, kauwspieren en spieren die gebruikt worden bij het slikken zijn het meest gevoelig en worden het snelst aangetast in hun functioneren. Andere spieren die gebruikt worden voor het bewegen van ledematen, de nek evenals de spieren die de ademhaling controleren kunnen eveneens aangetast worden. Echter de laatste groep spieren functioneert vaak nog binnen de normale grenzen bij patiënten.
De ziekte kan vaak plotseling de kop op steken en de bijbehorende symptomen komen en gaan. Hierdoor wordt de juiste diagnose vaak in eerste instantie gemist.
Meestal is het eerst duidelijk waarneembare kenmerk de zwakte in de oogleden of het spreken met een slissende tong. De mate waarin patiënten lijden aan spierzwakte verschilt sterk van patiënt tot patiënt. Dit varieert van een lokale vorm waarbij alleen de oogleden zijn aangedaan (oculaire myasthenia) tot een ernstige vorm waarbij alle spieren zijn aangedaan. Symptomen die kunnen variëren in ernst en voorkomen zijn onder andere hangen van de oogleden (ptosis), dubbelzien doordat de spieren die de oogbewegingen controleren aangedaan zijn, onstabiele loop (waggelend), zwakte in handen, vingers, benen en armen, een verandering in gezichtsuitdrukking, problemen met slikken en kortademigheid.
Alle symptomen komen overeen. Vooral de hangende oogleden waardoor mijn zicht ook is beperkt (rechteroog). Rimpels op de voorhoofd waarvan de rechterstuk lager zijn. Rimpels bij de mondhoeken waarvan de rechter ontzettend dik is en de linker normaal. Ademhalingsproblemen heb ik ook ontzettend last van. Ik weet niet of ik het had gepost maar kramp in mijn nek was gisteren voor het slapen voorgekomen.
Ik word nu wel heel erg bang. Maar aan de andere kant denk ik ook dat het toch niet meer goed komt en dat het wel zo goed als voorbij is voor mij, in ieder geval om normaal te leven. Ik ga me denk ik toch maar niet druk maken. Ik zal het morgen ook met de internist bespreken.
Dit is dus een ziekte waar je niks aan kunt doen. Pech en ik kennen elkaar maar al te goed blijkbaar.
Comment
-
Kijk nou eens uit met die digidiagnostiek hiero. Van enge ziekte naar andere engheid. Wacht nu maar op je internist."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostKijk nou eens uit met die digidiagnostiek hiero. Van enge ziekte naar andere engheid. Wacht nu maar op je internist.
Comment
-
Nex, wacht dat telefoontje morgen af en als je het niet trekt bel een ambulance.
Je moet het je ouders vertellen, stel er gebeurd wat anders, hoe denk je dat je moeders hart dat trekt, sinds ik kinderen heb kijk ik echt heel anders tegen dingen aan, ik hoop dat mijn kinderen dit later niet voor mij verzwijgen, de leugens zou ik erger vinden.
Verder als je wordt opgenomen, hou je dan rustig, niet dreigen(ook al meen je het) er een einde aan te maken, netjes en kalm blijven.
Dan nog, heb je nu iemand die je steunt in het gele gebeuren, dit is zware shit om alleen te doen.
Sterkte.
Comment
-
Ik zit nu wel zwaar in de shit, maar wordt het van mezelf ook zat om steeds weer negatief te blijven en denken dat het voorbij is. Ik heb op dit moment twee a4tjes aan klachten maar blijven piekeren over die klachten is ook niet de oplossing. Of het nou geneesbaar is of niet.. behandelbaar of niet. Ik ga het heel even laten voor wat het is. Uiteraard is advies niet uitgesloten maar ik ga er niet meer te diep op in. Ik hoor het morgen wel.
Comment
-
Originally posted by quibus View PostNex, wacht dat telefoontje morgen af en als je het niet trekt bel een ambulance.
Je moet het je ouders vertellen, stel er gebeurd wat anders, hoe denk je dat je moeders hart dat trekt, sinds ik kinderen heb kijk ik echt heel anders tegen dingen aan, ik hoop dat mijn kinderen dit later niet voor mij verzwijgen, de leugens zou ik erger vinden.
Verder als je wordt opgenomen, hou je dan rustig, niet dreigen(ook al meen je het) er een einde aan te maken, netjes en kalm blijven.
Dan nog, heb je nu iemand die je steunt in het gele gebeuren, dit is zware shit om alleen te doen.
Sterkte.
Ik ga nu lekker in de tuin in de hangmat liggen, genieten van de mooie heldere lucht en een sigaretje roken met een kopje thee erbij. Op deze manier kan ik nog wel even genieten.
Comment
-
Het heeft geen nut om je te al te druk te maken, ook al is het wel logisch. Mijn digidiagnose is enkel een mogelijkheid en zeker goed behandelbaar, maar wacht gewoon af wat er uit de onderzoeken komt. Als je het echt niet meer trekt kan je altijd nog naar de SEH gaan.Train hard or go hormone
Comment
-
Heel apart. Mijn klachten worden erger (deze ochtend niet), toch voorlopige goede nieuws ontvangen.
Mijn CK waarde is van 11160 naar 320 gegaan. Ik word alsnog door de neuroloog gebeld voor een afspraak om spierziekte uit te sluiten of juist niet.
Ik moest ook al mijn klachten op papier schrijven van de internist en aan de neuroloog laten zien. Ik ben al heel blij met de CK waarde want deze is nu bijna normaal!
Snap alleen niet waarom mijn spieren dan verzuren, zelfs wanneer ik niks doe.
Lijkt mij toch een spieraandoening maar wth.. ck waarde almost normal.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzGister langs fysio geweest, overspannen pec minor is zijn diagnose > kan/mag gewoon alles doen, natuurlijk op geleide van eventuele pijn sensatie....
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door Muhammad FarrukhAn Assignment Writing Service In Pakistan offer service to students that need help in their course works. These services provide uniquely researched,...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
3 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
3 dagen geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
6 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
4 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment