spiergroep 1x of 2x

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Donnnnny View Post
    Het is geen synoniem, maar staan duidelijk in verband met elkaar. Pas als je spier hersteld is moet je hem weer belasten, zodat je gebruik maakt van de supercompensatie. Belast je de spier meer is de hersteltijd langer en moet je hem langer rust geven voordat je hem weer gaat belasten.
    Jij had het over een korte supercompensatie bij 2x per week per spiergroep. Snap jij zelf waar je het over hebt?
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Als jij 2x in de week een spier traint dan pak jij meerdere spiergroepen op een dag neem ik aan dat betekend dat jouw drie kwartier tot een uur dat je aan het trainen bent die tijd wordt verdeeld over 2 of 3 spiergroepen. Dit betekend dat je een spier minder lang belast misschien 20 tot 30 minuten wat weer betekend dat deze eerder hersteld is en je hem na 48 uur weer zou kunnen belasten. Pak je een spier 1x in de week waar in mijn geval ik een enkele spier een uur lang belast. Deze heeft meer hersteltijd nodig en zal eerder weer belast kunnen worden na 96 uur.

Ik heb ook niet gezegt dat spierpijn een synoniem is voor spiergroei. Dit is een prikkel dat het lichaam krijgt. Daaruit kan mogelijk spiergroei ontstaan.

Comment

Als jij 2x in de week een spier traint dan pak jij meerdere spiergroepen op een dag neem ik aan dat betekend dat jouw drie kwartier tot een uur dat je aan het trainen bent die tijd wordt verdeeld over 2 of 3 spiergroepen. Dit betekend dat je een spier minder lang belast misschien 20 tot 30 minuten wat weer betekend dat deze eerder hersteld is en je hem na 48 uur weer zou kunnen belasten. Pak je een spier 1x in de week waar in mijn geval ik een enkele spier een uur lang belast. Deze heeft meer hersteltijd nodig en zal eerder weer belast kunnen worden na 96 uur.

Ik heb ook niet gezegt dat spierpijn een synoniem is voor spiergroei. Dit is een prikkel dat het lichaam krijgt. Daaruit kan mogelijk spiergroei ontstaan.
        Het is duidelijk dat je het niet snapt. Je gaat maar door over hersteltijd en je ontwijkt het ondetwerp supercompensatie.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Ik leg het je toch heel uitgebreid uit wat zou ik niet snappen?

Supercompensatie staat in verband met de intensiteit van de training. Hoe intensiever hoe langer het duurt voordat er supercompensatie optreed.

Dat is duidelijk en ben je het mee eens?
          Last edited by Donnnnny; 17-01-2013, 19:29.

Comment

je hebt het over herstel, niet over supercompensatie:

lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
              je hebt het over herstel, niet over supercompensatie:

Het een kan niet los van het ander gezien worden.
              Purist
              Verzuren zonder kuren
              ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by R2D2 View Post
                Het een kan niet los van het ander gezien worden.
                Dat wordt ook niet beweerd. Lees mijn commentaar in post #70 maar eens.
                - Dave Tate

Comment

Dit stukje seminar beschrijft herstel perfect.

Mike Mentzer Semina (Recovery) - YouTube

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Dus jij denkt dat je een supercompensatie korter if langer kunt maken door de spier wel if niet kapot te trainen. Je leest soms de vreemdste dingen in dit soort fora.
                    Afhankelijk van de intensiteit kan het zijn dat supercompensatie eerder of later optreed. Laatste keer dat ik het zeg verval telkens in herhaling.

Comment

Supercompensatie staat in verband met de intensiteit van de training. Hoe intensiever hoe langer het duurt voordat er supercompensatie optreed.

Dat is duidelijk en ben je het mee eens?
                      Supercompensatie is ook iets natuurlijks, bij de een sneller dan de ander maar ook de intensiteit heeft er zeker mee te maken, daarom kunnen sommige mensen alles maar 1 keer per week trainen, vooral als ze hele zware gewichten gebruiken.
                      Men gaat teveel van een vast gegeven uit, in BB moet je vaak afwijken om te weten wat werkt, hoge intensiteit verlangd meer rust.
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Hiermee ben ik het 100% mee oneens.

Dan kun je beter niet trainen.
                        Voor zover ik weet is een splitschema er gekomen ook toen dopinggebruik in bodybuilding opkwam (dan bedoel ik het zware gebruik). Voor zover ik weet is dopinggebruik van invloed op elke sport op hoog niveau. Vele trainingsmethodes komen van topsport (beetje logisch aangezien een topsporter de beste training moet hebben). Dus kun je concluderen dat je geen enkele sport kunt uitvoeren zonder doping.

Ik ben het er volledig mee eens dat exact trainen zoals de bulgaren niet zal gaan. Maar meermaals trainen per dag is daar slechts een deel van. Die gasten brachten het gewoon to the limit zoals je overal ziet.

Op je eerste zin: ze doen ook squats.
                        Bench zou je ook kunnen doen (kijk naar smolov jr)
                        Deadlifts is iets anders.

verder klopt het dat je dit niet kan vergelijken met bodybuilding. Maar voor kracht lukt het goed.
                        Ik had beter niet in dit topic kunnen komen aangezien hier het doel massa is.
                        Had ik die reactie niet in een ander topic gezet?

Anyhow, Ik snap die vergelijking niet helemaal. Het is prima om naar de topsport te kijken maar als je goede wielrenner wil worden is het verre van goed voor je dezelfde programming te gaan gebruiken die lance armstong heeft gevolgd en dat komt niet alleen door het component doping. Doping maakt een grote rol uit in vele (top)sporten maar buiten dat kan je fysiologisch heel veel dingen goed onderbouwen en beredeneren dit moet dan ook tevens aan de grondslag liggen van een goed systeem. Probeer met alle liefde het bulgaarse systeem uit dan zie ik je vanzelf over 4 maanden op mijn spreekuur totaal overtrained. Die gasten waren full time weightlifters met de beste begeleiding die men kan wensen, genetically gifted and enhanced by steroids.

Het is inderdaad zo dat het split systeem opkwam in de periode waarin doping hoogtij voorde. Men moet snappen dat er een hoop fysiologische processen in het lichaam anders geregeld worden op het moment hier gebruik van gemaakt word. Ik raad niemand aan naturel te trainen zoals arnold of ronnie dat deed. Dat betekend niet dat je er niet naar mag kijken en/of er zaken vanaf mag leiden. Er zijn betere wegen die men dan kan nemen naar hetzelfde doel omdat de keus anders gemaakt word omdat het lichaam deels anders zal reageren en funtioneren.
                        There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

Hier ben ik het mee eens.
                          Ik had wat beter moeten lezen dan had ik gezien dat het meer over massa ging

@Beescht:
                          Max-Out Mania: The 5 Biggest Myths Of Bulgarian Weightlifting | The Iron Samurai
                          Dan is het modified. Zoals ik het bulgaarse systeem heb begrepen is anders van wat deze link laat zien. Btw John broz genruikt met zijn atleten ook het bulgaarse systeem. Hij heeft op youtube wat interviews staan wel leuk om eens na te kijken. Pat mendez zijn oogappel is een tijdje terug ook gepakt met roids. Ik probeer hier nu geen haat campgne te beginnen verre van zelfs. Its just evidentie piling up! Modified of niet maar zoals het in de link beschreven staat is het voor iedereen te doen idd.
                          There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

Misschien men post wat verduidelijken, want het is nogal snel geschreven.

Ik bedoel dat je een trainingsmethode niet kan verwerpen omdat degenen die hem ontworpen hebben doping gebruiken.

Bv westside barbell (conjugate training):
                            Louie simmons geeft openlijk toe dat hij gebruikt.
                            Maar het schema kan prima werken.
                            Waarom? Omdat het geen schema is.Het is niet zoals starting strenght dat zegt doe dit.
                            Het is een principe.
                            Je kan de oefeningen aanpassen aan je eigen zwaktes (dus je moet helemaal geen board, chains of bands gebruiken).

Zo ook de bulgaarse methode.
                            Het zou best achterlijk zijn moest iemand op dezelfde frequentie/volume/intensiteit gaan trainen.
                            Maar het is een methode, niet een schema.

Net zoals jij zei dat je vaak squat maar periodiseert.
                            Zo kan je ook opbouwen tot dagelijks trainen maar dan moet je het wel aanpassen aan je lichaam.
                            Zie nu deze post pas. Helemaal met je eens.

Comment

Nvm. is opgelosd
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X