Jouw progressie in 2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Eeldesports View Post
    Dat weet ik wel zeker. Volgensmij is niemand perfect begonnen
    Maargoed dat de wereld niet is vergaan, heb ik (hoop ik) nog alle tijd.

En klopt, maarja ik dacht eerst toen ik hoorde 'voedingsschema', ahjoh ik gain wel zonder bro, dan maar iets trager. Maar was er al snel achter dat dat toch wel tegenviel haha. Zo zie je maar hoeveel je kan leren in korte tijd, en hoeveel je nog moet leren. Als ik denk aan mezelf toen ik net begon moet ik echt lachen XD

Comment

De vraagstelling dwingt me om terug te kijken naar het begin van dit jaar. Het blijkt best confronterend te zijn: al mijn krachtstats zijn ongewijzigd als ik december met januari vergelijk. Sinds het begin van dit jaar focus ik meer op de correcte uitvoering van de oefeningen, en minder op het gewicht. Tevens heb ik de sets langer gemaakt: van 8~10 reps per set naar 10~12 reps per set. Ook ben ik sinds het begin van dit jaar meer rugoefeningen gaan doen. Dit was niet in balans met de borstoefeningen die ik deed waardoor ik krom begon te lopen.

M'n gewicht is 4 kg afgenomen, van 97 kg naar 93 kg. Dat was alles vet, dus mijn vetpercentage is ook met 4% afgenomen, van 18% naar 14% (m'n vetvrije massa is niet noemenswaardig veranderd). Echter, dit heb ik reeds een paar maanden geleden bereikt en het lukt me maar niet om nog verder af te vallen. Terwijl ik nog wel vind dat het mogelijk zou moeten zijn om een percentage lager dan 14% te halen en te houden.

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken wat ik zou willen veranderen in m'n krachttrainingen, dus ik denk dat 2013 anders zal gaan verlopen dan 2012. Maar wat er precies zal veranderen weet ik nog niet.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

2012 was voor mij een buitengewoon goed jaar. Veel meegemaakt, goed en slecht. "Mooie" relatie gehad van bijna een jaar met een meisje dat borderline had. Erg veel van geleerd en emotioneel echt een stuk verder door ontwikkeld. Erg veel geleerd mbt tot voeding en training en zelfs een carriëreswitch aan het maken naar personal trainer en voedingscoach. Inmiddels een eigen bedrijfje begonnen daar in. Een shitload aan cursussen gevolgt en mijn hele leven op de schop genomen. Zelfs besloten om op 25 jarige leeftijd weer terug naar school te gaan om een HBO opleiding te gaan volgen tot voedingsdeskundige/diëtist. Fysiekwise echt een killer conditie opgebouwd, momenteel aan het trainen voor de halve marathon volgend jaar en aan het overwegen om mee te doen aan de open limburgse kampioenschappen bodybuilden als mijn momenteel erg drukke leven dat toelaat.

Krachtstats momenteel:

Squat 180kg
        Deadlift 220kg
        Bench 160kg

Niet veel cosmetische progressie gemaakt aangezien mijn drukke leven me helaas niet toelaat de tijd en de moeite in mijn lichaam te steken die het nodig zou hebben. Ik sta momenteel op 8-9% met een gewicht van 88kg op een lengte van 1.77m. Helaas is bijna niet op te eten tegen de extreme caloriën die ik verbrand met mijn cardio en mijn intensieve leven en kan ik het momenteel echt niet opbrengen om me aan mijn normaal zo gewone ijzeren eetregime te houden.

Een jaar met ups en downs. Over het algemeen een stuk volwassener en verstandiger geworden en in ieder geval een flinke opstap naar nog een veel beter 2013.

Have a good one everyone.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Je hebt niet stil gezeten zien ik, Goed bezig Kev
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

2012 was voor mij over het algemeen een goed jaar, ben dit jaar weer begonnen met trainen na lang stil te hebben gezeten, goede progressie gemaakt zo'n 20kg gecut in 2/3 maand, jammer genoeg door omstandigheden moest ik stoppen en heb ik redelijk wat terugval geboekt, maar vanaf vandaag ben ik weer terug! 2013 gaan we met volgas eind 2013 het podium op te gaan!
            SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
              @beaudien wat ging er mis dan?
              Er ging niet echt iets heel erg mis, maar de voeding was niet genoeg om meer te groeien. De man die me hielp heeft dat overigens naar beste kunnen gedaan hoor, geen fout woord over hem. Maar nu gaat het gewoon beter.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

zelfde gewicht met 8% minder vet
                “For me, life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer.”

Comment

Dit was een goed na 15 jaar begonnen en eindelijk begrepen wat ik toen fout deed. Heb nu een fatsoenlijk trainings en voedingsschema waar ik nog veel progressie mee maak na 6 maanden trainen.
                  Van 87 naar 86 kilo en van 24 naar 18% vet.

Dus bodynet en mede forum leden bedankt voor jullie kennis.
                  Goed gejat is het halve werk!

Comment

Gezakt in vet, maar armen omtrek iets gestegen en rug gegroeid in breedte. Gewicht heel iets gezakt naar 101kg. Krachtstats niet echt veel gestegen ivm 2 blessures. 1 aan mijn rechter hamstring, waar mijn benen training erg onder geleden heeft.
                    En aan mijn linker peck waar ik nu nog steeds last van heb. Borst trainen gaat met licht gewicht nu. Een eind aan mijn 8 jarige relatie is ook niet in de koude kleren gaan zitten, heb hier erg last van gehad. Dit heeft ook voor enige stagnatie gezorgd. En het rare is de blessures kwamen erna, ben altijd zo goed als blessure vrij geweest. Verder weer bezig met een eigen onderneming, staat nog erg in de kinderschoenen maar gaat de goede kant op. een jaar met ups en downs. Hoop op meer ups volgend jaar.
                    Mind is everything.

Comment

Half augustus 2012 begonnen met 3x p/w KT en voedingsschema.

Stats toen: 65 kg., ong. 33% VP, taille 88 cm
                      Stats nu: 61 kg., ong. 28% VP, taille 80 cm

Comment

Ik heb mijn krachtdoelen behaald op 1 na: door een blessure geen vooruitgang op de squat. Ik blijf maar sterker in mijn bovenlichaam terwijl ik juist wat meer beenkracht wilde. Vetpercentage omlaag is netjes gelukt. Als mijn man gaat klagen, word ik pas blij, ook dat blijft schipperen.

Ik ben wel tevreden zo maar ik heb toch een wens voor 2013: ik wil meer dans doen, ik blijf het zó leuk vinden. Ik twijfel nog omdat ik gevraagd ben meer lesuren yoga te geven. Ik blijf nog wel even twijfelen. Kiezen is verliezen... kon alles maar. Mag ik ook wensen: meer uren in een dag?

Comment

jan 2011:
                          BP 30kg
                          squat 55kg
                          DL 60kg
                          Vet% 27,5
                          Doelstelling.... regelmatiger worden in mijn training....
                          en dat liep in februari metten helemaal mis, ben er toen ruim 4 maand praktisch uit geweest... giga terugval in gewichten, vet % nog meer gestegen...
                          Vanaf juni mijzelf herpakt.

nu:
                          BP: 37,5
                          squat 70kg
                          SLDL 70kg
                          vet% 16
                          gewicht 53kg
                          vanaf juli heel strikt bezig met voeding en 3-4 keer per week pittig krachttraining.
                          Sinds begin december mij helemaal geconcentreerd op Body building.... en dat is dan ook het streven voor 2013. Vetpercentage houden zoals het nu is, maar flink wat spieren kweken.
                          ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Ergens in april begonnen van 27% naar 12% en 10 kilo lichter in 6 maanden. Hierna een aantal maandjes blessures gehad waardoor ik mijn grenzen goed heb leren kennen. Nu gefocussed op massa en de resultaten so far vallen niet tegen !

Ook erg veel geleerd dit jaar wat betreft voeding, oefeningen, supplementen etc. en ik leer elke week wel weer wat nieuws. Veel nieuwe vrienden gemaakt op de sportschool.
                            Nooit gedacht dat ik zo ver zou gaan dat ik elke dag behoefte heb om te trainen

Kortom lekker jaartje gehad en we gaan gezellig door in 2013

Comment

Is toch wel leuk om zo te lezen waar iedereen tegenaan loopt of juist niet, goed topic.

Comment

Na een gemene blessure en een half jaar verbouwen stond trainen in 2012 op een zeer laag pitje. Krachtstats zijn nagenoeg gelijk gebleven en heb ongeveer hetzelfde lichaamsgewicht aangehouden maar helaas wel wat vet gewonnen dus ook vvm in moeten leveren.
                                Was van 4 x p week trainen in een splitschema noodgedwongen (ploegendienst icm graaf en metselwerk) afgezakt naar 2 x pw fullbody en geen cardio meer (behalve zwemmen in de zomer). Voeding heb ik (muv de decembermaand) vrij sober gehouden met voldoende proteine, maar heb niet met regelmaat gegeten.
                                Conclusie: in 2013 weer met een strak schema aan de slag!
                                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X