Groei gestagneerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Het is wel voor verbetering vatbaar. Zo is het onlogisch om hyperextensions te doen tussen die squat varianten. Je hebt immers je core nodig om je lichaam stabiel te houden tijdens die front squats. Als je die vermoeid met hyperextensions dan gaat dat ten koste van je stabiliteit.

Maar er zitten geen extreme rariteiten in, voor zover ik het zie, waardoor je kunt stellen dat het de oorzaak is van je stagnatie.
    Ja heb je wel gelijk in inderdaad, die hypers zouden beter passen na de squats of zelfs helemaal niet. Nou dat dacht ik dus ook, geen enkele reden tot overtraining dus...?

Wat zeg je van de speculatie bovenaan de pagina wat betreft kcal/dag?

Verder vraag ik me dan toch een beetje af hoe ik progressie ga boeken met dit schema nu. Zal ik een high/low aanhouden of gewoon altijd voluit knallen? Hoe ga ik ervoor zorgen dat ik elke week of twee weken er gewicht of een rep bij kan gooien?
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Kwa voeding ben ik wel wat minder die-hard gegaan als eerst met de bakjes rijst en dergelijke, maar het is toch redelijk clean nog altijd gezonder dan de gemiddelde NL'er. Ook bevat het gewoon het aantal kcal en desbetreffende macro's.

Ontbijt
      1 appel
      100g havermout
      30g whey
      15g rozijnen
      250ml melk

Overdag
      2 boterhammen + tonijnsalade (75g tonijn + 30g yogonaise + 5ml olijfolie en wat kruiden)
      2 boterhammen gebakken ei (2)
      2 boterhammen 30+ kaas (33g = 1 plak)
      1 boterham pindakaas (30g)
      Overigens zit op 5/7 boterhammen boter (ong. 7-10g per bammetje)

's Avonds
      100g pasta
      100g kipfilet
      Blikje tomatenpuré en wat kruiden

Voor het slapen
      500g kwark
      25g rauwe ongezouten pinda's

Op trainingsdagen

Ontbijt
      1 appel
      100g havermout
      30g whey
      15g rozijnen
      250ml melk

Overdag
      2 boterhammen + tonijnsalade (75g tonijn + 30g yogonaise + 5ml olijfolie en wat kruiden)
      2 boterhammen gebakken ei (2)
      2 boterhammen 30+ kaas (33g = 1 plak)
      1 boterham pindakaas (30g)
      Overigens zit op 5/7 boterhammen boter (ong. 7-10g per bammetje)

's Avonds (20.00)
      100g rijst
      100g koolvis
      200g groente

Trainen 21.00 - 22.00

Na het trainen
      30g whey
      30g rozijnen

Voor het slapen
      500g kwark
      50g havermout
      1 appel
      20g honing

Wat denken jullie?
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Wat dacht jij van een powerlift schema? Smolov Jr is wel wat voor jou denk ik.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Hey mug balen van je progressie man ik zit in hetzelfde schuitje. Prima gains over de maanden heen elke maand 1/2 kilo erbij en de vetjes vlogen eraf. Totdat ik een muur raakte en eigenlijk zijn de laatste 2 maanden ene ramp geweest in de zin van progressie. Net zoals jij ging ik het eerst in me voeding zoeken maar dat pakte niet echt goed uit. Ik kwam wel aan maar dit was % wat omhoog ging geen massa 1 maand voor niks dus...

Ik zie hier het woord overtrainen voorbij komen dus zal ik even een mooi voorbeeld geven wat voor mij maand 2 was. Hier ging ik dus over naar 7 dagen trainen met dagen 2 dagen HIT cardio. Dus eigenlijk nagenoeg geen rust als direct gevolg hiervan raakte 1 kg massa kwijt. Voeding was dus ook een zooitje.

Mij is nu aangeraden even 6 weken 20 reps te doen met half gewicht van ik nu doe. Ik kwam zelf van een 5x5 schema af. Na die 6 weken wellicht terug naar 10 reps. Misschien is dat een optie voor jouw ?

Comment

Wil je vet kweken?

Trainen 21.00 - 22.00

Na het trainen
            30g whey
            30g rozijnen

Voor het slapen
            500g kwark
            50g havermout
            1 appel
            20g honing

Wat denken jullie?[/QUOTE]

Comment

Wat zou jij dan doen? Na je training niets meer eten? Dat er bepaalde dingen weggelaten kunnen worden ben ik wel akkoord mee.
              I'm not special, but not the same as you.
              Because I do things you will never do.
              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Geen suikers.. Na zn training om 22.00hrs.
                Na 22.00 heeft hij al n shake en zn kwark daarbij veel te veel suiker..
                Hij pakt rozijnen appel en honing? Tesamen met de eiwitten maakt je alleen maar vet.

Comment

Hij kan dan inplaats van de giga hoeveelheid suikers beter wat vetten nemen met de eiwitten.

Comment

Knulletje:

Na de training is je glycogeensynthese toch vrij hoog? Dan kan je toch best wat KH nemen lijkt me. Wellicht wat complexere, maar ik zie niet in waarom je geen KH zou mogen nemen, ook al is het 's avonds. Las laatst een artikel van Layne Norton:

Carbs At Night: Fat Loss Killer Or Imaginary Boogeyman? Written by Layne Norton | SimplyShredded.com

's Avonds is je lichaam net zo goed in staat om carbs te verwerken dan overdag. Enkel 's ochtends, als je uit een periode van 8 uur vasten komt, blijven de bloedglucosewaarden wat minder lang hoog. Ook het basaalmetabolisme blijft 's nachts ongeveer gelijk aan die van overdag (gemiddeld).
                    Train hard or go hormone

Comment

Zeker al die boterhammen doen je lichaam niet te goede, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Zou gewoon rijst nemen, in al die boterhammen zitten zoveel toevoegingen. En dan ook nog kaas etc. Lijkt erop dat je dan ook veel vocht gaat trrekken

Comment

Ik heb dat over boterhammen nooit gesnapt. Welke toevoegingen naast zout moet je dan aan denken? En ook al hou je vocht vast, dat zou spierwinst toch niet in de weg moeten staan?
                        Train hard or go hormone

Comment

Inderdaad, kan het niet beter verwoorden als toph. Ben het ook niets eens met die boterhammen. Is echt zo'n fabeltje in mijn ogen die nog steeds de ronde doet.
                          I'm not special, but not the same as you.
                          Because I do things you will never do.
                          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Kan best zijn Toph, maar sorry ik hou t toch maar op mijn manier..
                            Zodra ik suikers tot mij neem na 20.00 zet ik toch weer wat vet aan.
                            Maar aan de andere kant kan je best gelijk hebben, ik train nooit in de avond...

Comment

Verschilt in mijn ervaring per persoon nogal. Ik moet ook geen berg carbs gaan eten in de avond, gaat gelijk op de verkeerde plekken zitten. Maar ik weet ook van geneog anderen dat die, ook na late trainingen, een aardige lading havermout binnenwerken en toch droog staan.

Comment

Same here, als ik veel / snelle suikers binnen krijg te laat op de avond kweek ik ook direct vet. Zeker als ik al ruim voldoende KH heb gegeten over de dag. Dit is zover ik weet bij de meeste mensen wel zo. Beter bouwstoffen dan suiker eten als je richting slapen gaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X