eiwit shake's/ creatine ook goed voor mijn conditie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eiwit shake's/ creatine ook goed voor mijn conditie?

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 10 jaar aan het motocrossen ook doe ik sinds 2 jaar aan fitness.
    2 avonden in de week ga ik ook nog hardlopen (1 keer 10 km met gemiddeld 12km per uur en een keer 5 km wat ik zo snel mogelijk probeer)

Voor de motocross heb je zeker erg veel conditie nodig, vandaar dat ik minimaal 2 keer in de week hardloop.

Fitness is ook iets dat ik graag doe, ben er al 2 jaar zeer veel mee bezig
    Zo'n 4 keer in de week.
    Ik train vaak een 3 kwartier en vaak puur en alleen maar krachttraining.

Qua voeding let ik ook altijd goed wat ik eet.

Nu het probleem:

Ik heb eigenlijk nooit aan shake's of wat dan ook gedaan.
    Ik kreeg van een vriend de tip om te beginnen met eiwit shake's
    En hij gaf me er gelijk een zak creatine bij dit moest mijn trainen bevorderen.
    Nu lijkt de werking van dit spul allemaal erg mooi!
    Heb op internet uren gegoogled maar kon nergens vinden of dit je conditie nadelig kan beinvloeden.

Aangezien je er meer spiermassa bij krijgt zal je hart meer moeten bloed moeten rond pompen waar door je dus eerder moe wordt. (dit is mijn theorie)

Ik hoor graag of dit een slim is om te doen, of dat ik beter zonder kan door trainen

Alvast bedankt!

volgens mij krijg je er niet meer spiermassa van, voor zover ik het ervaren heb doe je een herhaling meer gemiddeld en houd je lichaam meer vocht vast, is wel bevordelijk voor krachttraining maar denk ik niet voor motorcross en hardlopen. Sommige hardloopvrienden pakken bv HCL ipv monohydraat omdat dat minder vocht zou vasthouden maar daar heb ik geen ervaring mee. Nog nooit gehoord dat het slecht zou zijn voor je conditie en als je er uren niets over hebt kunnen vinden denk ik dat we er vanuit kunnen gaan dat dat er ook niet is?

Comment

Eiwitshakes maken geen verschil voor je conditie. Wel is het een hele belangrijke bouwstof die er onder andere voor zorgt dat je spieren herstellen, maar je kan je eiwitten ook uit iets anders halen bijvoorbeeld kwark. dat is dus net wat je fijn vind, ikzelf drink na het trainen altijd een shake. Creatine zie ik veel verschillende meningen/feiten over dus dat durf ik zo niet te zeggen.
      U mirin' brah?

Comment

Creatine is als volgt. Ik maak even een vergelijking met een lichaam en een waterput. Stel: Je hebt in een dorp een put met water. Daar kunnen 100 emmertjes water uit worden gehaald voordat hij leeg is. Wat creatine doet is dat er 110 emmertjes water uit kunnen gehaald worden. Ik weet niet meer precies hoe de stof heet in je lichaam maar het zorgt er voor dat je bij krachttraining net iets verder kan gaan dan voorheen. Je moet het wel max. 8-10 weken gebruiken anders maakt je lichaam zelf geen creatine meer aan. Wat misschien ook in je voordeel werkt is het placebo effect. Als jij per se wilt dat creatine werkt dan ga je dat vanzelf denken in je hoofd
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Timo, stop is met advies geven daar zit zon jongen toch niet op te wachten.. Dit is reageren om het reageren.

Verder heeft Guus gelijk, dit is wst Creatine zou moeten doen. Daarnaast krijg je ook genoeg creatine binnen van het vlees wat je eet en alles wat je extra binnen krijgt plas je weer uit.

Heb je extra nodig voor het sporten? Nee. Maar als jij het wilt gebruiken zoek dan ff naar het sticky topic over creatine, daar staat genoeg info.
          Geen woorden, maar daden.

Comment

Originally posted by Guusd View Post
            Creatine is als volgt. Ik maak even een vergelijking met een lichaam en een waterput. Stel: Je hebt in een dorp een put met water. Daar kunnen 100 emmertjes water uit worden gehaald voordat hij leeg is. Wat creatine doet is dat er 110 emmertjes water uit kunnen gehaald worden. Ik weet niet meer precies hoe de stof heet in je lichaam maar het zorgt er voor dat je bij krachttraining net iets verder kan gaan dan voorheen. Je moet het wel max. 8-10 weken gebruiken anders maakt je lichaam zelf geen creatine meer aan. Wat misschien ook in je voordeel werkt is het placebo effect. Als jij per se wilt dat creatine werkt dan ga je dat vanzelf denken in je hoofd
            ik denk dat je ATP (Adenine Tri Phosphate) bedoelt?

volgIk was in de veronderstelling dat het nog niet aangetoond is dat langrdurig creatinegebruik de eigen productie verminderd en alleen iets is wat sommigen doen voor de zekerheid. Zijn daar nieuwe onderzoeken naar gedaan?

Comment

Creatine verhoogt de hoeveelheid Creatinefosfaat (CP) en adenosinetrifosfaat (ATP) in de spiercellen. Dezel energierijke foasfaatbindingen worden gesplitst om energie vrij te maken om de spiercontractieplaats te kunnen laten vinden. Met extra creatine door middel van een supplement kun je de CP en de ATP voorraden in de cel vergroten, dus een grotere energievoorraad. Dit voordeel komt vooral tot zijn recht bij anaerobe krachtsinspanning, zoals krachttraining. De spiercel neemt iets meer water op om de verandering In de osmotische druk te compenseren, dit gebeurt ook wanneer je koolhydraten eet en is dus geen probleem. Het vocht vasthouden is dus een argument dat weinig of geen waarde heeft in de afweging creatine wel of niet te gebruiken.

Je kunt creatine prima proberen om te kijken of je er baat bij hebt, maar verwacht geen wonderen. Creatine kun je vaak het bestelt gebruiken om net iets meer uit jezelf te halen tijdens zware krachttraining. Vaak gaat herstel ook iets beter.

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                Je moet het wel max. 8-10 weken gebruiken anders maakt je lichaam zelf geen creatine meer aan. Wat misschien ook in je voordeel werkt is het placebo effect. Als jij per se wilt dat creatine werkt dan ga je dat vanzelf denken in je hoofd
                wat een onzin. De creatine productie neemt af tijdens de creatinesuppletie, maar stopt niet! Hetzelfde geldt voor de enzymen die nodig zijn voor het creatinemetabolisme. Wanneer je stop met creatine nemen de CP voorraden langzaam af waarbij tegelijkertijd neemt de eigen productie van creatine + enzymen weer toe naar het niveau van voor de start van de creatinesuppletie. Creatine kun je in principe zeer lang gebruiken zonder te stoppen.

Comment

Creatine word ook gebruikt in de duursporten.
                  denk aan hardlopen, roeien, wielrennen, ect.
                  om juist net dat zetje in de rug te geven.

eiwit shake heeft ook geen negatieve gevolgen voor je conditie.
                  dit gebruik je naast je voeding, omdat het geen maaltijd vervanger is.
                  is het ook verstandig om zo clean mogelijk te eten.
                  slechte levensstijl betreft voeding heeft namelijk wel invloed om conditie.

kort samengevat zowel creatine en eiwit heeft geen negatieve invloed op conditie.
                  Chaka Chaka Boy

Comment

Om = op

auto correct op ipad Grr
                    vergeef me voor mijn vele spelfouten.
                    Chaka Chaka Boy

Comment

Bedankt voor alle info!
                      Weet ik op het moment genoeg!

Zal creatine eens rustig moeten proberen.

Iedereen alvast een fijn weekend!

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                        wat een onzin. De creatine productie neemt af tijdens de creatinesuppletie, maar stopt niet! Hetzelfde geldt voor de enzymen die nodig zijn voor het creatinemetabolisme. Wanneer je stop met creatine nemen de CP voorraden langzaam af waarbij tegelijkertijd neemt de eigen productie van creatine + enzymen weer toe naar het niveau van voor de start van de creatinesuppletie. Creatine kun je in principe zeer lang gebruiken zonder te stoppen.
                        Oke Sorry. Ik dacht dat het was hoe ik het zei maar dat is (gelukkig) dus niet
                        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

En? Creatine geprobeerd? Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
                          Ik ben er benieuwd naar.
                          ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X