Groei gestagneerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Groei gestagneerd

Hey BNers,

Oke, dus sinds een tijdje zit ik met een serieus probleem. Ik gain volgens mij echt 0,0 spieren meer. Het zit zo: het eerste 1,5 jaar dat ik ging trainen ben ik flink aangekomen van 58kg naar 70kg. Echter, ben ik in de laatste 6 maanden nog maar 3kg aangekomen, maar hier is echt niets van te zien. Het enige wat me opvalt is dat m'n vp met 2% ong. is gestegen.

Ik heb m'n grote gains gemaakt op een 4 daagse split, toen ik hier begon te lezen over ub/lb en fullbody heb ik dat eens geprobeerd, maar dat heeft eigenlijk nooit echt iets opgeleverd. Beetje kracht en een klein beetje spieren. Ik geloof heilig in de theorie van 2-3x een spiergroep aanpakken met een wat lager aantal sets, maar in de praktijk levert me dit gewoon niets op.

Een veel gediscussieerd onderwerp hier: voeding. Zoals ik al zei weeg ik 73kg bij 1,78m (12% bf). Ik heb geen mega zwaar leven ofzo dus kies voor activiteitsfactor 1,55 wat me ongeveer een 2600-2700 kcal behoefte geeft. Ik eet dus 3200 kcal bestaande uit macro's: eiwit 200g , koolhydraten 375g, vet 100g.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet, het lijkt wel gewoon in een keer over te zijn. Alles blijft hangen. Wat ik doe. Meer kcals? Meer vet. Ub/lb of fullbody? Geen verschil. Split durf ik eigenlijk niet meer te proberen, maar misschien heeft mijn lichaam wel gewoon echt die rust nodig? Ik weet het niet. Af en toe denk ik wel eens aan AS om me een zetje te geven, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Er kan nog zeker wel 10kg naturel bij, maar hoe? Ik hoop dat jullie raad weten, want ik ben echt het spoor bijster en dan begin ik te denken waar doe ik het nou voor?
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Hey gespierdemug,

Ik heb zelf ook een hele tijd rondgelopen zonder enige gains te maken terwijl ik toch wel hard trainde en me strict aan mijn schema hield.

Ik heb toen toch besloten om mijn kcal te verhogen naar 3800-4000 voor een tijdje en ik was zeer verbaasd. Ik werd niet alleen droger, maar zette weer spiermassa aan. Het klinkt een beetje raar en ik weet bijna zeker dat je er genoeg over gelezen hebt maar probeer het gewoon eens.

Mijn advies kortgezegd is dus kcal verhogen naar 4000 ofzo en kijken wat er gebeurd. Ik merkte al verschil na een a twee weken.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik denk ook dat het aan de voeding ligt. Ik zou daar eens wat mee spelen, en goed bijhouden hoe je lichaam er op reageert.
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Je traint te veel waardoor je overtraind. Het lichaam krijgt hierdoor niet genoeg rust om te groeien. 4 dagen splits in een week voor een natural, daar loop je al snel helemaal vast mee. Hou je intensiteit hoog en train niet meer als 2 dagen in de week. High Intensity training zou ik onder googelen door deze trainings- theorie te begrijpen kan je elke week vooruitgaan. Ik begrijp je enthousiasme en men denkt altijd meer is beter maar het bewijs ligt er je gaat niet meer vooruit en door nog meer te gaan eten wordt je helaas alleen maar Hollu Bollu Gijs!

Comment

Niet meer als 2 x per week kom op zeg. Ik weet dat jij hit doet en dat voor jou ''werkt'' maar je weet niks van hem af. Bij hit heb je al heel snel last van je gewrichten omdat je nog niet alles volgroeid is.

Zou eens kijken naar het Phat layne norton schema, denk wel iets voor jou.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Niet meer als 2 x per week kom op zeg. Ik weet dat jij hit doet en dat voor jou ''werkt'' maar je weet niks van hem af. Bij hit heb je al heel snel last van je gewrichten omdat je nog niet alles volgroeid is.

He he he .... Talal is helemaal PHAT freak geworden. Het zou inderdaad wel eens een leuke afwisseling kunnen zijn voor Gespierde Mug.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Sluit me aan bij tal en inferno. Probeer phat eens uit, echt veek goede dingen over gehoord. Verder zou ik inderdaad gewoon nog veel meer eten. Zoals nocerino al zei , ga eens op de 4000 zitten. Kijk bijvoorbeeld naar waterpoloboy, hij vrat ook echt mad veel en het heeft hem ook zeer goed gedaan.
              People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

ik heb de zelfde probleem in 3 maande maar een half kilo erbij blijf rond de 80kilo hange

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post
                  Hey BNers,

Ik heb m'n grote gains gemaakt op een 4 daagse split, toen ik hier begon te lezen over ub/lb en fullbody heb ik dat eens geprobeerd, maar dat heeft eigenlijk nooit echt iets opgeleverd. Beetje kracht en een klein beetje spieren. Ik geloof heilig in de theorie van 2-3x een spiergroep aanpakken met een wat lager aantal sets, maar in de praktijk levert me dit gewoon niets op.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet, het lijkt wel gewoon in een keer over te zijn. Alles blijft hangen. Wat ik doe. Meer kcals? Meer vet. Ub/lb of fullbody? Geen verschil. Split durf ik eigenlijk niet meer te proberen, maar misschien heeft mijn lichaam wel gewoon echt die rust nodig? Ik weet het niet. Ik hoop dat jullie raad weten, want ik ben echt het spoor bijster en dan begin ik te denken waar doe ik het nou voor?
                  Wat te denken van gewoon weer even terug gaan naar waar je de beste gains mee hebt gemaakt?

Je begint te vertellen dat je de beste gains maakte met een split en de UB/LB/FB allemaal niets hebben geracht.
                  Dan geef je aan niet meer terug te durven naar split (waar je weet dat het werkte) en je bent nu radeloos.

Kom op guy.

Pak weer een tijdje split en ga meer eten. Je zal weer flink gaan groeien. Als je weer wat stil staat later ga je weer een keer proberen je trainingen aan te passen.

Maar ga eerst ook gewoon wat meer eten. En ga alleen maar schone voeding eten waar je weer wat droger mee zal kunnen worden.

Je kan ook altijd een keer een goede begeleider zoeken en een training doen met begeleiding. Het kan anders ook best zijn dat je manier van trainen niet goed is.

Comment

Helemaal zo slecht nog niet 3kg in 6maanden.
                    Of had jij verwacht dat je die beginnersgains zou houden?

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post
                      Hey BNers,

Oke, dus sinds een tijdje zit ik met een serieus probleem. Ik gain volgens mij echt 0,0 spieren meer. Het zit zo: het eerste 1,5 jaar dat ik ging trainen ben ik flink aangekomen van 58kg naar 70kg. Echter, ben ik in de laatste 6 maanden nog maar 3kg aangekomen, maar hier is echt niets van te zien. Het enige wat me opvalt is dat m'n vp met 2% ong. is gestegen.

Een veel gediscussieerd onderwerp hier: voeding. Zoals ik al zei weeg ik 73kg bij 1,78m (12% bf). Ik heb geen mega zwaar leven ofzo dus kies voor activiteitsfactor 1,55 wat me ongeveer een 2600-2700 kcal behoefte geeft. Ik eet dus 3200 kcal bestaande uit macro's: eiwit 200g , koolhydraten 375g, vet 100g.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet, het lijkt wel gewoon in een keer over te zijn. Alles blijft hangen. Wat ik doe. Meer kcals? Meer vet. Ub/lb of fullbody? Geen verschil. Split durf ik eigenlijk niet meer te proberen, maar misschien heeft mijn lichaam wel gewoon echt die rust nodig? Ik weet het niet. Af en toe denk ik wel eens aan AS om me een zetje te geven, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Er kan nog zeker wel 10kg naturel bij, maar hoe? Ik hoop dat jullie raad weten, want ik ben echt het spoor bijster en dan begin ik te denken waar doe ik het nou voor?
                      Die 12 kg is makkelijk te verklaren:

1) Je zat/zit nog in de groei.

2) Je voeding is sterk verbeterd.

3) Voor beginners is het bovendien niet ongewoon om in die eerste fase vrij veel spiermassa te kweken.

Tel al die factoren maar bij elkaar op en dan is het heel makkelijk te verklaren hoe je van 58kg naar 70kg ging in die eerste 1,5 jaar.

Ook is het zo dat het schema in het begin niet eens zo belangrijk is, die spieren reageren toch wel. Je had bij wijze van spreken door een paar keer per week met een zak aardappels op je rug te squatten ook flink wat spiermassa erbij gekregen.

Dus nee, het heeft niets met dat schema te maken. Ik trainde heel in het begin vrij belabberd. Met een wankele chest press machine reps doen tot het niet meer ging, pulldowns achter de nek met bolle rug, leg press met halfbakken reps, etc. en geen losse gewichten behalve natuurlijk dumbells voor de biceps. Maar ik kreeg er wel vrij snel 5kg bij.

Retorische vraag. Denk je nou zelf dat ik nu met flinke sprongen vooruit zou gaan als ik terug zou gaan naar die manier van trainen?

Het is helemaal niet zo'n gek idee om dat advies van Talal op te volgen. Volgens mij ben jij er niet vies van om vaker naar de sportschool te gaan.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                        Hey gespierdemug,

Ik heb zelf ook een hele tijd rondgelopen zonder enige gains te maken terwijl ik toch wel hard trainde en me strict aan mijn schema hield.

Ik heb toen toch besloten om mijn kcal te verhogen naar 3800-4000 voor een tijdje en ik was zeer verbaasd. Ik werd niet alleen droger, maar zette weer spiermassa aan. Het klinkt een beetje raar en ik weet bijna zeker dat je er genoeg over gelezen hebt maar probeer het gewoon eens.

Mijn advies kortgezegd is dus kcal verhogen naar 4000 ofzo en kijken wat er gebeurd. Ik merkte al verschil na een a twee weken.
                        Originally posted by Guusd View Post
                        Ik denk ook dat het aan de voeding ligt. Ik zou daar eens wat mee spelen, en goed bijhouden hoe je lichaam er op reageert.
                        Ja, maar weet je wat het is ik ben wel gewoon vet aangekomen dus om nou nog 500kcal erbij te kletsen lijkt me een beetje van het goede, maar ja als dat de enige optie is zal ik het wel eens paar maandjes proberen.

Originally posted by HeavyDuty View Post
                        Je traint te veel waardoor je overtraind. Het lichaam krijgt hierdoor niet genoeg rust om te groeien. 4 dagen splits in een week voor een natural, daar loop je al snel helemaal vast mee. Hou je intensiteit hoog en train niet meer als 2 dagen in de week. High Intensity training zou ik onder googelen door deze trainings- theorie te begrijpen kan je elke week vooruitgaan. Ik begrijp je enthousiasme en men denkt altijd meer is beter maar het bewijs ligt er je gaat niet meer vooruit en door nog meer te gaan eten wordt je helaas alleen maar Hollu Bollu Gijs!
                        Originally posted by talalelh15 View Post

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        He he he .... Talal is helemaal PHAT freak geworden. Het zou inderdaad wel eens een leuke afwisseling kunnen zijn voor Gespierde Mug.
                        Nou met die 4 dagen split boekte ik wel progressie en voelde ik me nooit echt overtraind ofzo. Bij ub lb voel ik dat wat meer. Ik ga zeker eens kijken naar dat schema tal, denk dat ik split maar weer eens ga proberen
                        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

heavyduty,

srry hoor en respect voor je log, maar jij bent tevreden als je 1 rep per week verbeterd en ook 0,1 gram vvm winst is ok zolang je maar progressie boekt.
                          voor velen van ons gaat dat niet op en willen het maximale halen uit het trainen en dat gaat hem zeker niet worden met heavy duty.

@ts. idd even terug naar de basis en kcal eens flink verhogen.

Comment

Ik ken het gevoel. Maar 3 kG in 6 maanden is helemaal niet zo verkeerd. Na ´t eerste jaar / anderhalf jaar gaat het allemaal gewoon wat minder. Ikzelf ben wat extra gaan eten en pas mijn trainingsschema elke 3 weken aan. Elke 3 weken wel dezelfde basis maar gewoon nieuwe oefeningen erin.

Volhouden ! Succes
                            Superbia in Proelio

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              ,

voor velen van ons gaat dat niet op en willen het maximale halen uit het trainen en dat gaat hem zeker niet worden met heavy duty.
                              .
                              Okee dan, dus daarom werd Dorian Yates maar 6 x Mr O en geen 8x of meer. Heb ff een WTF momentje hier.

Shadow Warrior: The Dorian Yates Story (trailer) - YouTube

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X