spiergroep 1x of 2x

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Supercompensatie 48 tot 96 uur

Comment

Originally posted by Donnnnny View Post
      In mijn geval werkt 1x beter maak de hele spier kapot zodat hij de week rust goed kan gebruiken om te herstellen. 2x zou ook kunnen alleen moet je hem korter pakken zodat hij een supercompensatie heeft die korter is. Het ligt er net aan wat voor jouw zelf beter werkt. Je moet zelf de balans vinden tussen rust geven en belasten. Je zou een spier bij wijs van spreken 4 x per week kunnen pakken, maar je trainingen zijn dan minder intens.
      Als je naturel traint is bij 2x per week iets minder volume per training gewoon beter voor netto spieraanmaak. Helemaal kapot maken is vrij achterhaalt zelfs.
      Train hard or go hormone

Comment

Misschien men post wat verduidelijken, want het is nogal snel geschreven.

Ik bedoel dat je een trainingsmethode niet kan verwerpen omdat degenen die hem ontworpen hebben doping gebruiken.

Bv westside barbell (conjugate training):
        Louie simmons geeft openlijk toe dat hij gebruikt.
        Maar het schema kan prima werken.
        Waarom? Omdat het geen schema is.Het is niet zoals starting strenght dat zegt doe dit.
        Het is een principe.
        Je kan de oefeningen aanpassen aan je eigen zwaktes (dus je moet helemaal geen board, chains of bands gebruiken).

Zo ook de bulgaarse methode.
        Het zou best achterlijk zijn moest iemand op dezelfde frequentie/volume/intensiteit gaan trainen.
        Maar het is een methode, niet een schema.

Net zoals jij zei dat je vaak squat maar periodiseert.
        Zo kan je ook opbouwen tot dagelijks trainen maar dan moet je het wel aanpassen aan je lichaam.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Achterhaald of niet sommige dingen werken beter bij iemand als dat bij een ander doet het is waar jij vooruitgang mij boekt ik boek dat met 1 x per week. Is dat voor jouw 2x dan werkt dat voor jouw beter. Ik geloof daarom ook niet in dat iets achterhaald kan zijn met methodes dat verschilt per persoon.

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Als je naturel traint is bij 2x per week iets minder volume per training gewoon beter voor netto spieraanmaak. Helemaal kapot maken is vrij achterhaalt zelfs.
            Wat zou het toch lekker makkelijk zijn, als voor iedereen hetzelfde protocolletje zou gelden. Ideaal.

Er zijn tig voorbeelden te noemen van mensen die tegen de regels ingaan, en succes boeken. Dat is niet doordat die formule per definitie zo geweldig is, maar puur omdat zij zichzelf goed kennen en weten wat er voor hun werkt. Laat dat nu de enige echte succesformule zijn, en de rest hooguit richtlijnen waarbij de kans op slagen het grootste is.
            Originally posted by Beescht View Post
            Het is ook geen excuus om minder hard te trainen helemaal niet zelfs. Alleen niet de bekende 9 borst oefeningen allemaal tot failure. Hard trainen is de basis van alles je kan het beste schema met de beste coach en beste voeding hebben maar zonder hard work komt niemand er.
            9 tot failure heeft ook niemand aangehaald, dat haal je er zelf bij
            Originally posted by Big Cat View Post
            Niemand heeft ooit gezegd dat je niet hard mag trainen. In tegendeel, intensiteit is een van de belangrijkste modaliteiten voor succes bij spiergroei. Overtraining gebeurt vaak in functie van te lang aan een stuk trainen, waarbij je naar het einde toe nog onmogelijk de nodige intensiteit kan opbrengen. Het hele punt is dus net om intenser te trainen, maar minder lang aan een stuk, zodat je over de ganse training dezelfde intensiteit kan aanhouden.

Diezelfde intensiteit dient trouwens aangehouden te worden tijdens diëten ook, wanneer je uiteraard minder goed hersteld.
            Ja, voor overtraining spelen dus meerdere factoren mee. Daarom begreep ik niet waarom het aangehaald werd
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Toph View Post
              Ik train naturel, mijn training is zwaarder dan menig gebruiker doet, lager volume werkt voor mij niet(xoals meerdere mensen) mijn herstel laat geen 2 x per week toe?
              Dus nee het is niet gewoon beter.
              Achterhaald is niks in deze sport alleen bij fora buildertjes.
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Wat ook niet heel onbelangrijk is hoe leuk je een soort training vind. Jonge die ik ken traint 1x per 2 weken en ziet eruit als een beest. Nu ik 3x per week een spiergroep pak lijkt het alsof ik veel meer groei. Maar ja ik ben nog een beginner.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                  Ik train naturel, mijn training is zwaarder dan menig gebruiker doet, lager volume werkt voor mij niet(xoals meerdere mensen) mijn herstel laat geen 2 x per week toe?
                  Dus nee het is niet gewoon beter.
                  Achterhaald is niks in deze sport alleen bij fora buildertjes.
                  Met helemaal kapot trainen doel ik niet op 1x per week je spiergroepen trainen, maar vooral op het idee dat je bijvoorbeeld perse kruipend naar huis moet na een benen training. Laat ik het nuanceren: dat vind ik achterhaald. Donny zegt de hele spier kapot te maken, maar het lijkt me dat je dan richting overtraining gaat. Meer schade is niet altijd beter toch?

De discussie over 1x vs 2x per spiergroep zal altijd een discussie blijven, maar ik baseer me dan op onderzoeken die dit onderschrijven. Zie het artikel dat ik eerder heb gepost in dit topic. Als je kijkt naar ervaringen van mensen die naturel trainen dan lees je dat voor beide aanhangers te vinden zijn. Overigens denk ik best dat beide methoden werkzaam zijn, zij het dat ik denk dat een 2daagse split net iets effectiever is dan een 3daagse split qua netto spieraanmaak.

Maar zonder te verzanden in een internetvete, waarom werkte een 2 daagse split voor jou niet Robbie? Hoe lang heb je deze methode toegepast?

En wat betreft forabuildertjes: zijn er überhaupt mensen hier die dat in jouw ogen niet zijn? Wanneer heb je volgens jou recht van spreken dan?
                  Train hard or go hormone

Comment

Ik maak hem kapot daar mee bedoel ik dat ik hem een drie kwartier uur lang flink aanpak en er een paar dagen goed last van heb. Zodat deze een week moet herstellen. Doe dit al een tijdje en heb mezelf nog nooit overtraint. Ik zou me eerder over trainen met 2x de spiergroep pakken. Maar dat geld voor mij, dit is voor jouw weer anders.

Daarnaast gebruik ik een vijf daagse split waarbij je soms ook meerdere spieren belast in de week al ligt de focus op 1 spiergroep.

Comment

In mijn geval werkt 1x beter maak de hele spier kapot zodat hij de week rust goed kan gebruiken om te herstellen. 2x zou ook kunnen alleen moet je hem korter pakken zodat hij een supercompensatie heeft die korter is. Het ligt er net aan wat voor jouw zelf beter werkt. Je moet zelf de balans vinden tussen rust geven en belasten. Je zou een spier bij wijs van spreken 4 x per week kunnen pakken, maar je trainingen zijn dan minder intens.
                      Dus jij denkt dat je een supercompensatie korter if langer kunt maken door de spier wel if niet kapot te trainen. Je leest soms de vreemdste dingen in dit soort fora.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Kapot trainen vat je helemaal verkeerd op. Ik zal mijzelf herstellen ik pak hem intensief. Daarnaast lijkt het me vrij logisch als je een spier intensiever pakt deze meer hersteltijd nodig hebt.

Comment

Kapot trainen vat je helemaal verkeerd op. Ik zal mijzelf herstellen ik pak hem intensief. Daarnaast lijkt het me vrij logisch als je een spier intensiever pakt deze meer hersteltijd nodig hebt.
                          Dan nog; hersteltijd is geen synoniem voor supercompensatie.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

2 keer per 4-5 dagen op 70-80% 1RM, af en toe tot failure.
                            Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Het is geen synoniem, maar staan duidelijk in verband met elkaar. Pas als je spier hersteld is moet je hem weer belasten, zodat je gebruik maakt van de supercompensatie. Belast je de spier meer is de hersteltijd langer en moet je hem langer rust geven voordat je hem weer gaat belasten.

Comment

Het is geen synoniem, maar staan duidelijk in verband met elkaar. Pas als je spier hersteld is moet je hem weer belasten, zodat je gebruik maakt van de supercompensatie. Belast je de spier meer is de hersteltijd langer en moet je hem langer rust geven voordat je hem weer gaat belasten.
                                Dus jij zegt dat de supercompensatiecurve veranderlijk is aan je schema.
                                (aangezien je bij een fullbody een hersteltijd hebt van 48u en bij een split van 1 week)

verder is spierpijn ook geen synoniem voor spiergroei. Het heeft er niet eens iets mee te maken.
                                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X