Bankdrukken, eten en buik..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bankdrukken, eten en buik..

Ik ben sinds deze week begonnen met bankdrukken.
    Nog nooit eerder gedaan, ook ben ik geen lid bij een sportschool maar heb dus een bank gekocht voor in huis.
    Om de dag doe ik het met een maat van me..en het gaat wel moet ik zeggen.

Maar nu..ik heb in de afgelopen 10 jaren helemaal niet gesport. Ik werk ergens waar ik de gehele dag zit dus helemaal geen energie verbruik.
    Na 10 jaar dus zit ik met een hoog vetpercentage vooraal aan mij dijen en buik.
    Bovenlichaam juist niet, en heb zelfs hele dunne armen en een hele dunne pols.

Nu ben ik dus bezig met bankdrukken om mijn bovenlichaam een beetje te trainen. Ik lees veel over veel eten om meer te kunnen kracht trainen..laatste dagen let ik iets meer op mijn eten maar heb geen schema..wit brood vervangen door volkoren brood, en rond 22:00 uur 4 stuks volkoren brood met pindakaas + een glaasje halfvolle Chocomel. In de middag of net na het avond eten soms een glaasje halfvolle melk etc..dit alles voor ekstra vezel en eiwit.
    Met dit alles bijelkaar ga ik dus meer calorien binnenwerken als normaal en ga ik dus aankomen...

Mijn vraag .. wat met mijn buik ? Ik ben bang dat ik met meer calorien een dikkere/vettere buik ga krijgen. Of moet ik mij niet zorgen gaan maken omdat ik tijdens het bankdrukken de calorien verbrand en voedsel binnenwerk met lage vetpercentage ?
    En helpt bankrukken een beetje mee met het verbranden van vet bij je buik of doet het helemaal niets met dat gedeelte van je lichaam ?

Alvast bedankt.

Stickies uit de voedingscategorie lezen kerel, wordt het al een stuk duidelijker denk ik.

Comment

Heb ik ook gedaan maar word er niet wijzer van.
      Al die dingen met calorien en voedingschemas..ben een beginner en een leek op het gebied van dit alles...begrijp sommige termen niet eens die gebruikt worden.
      Ik wil het simpel houden..ik ga dus meer eten laten we zeggen zo'n 700 calorien meer ( Halfvolle melk en Chocmel..Volkoren brood zo'n 8 stuks a dag en Pindakaas..en 1x na trainen een shake ) ..dit is dus extra erbij gekomen zeg maar bovenop mijn normale voeding. Nu ga ik dus kilos maken, mijn vraag dus : Krijg ik hier een dikkere buik van, of niet ? ( heb nu al en vette buikje wil het niet nog vetter maken )

( ps : train dus alleen thuis en alleen bovenlichaam...trainen om de dag, bankdrukken 3 setjes, armen trainen met dumbells 3 setjes, zo'n knijp ding waar je op knijpt voor je arm 3 setjes, en staand met gewichten trainen op biceps ...dit alles ongeveer 45 minuten )
      Last edited by Spiegelkarper; 15-02-2013, 00:29.

Comment

Met bankdrukken alleen verbrand je een minimaal aantal calorieen. Daar ga je wat je meer eet dan wat je nodig hebt zeker niet mee wegwerken. Ik zou zoals Emilio al zegt de stickies lezen over voeding want jouw voeding is nog lang niet op orde.

Comment

Originally posted by Spiegelkarper View Post
          Heb ik ook gedaan maar word er niet wijzer van.
          Al die dingen met calorien en voedingschemas..ben een beginner en een leek op het gebied van dit alles...begrijp sommige termen niet eens die gebruikt worden.
          Ik wil het simpel houden..ik ga dus meer eten laten we zeggen zo'n 700 calorien meer ( Halfvolle melk en Chocmel..Volkoren brood zo'n 8 stuks a dag en Pindakaas..en 1x na trainen een shake ) ..dit is dus extra erbij gekomen zeg maar bovenop mijn normale voeding. Nu ga ik dus kilos maken, mijn vraag dus : Krijg ik hier een dikkere buik van, of niet ?

( ps : train dus alleen thuis en alleen bovenlichaam...trainen om de dag, bankdrukken 3 setjes, armen trainen met dumbells 3 setjes, zo'n knijp ding waar je op knijpt voor je arm 3 setjes, en staand met gewichten trainen op biceps ...dit alles ongeveer 45 minuten )
          Met 700 calorieen per dag ga je geheid veel aankomen. Laten we ervan uitgaan dat je 100 calorieen verbrandt, dan zit je per dag 600 calorieen over je onderhoud heen; 600 meer dan wat je nodig hebt dus. 3500 calorieen = 1 pond vet, dat komt dus neer op ruim 1 pond vet per week aanzetten, naast een klein beetje spieren! Je snapt toch ook dat je van chocomel niet bepaald slank wordt?!

Mijn advies: als je echt een leek bent, lees het nieuwe wasborddieet. Dat vind ik een prima richtlijn voor beginners wat betreft voeding.

Comment

Ik wil niet aan een schema beginnen, kan wegens omstandigheden niet serieus aanpakken. De bedoeling is dus gewoon thuis een beetje mijn bovenlichaam trainen en meer eten voor meer kracht maar ook ervoor zorgen dat ik geen vettere buik ga krijgen.

Nu begrijp ik dus dat je met bankdrukken alleen een minimaal aan calorieen vebruikt. Dan lijkt mij meer eten ook overbodig ?
            Ben dus niet van plan om mijn buik ofzo weg te werken maar de bedoeling is dus alleen bovenlichaam een beetje aanpakken.

Is het dan gewoon verstandig om niet meer te gaan eten ? Of wel een klein beetje ?

Comment

Je hoeft niet echt meer te gaan eten nee. Misschien dat je 100-150 calorieen per 'trainingsdag' meer kunt eten maar echt een verschil zal het niet maken; je eet dan op onderhoud en je vetpercentage zal dan gelijk blijven. Je hoeft het niet professioneel aan te pakken met schema's e.d., maar je spieren hebben wel de juiste voedingsstoffen nodig om te kunnen groeien. Als je voeding dus niet op orde is, dan bereik je misschien maar de helft van wat je kunt bereiken met de juiste voeding. Als je spieren wilt bouwen op louter boterhammen met pindakaas, wat halfvolle melk en chocomel dan kun je het best je tijd aan een andere hobbie besteden; de keuze is aan jou.

Comment

Ja ik begrijp dat ik dan niet voor optimaal ga, hoeft ook niet echt.
                Omdat ik al jaren niet sport en veel zit heb ik nu een lichaam waarbij mijn borst gedeelte een beetje hangt en vrouwen armen zeg maar. Dat wil ik dus een beetje aanpakken zodat alles weer een beetje goed uitziet, dus niet dat men gaat zeggen van 'kijk hem eens' ..dat hoeft nog niet.
                Ik ga een beetje beter opletten op mijn eten dus minder vet etc eten en meer gezond eten plus de benodigde eiwitten voor de spieren. Heb whey protein besteld die ik ga innemen na het trainen, en verder tjah witbrood verangen door volkorenbrood en er meer van eten. Paar glazen halfvolle melk en halfvolle Chocomel..vlees, appel banaan etc.. en dan dit dagelijks zou toch wel voldoende zijn voor een beetje mijn spieren in vorm te krijgen ?? Met natuurlijk 1 uur goed krachttrainen om de dag ?

Comment

Hoi Spiegelkarper,

Even inhoudelijk op je training: als ik het goed begrijp is de enige sport die je nu beoefend bankdrukken en verder niets? Met die barbel (aangenomen dat je daarmee bankdrukt) kun je nog veel meer oefeningen doen. Ik ga niet vertellen wat allemaal, zoek maar op youtube en in de stickies.

Zou dat ook zeker in overweging nemen als je vet kwijt wil.
                  2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                  14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                  25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Als je het niet goed aanpakt wordt het niets. Als je wat wilt bereiken dan moet je er wat voor doen.
                    Dit klinkt weer als de zoveelste luie knul die even met 1 oefeningetje breed wil worden zonder er verder iets voor te willen doen. Wordt hem dus niet, maar doe lekker je ding, ik steek mijn energie wel in mensen die wel serieus zijn en dus ook zich inspannen om wat te bereiken.
                    Succes!

Comment

Geen slappe excuses. Als je wat wilt bereiken zul je serieus aan de slag moeten.
                      Ga lekker cardio buiten doen (bijv. hardlopen/ fietsen/ mountainbiken/ zwammen) en doe daarnaast krachttraining. Met barbel + gewichten kun je al een hoop doen.
                      Daarnaast goed voeding in de gaten houden.

Wil je wat bereiken zul je je best moeten doen, het gaat nou eenmaal niet vanzelf man.

Comment

dit hele topic kan toch niet serieus zijn ???

sorry hoor... ik ben 50 een vrouw en ook pas 2 jaar aan het trainen. Hiervoor nooit gesport. Ik wist er ook niet veel van. Maar wat ik jou hoor zeggen .... das nog erger dan een dom blondje.

iedereen weet toch dat calorieën verbranden niet zomaar vanzelf gaat. Wil je cal verbranden, moet je echt trainen, dan kom je er inderdaad niet met een paar keer een beetje bankdrukken.
                        En als je meer eet zonder extra cal te verbranden word je gewoon vet... simpeler kan ik het niet zeggen.
                        ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Troll?
                          Geen woorden, maar daden.

Comment

Originally posted by Spiegelkarper View Post
                            Ja ik begrijp dat ik dan niet voor optimaal ga, hoeft ook niet echt.
                            Omdat ik al jaren niet sport en veel zit heb ik nu een lichaam waarbij mijn borst gedeelte een beetje hangt en vrouwen armen zeg maar. Dat wil ik dus een beetje aanpakken zodat alles weer een beetje goed uitziet, dus niet dat men gaat zeggen van 'kijk hem eens' ..dat hoeft nog niet.
                            Ik ga een beetje beter opletten op mijn eten dus minder vet etc eten en meer gezond eten plus de benodigde eiwitten voor de spieren. Heb whey protein besteld die ik ga innemen na het trainen, en verder tjah witbrood verangen door volkorenbrood en er meer van eten. Paar glazen halfvolle melk en halfvolle Chocomel..vlees, appel banaan etc.. en dan dit dagelijks zou toch wel voldoende zijn voor een beetje mijn spieren in vorm te krijgen ?? Met natuurlijk 1 uur goed krachttrainen om de dag ?
                            Waarom luister jij niet gewoon naar de leden die het echt wel weten?
                            Ze doen hun goddelijke best jou iets uit te leggen.
                            Je zegt al n buik te hebben en dat alles hangt, en dan wil je nog meer gaan eten? Dan alleen je borst en biceps trainen?
                            Je hebt al n halter en dumbells, train dus ook je benen.
                            Maar je bovenlichaam bestaat ook uit meer spieren dan borst en biceps.

Je wilt niet dat ze gaan zeggen kijk hem nou?
                            Nou kerel voordat ze dat doen gaat er heus wel n aardig poosje overheen, reken voor dat op n jaar of 8...
                            Op de manier zoals je het nu wilt gaan doen, zal het +- 500jaar duren en dan nog heb je een buik en borst die hangt.

Comment

Verspilde moeite, Knulletje.

@Ts Vrouwen armen, ha, you wish you had my arms! Beetje klooien met een maat thuis, zonder kennis. Weet je wat je moet doen? Ophouden. Straks valt die barbell op je hoofd en ligt je laatste restje verstand er ook nog uit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X