Misselijkheid tijdens trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Misselijkheid tijdens trainen

Beste BNers,

Ik heb sinds een klein maandje last van misselijkheid rondom de trainingen. De ene keer wel de andere keer niet. Ik neem altijd een uur/drie kwartier voor het trainen een whey shake en vlak voor de training 30g dextrose. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, minder eten van te voren, meer eten van te voren, meer water drinken, minder water drinken,etc. Begin alleen steeds vaker last te krijgen van misselijkheid en dat begint mijn trainingen behoorlijk te belemmeren. Ik ging om 11 uur vandaag naar de sportschool en het werd nu zelfs zo erg en het bleef maar hangen, dat ik mijn training moest afkappen. Ik heb er nu (bijna een uur later) nog steeds een beetje last van. Meestal zet ik mezelf er gewoon doorheen alleen het bleef maar hangen vandaag en het werd steeds erger, leek me niet helemaal oke.

Heeft iemand hier ook last van (gehad)? Eventuele tips om dit te voorkomen of iig te verminderen.
    Not with the lights on baby, i'm bulking.

Ha Prime,

Dit heb ik zelf ook last van gehad in het begin toen ik begon met trainen.

Je zelf volproppen of dergelijke dingen had er bij mij mee te maken.

Enigste wat ik niet snap is waarom je Whey ervoor neemt?

Eet gewoon iets ipv die shake en neem je shake er direct na je training.

Ook kan ik je aanraden hooguit water te nemen tijdens je trainen ipv wat anders.

Denk toch dat je je hierdoor moet struggelen , Altans dat werkte voor mij wel.
    ‘’ its not about how hard you get hit “
    Its about how HARD you can get HIT , and keep MOVING FORWARD

Comment

Hier had ik een aantal maanden geleden ook last van.
      Nu probeer 2 uur voor de training gewoon goed te eten in de vorm van brood + beleg.
      En tijdens en voor training alleen water drinken, die whey shake + dextrose droppen en kijken hoe het gaat.
      Houd dit ook een aantal dagen aan zodat je lichaam er aan went, als voorheen altijd een shake + dex nam.

Comment

Kan van alles zijn.
        Whey voor je training doe ik ook vaak hoor, omdat de snellere wheys pas na 30 min worden opgenomen kan je het vlak voor je training doen (dit zal altijd de eeuwige discussie zijn voor of na).
        Kan je er niet tegen voor het trainen dan is het simpel en er gewoon erna gooien.
        verander eens je dextro in iets anders (stukje fruit ofzo, hier moeten ook genoeg fruitsuikers in zitten om jou overeind te houden).

Daarnaast kan het zijn dat je zo zwaar traint dat je misselijk word (hier heb ik ook af en toe last van).
        Het zal moeilijk worden er achter te komen wat het nou precies is dus zal je elke week wat moeten veranderen en niet teveel tegelijk anders weet je nog niet wat het is.

succes ermee!
        Calisthenics / Street workout

Comment

Denk eerder dat je het moet zoeken in de voeding van de rest van de dag. En komt t niet door de dextrose?
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik ga inderdaad eens proberen zonder shakes vooraf. Mocht dat niet helpen ga ik weer verder kijken. Te zwaar trainen is het niet denk ik, train niet zwaarder (in verhouding) dan voorheen.

Aan mijn voeding is ook niets raars, gebruik dit voedingschema ook al lang voordat de misselijkheid begon op te spelen.

Even uitproberen zonder shake van te voren! Bedankt!

Comment

Originally posted by Prime View Post
              Ik ga inderdaad eens proberen zonder shakes vooraf. Mocht dat niet helpen ga ik weer verder kijken. Te zwaar trainen is het niet denk ik, train niet zwaarder (in verhouding) dan voorheen.

Aan mijn voeding is ook niets raars, gebruik dit voedingschema ook al lang voordat de misselijkheid begon op te spelen.

Even uitproberen zonder shake van te voren! Bedankt!
              Je kan wel eiwitten nemen, maar kan zijn dat je zo op de dextrose reageert. Ik word al misselijk van druivensap na de training (terwijl dat langzamer is), dus vandaar dat ik dat vroeg. Ik weet ook niet wat t nut is van zoiets voor je training nemen. Kijk, carbs gebruik je tijdens je training. Maar dextrose geeft een piek, en hoe hoger de piek, hoe hoger de crash. Kan dus zijn dat jij middenin je training die crash krijgt, en daar wordt je training niet beter van.

'Te zwaar' trainen zou inhouden dat je meer doet dan dat je kan herstellen. En als dat zo is, is het ook weer terug te koppelen naar je voeding van de rest van de dag. En dat jij je schema al lang gebruikt, kan juist een teken zijn. Wie zegt dat jouw lichaam inmiddels niet meer nodig heeft? Ik ga er toch vanuit dat je bent gegroeid? Dan is je verbruik omhoog gegaan. En daarbij kan het zijn dat je verdeling niet goed is, of dat je timing te verbeteren is. Als ik meer dan 2,5uur voor de training eet, train ik ook niet goed. Maar als ik benen ga doen, dan moet ik er absoluut 1,5 uur (liefst 2 uur) tussen hebben anders word ik ook misselijker.

En njah ik snap de timing die je neerzet ook niet. Shake neem je normaal vlak voor, of 20 minuten voor je training. Een volwaardige maaltijd (volwaardig, dus niet te weinig en niet vol bunkeren) een kleine 2 uur voor je training. En zeker als jij normaal niet in de ochtend traint, en nu ineens wel, kan dat van belang zijn. Simpelweg omdat je meestal in de loop van de dag wel meer koolhydraten hebt gegeten.

Drop je voeding anders eens. Mij zeggen die verhoudingen over andere mensen geen drol, maar er is altijd wel iemand die het wel wat zegt
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Nou het lag denk ik inderdaad aan de dextrose.
                Ben met de dextrose gekapt en had meteen geen last van misselijkheid meer!

Ondertussen alweer 4 trainingen gehad afgelopen week en ging prima! Ook vandaag

Tijdje geleden dat ik me weer 110% heb kunnen geven. Heerlijk

Bedankt!

Comment

Originally posted by Prime View Post
                  Nou het lag denk ik inderdaad aan de dextrose.
                  Ben met de dextrose gekapt en had meteen geen last van misselijkheid meer!

Ondertussen alweer 4 trainingen gehad afgelopen week en ging prima! Ook vandaag

Tijdje geleden dat ik me weer 110% heb kunnen geven. Heerlijk

Bedankt!
                  Denk toch dat het aan de suikerspiegel ligt
                  Dat de piek te hoog is en tijdens het trainen te laag.
                  Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X