Vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik bewonder je ambitie, en de openingstijden klinken iedere serieuze sporter als muziek in de oren.

Alleen vraag ik me af hoeveel leden en inkomsten je nodig zal hebben om het rendabel te maken.

Je zegt dat 9 van de 10 serieuze krachtsporters jou gym als ideaal zien en dat geloof ik, alleen als ik bij ons in de sportschool om me heen kijk denk ik dat 20% geen serieuze sporters zijn. Die andere 80% brengen dus het meeste geld in het laadje.

Onze dumbells gaan ook tot 60 kilo, maar de groepslessen en gepensioeneerden die in groepsverband samen sporten als uitje zien brengen het meeste binnen.

Met dat low budget moet je denk ik ook niet meegaan. Leverd weinig op en trekt volk die je wellicht niet wil hebben.

Je kunt best een goed krachthonk neerzetten maar als je je hier alleen op richt ben je denk ik binnen de kortste keren kapot. Groeplessen moet je aanbieden, en goede sfeer en vriendelijk personeel is belangrijker dan experts in krachttraining.

Alleen een krachthonk kan denk ik wel maar dan onder vereniging misschien.

Markt is erg verzadigd dus respect dat je nu begint. Succes met je onderneming.

Comment

Originally posted by Jeroen1976 View Post
      Ik bewonder je ambitie, en de openingstijden klinken iedere serieuze sporter als muziek in de oren.

Alleen vraag ik me af hoeveel leden en inkomsten je nodig zal hebben om het rendabel te maken.

Je zegt dat 9 van de 10 serieuze krachtsporters jou gym als ideaal zien en dat geloof ik, alleen als ik bij ons in de sportschool om me heen kijk denk ik dat 20% geen serieuze sporters zijn. Die andere 80% brengen dus het meeste geld in het laadje.

Onze dumbells gaan ook tot 60 kilo, maar de groepslessen en gepensioeneerden die in groepsverband samen sporten als uitje zien brengen het meeste binnen.

Met dat low budget moet je denk ik ook niet meegaan. Leverd weinig op en trekt volk die je wellicht niet wil hebben.

Je kunt best een goed krachthonk neerzetten maar als je je hier alleen op richt ben je denk ik binnen de kortste keren kapot. Groeplessen moet je aanbieden, en goede sfeer en vriendelijk personeel is belangrijker dan experts in krachttraining.

Die 20 en 80 % bedoel ik dan andersom hé.

Comment

Een bench bank met van die stangen naast de bench om te spotten, dan heb je geen spotter meer nodig. Handig voor de forever aloners.
        I'm a freak,I dont care about injuries - Jason Genova

Comment

Originally posted by Jeroen1976 View Post

Ik snap waar je op doelt. En idd wordt het niet zomaar een kracht honk. Er wordt tevens gevechtsport gegeven en uit eindelijk ook groepslessen.

En er is zeker wel vraag na. Bij ons worden mensne gek van al die leden die meer praten bij een toestel dan trainen. En ik heb een pracht hal wat mij bijna niks kost dus ik heb aan 150 leden al genoeg.

Dus bedankt voor je tips al het zeker meenemen in het plan.

Comment

Originally posted by time4change View Post
            Een bench bank met van die stangen naast de bench om te spotten, dan heb je geen spotter meer nodig. Handig voor de forever aloners.
            hahah yep ook aanwezig bij onze bench

Comment

Dumbells tot 60 kilo gaan zeker de wat serieuzers bodybuilders aantrekken. Bij mijn eigen sportschool gaan ze tot 46 kg en voor mij zijn die al meer dan een jaar te licht.. (ik ben nog zelfs maar 19) Het is gewoon fijn als je niet tegen zo'n plateau aanloopt in een gym waardoor je niet meer 100% vrij bent in je training.
              Ook zijn heel veel schijven ( van 25/20 kg ) altijd erg welkom in een echte bodybuilding gym. Voordat je het weet zou iemand moeten wachten omdat iemand anders alle schijven van 20 zit te legpressen ^^.

Ik weet dat het erg duur is allemaal maar zoiezo voor in de toekomst zou ik een ruim assortiment aan pure gewichten/dumbells aanraden.

Voor de rest eigenlijk wat de meeste al hebben gezegd: legpress, squat rek (liefst 2), bench press (liefst min. 2) smith machine, chest press.. etc

Comment

Dumbells tot 60 kilo is leuk
                alleen zal er niet veel mensen aankomen.
                terwijl het genoeg kost voor beginnend ondernemer.
                is erg veel vraag voor dan is het anders

veel mensen willen hem zwaarder hebben terwijl ze er nooit
                gebruik van kunnen maken.

krakzak:
                ga eerst maar eens zwaar benchen en daarna de dumbell press.
                Chaka Chaka Boy

Comment

Ohwja

genoeg curlstangen en barbells
                  is altijd in de wachtrij bij ons.
                  Chaka Chaka Boy

Comment

ziet er high tech uit! ben benieuwd hoe het resultaat word!

Comment

Ik zou een aparte vrouwen krachthoek maken. Met squatrecks, dumbells, bankjes en shit.
                      Merk dat vrouwen hier in sportschool "bang" zijn bij de luidruchtige mannen te komen. Squaten en bijna alle mannen staan te kijken. Erg ongemakkelijk voor zo een vrouw.
                      Zou een crossfit gym openen. Veel animo naar denk ik en erg leuk.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by tommyzz View Post
                        Dumbells tot 60 kilo is leuk
                        alleen zal er niet veel mensen aankomen.
                        terwijl het genoeg kost voor beginnend ondernemer.
                        is erg veel vraag voor dan is het anders

veel mensen willen hem zwaarder hebben terwijl ze er nooit
                        gebruik van kunnen maken.

krakzak:
                        ga eerst maar eens zwaar benchen en daarna de dumbell press.
                        Bij mij in de sportschool gaan ze tot 60 en de gewichten boven de 40kg worden enorm veel gebruikt. Zoiets is natuurlijk afhankelijk van het publiek.

OT:
                        Bumperplates en andere vloerbescherming zodat je ook je bar/dumbbell mag laten vallen.
                        Train hard or go hormone

Comment

Wij hebben één squatrek, m.i. wat weinig... Als je 'smiddags traint is het nog wel te doen, 'savonds kun je een nummertje trekken.
                          2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                          14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                          25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

bench+stang
                            incline bench+stang
                            dumbells tot 50
                            T-bar plate ofzo
                            pull up rack
                            leg extensions machines
                            leg curl machines
                            calf machines

schijven en barbells+ een shitload aan cardio apparatuur
                            Make it happen, shock everyone!

Comment

een aparte vrouwen krachthoek lijkt mij (als vrouw) overbodig. Dat je samen met mannen werkt heeft ook veel voordelen, dus dat is een kwestie van even wennen

wat ik wel belangrijk vind is misschien juist het tegenovergestelde van wat een aantal mannen hier aangeven... ik zal niet zo gauw DB van 60 kg nodig hebben
                              wel schijfjes van 1kg, 1,5kg .... voor micro bijloaden bij MP en BP bijvoorbeeld
                              ook bij DB voldoende kleine tussenstappen
                              een assist pull up ... tuurlijk wil ik pull ups zonder assist kunnen... maar tot dan moet ik niet elke keer een man hoeven vragen assist te geven (al doen ze dat meestal graag)
                              ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X