Interessant artikel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Interessant artikel

Muscle Fibers and Weight training

Conclusies:
    -Zwaarder is niet per definitie beter
    -De inspanning is belangrijker dan het gewicht

Wat vinden jullie van het artikel en de conclusies?

Niks nieuws
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Sjappie_ View Post
      Muscle Fibers and Weight training

Conclusies:
      -De inspanning is belangrijker dan het gewicht

Wat vinden jullie van het artikel en de conclusies?
      Strange as it may seem, speed makes no difference. Motor units are recruited in an orderly sequence, slow to fast, no matter what the speed of the movement. Speed of action does, however, affect the amount of force developed. Slow movements generate more force. “The closer you get to zero velocity, the more force can be generated,” say Wilmore and Costill. Slow motion dampens momentum; at zero speed force is maximized.

Dit snap ik niet echt.
      Wat word bedoelt met force?

Ik zou zeggen hoe sneller, hoe groter je versnelling.
      Hoe groter je versnelling, hoe groter je kracht (F=m.a)

Oke, ik snap het feit van een moment te gebruiken om de oefening te voltooien.
      Maar een moment is toch niet hetzelfde als de snelheid?
      Of je kan praten over Time under tension. Dus trager moet je meer werk doen (langer de zwaartekracht weerstaan).
      Maar dat klopt naar mijn aanzien ook niet, want dan kun je ook veel reps doen en snel. Dan heb je uiteindelijk dezelfde TUT.

Ook lees ik dingen dat low reps niet per se beter is voor kracht?
      “Recommendations to train with very heavy resistance (loads heavier than 6 RM), because they purportedly result in superior strength gains, are based on a faulty [understanding of the size principle] and have very little supporting evidence,” Carpinelli concluded.

purportedly betekent toch: claimed to, dus zeggen dat het zo is zonder bewijs.

En uiteindelijk zegt hij:
      I could feel every muscle fiber in my chest working.

Maar voelen is toch anders dan feitelijk werken?

Ik heb het wel maar snel gelezen.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

High Intensity Training

Comment

Zie ik het gied dat het een artikel is van Clarence Bass? nou als dat zo is weet niet of je weet hoe die eruit ziet, maar je hebt ripped en ripped
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ik heb het nog niet helemaal gelezen, maar volgens hen maakt het voor spiergroei geen verschil of je nu low-rep, medium of high rep traint, volgens dit artikel.

Ook zou er geen verschil in kracht moeten zijn.

Dus train gewoon zo dat je je spieren voelt werken en daarbij je overload bereikt en dan zit je goed..
            "Straight outta gym"

Comment

"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Tis ript maar verder?Hij was geloof ik op die foto iets van 45, ik heb die man nooit serieus genomen met zijn visie op training.
                In Gold's Venice loopt ook zo'n wazig type, gaat vertellen dat je niet zwaar hoeft te trainen voor spiermassa, weegt net 70 kilo en net op dat moment stond Will Harris achter hem dus dat werd een leuk en vooral eenzijdig gesprek

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                  Dit snap ik niet echt.
                  Wat word bedoelt met force?
                  Ik vind dit gedeelte ook lastig om goed te begrijpen. Dit stuk leidt uiteindelijk in ieder geval tot de conclusie dat "effort generates force" en "effort determines the degree of motor unit activity"

(Effort; The use of physical or mental energy to do something)

Wat ik hieruit vooral concludeer is dat ik wanneer ik de oefening ga doen ik mij:
                  -Volledig moet concentreren
                  -100% moet inzetten

En dus niet zoals een hoop medefitnessers doen: met 60% van hun max rustig aan, al pratend, een setje afwerken.

Ofwel zoals vaker gehoord: Train hard or go home

En uit het artikel leidt ik dan de conclusie af: hard trainen is niet persee zwaar trainen, maar trainen met een hoge krachtinspanning/ inzet.

Comment

Maar wat is daar dan interessant aan?Je doet het goed of je doet het niet, het is de basis om resultaat te hebben, en daar is zo 'n lsp tekst voor nodig?Man oh man hahaha

Comment

Voor een 40+er die zijn eigen visie naleeft, vind ik hem een goed fysiek hebben. Maarja, heb er dan ook geen verstand van.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Sjappie_ View Post
                        Wat is zwaarder? Want dat is lang niet altijd maximum gewicht in beweging krijgen?
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ja zoals robbie zegt, er staat eigenlijk niks vernieuwends in,. topic sluiten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X