Groei gestagneerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

tuurlijk man, eerst gaan we praten over naturel geen split want dat is te intensief voor naturele training,
    Dan gaan we direct over op dorian yates, die absoluut niet naturel traint en dus een heavy duty(waar je dus geen as bij nodig zou hebben)traint.1 a 2 x per week, nou dat geloof je zelf maar maar ik dus niet.
    maar die zou dus eigenlijk split moeten trainen want dat kan alleen bij as.

Geloof jij nou maar lekker wat alle profs in de blaadjes zetten, 2xpw trainen geen as en af en toe een shake, ja progressive dream on.
    ronnie coleman trainde zeker ook maar 1x in de 2 weken en naam veel kwark haha.
    ignorence is a bless.

Comment

Waarom zou je geen split of HIT zonder AS kunnen doen dan Quibus?
      Waarom zou het te intensief zijn?

Comment

Lees dan ook eens een topic door ipv op 1 post te reageren, onderstaand post reageerde ik op.

Originally posted by HeavyDuty View Post
        Je traint te veel waardoor je overtraind. Het lichaam krijgt hierdoor niet genoeg rust om te groeien. 4 dagen splits in een week voor een natural, daar loop je al snel helemaal vast mee. Hou je intensiteit hoog en train niet meer als 2 dagen in de week. High Intensity training zou ik onder googelen door deze trainings- theorie te begrijpen kan je elke week vooruitgaan. Ik begrijp je enthousiasme en men denkt altijd meer is beter maar het bewijs ligt er je gaat niet meer vooruit en door nog meer te gaan eten wordt je helaas alleen maar Hollu Bollu Gijs!
        Volgens HD kun je zonder as geen split doen/althans als naturel niet iig. ik ga daar tegenin, en jij bemoeit je er mee op een manier die nergens op slaat.
        heb trouwens even eea opgezocht over yates, het is dus niet zo dat hij met HD zijn mr o fysiek heeft gekregen he dat was met een ordinaire split and shitload as.

Comment

progressive, excuus voor de aggresieve ondertoon, maar heb nu al voor de zoveelste keer alles moeten uitleggen omdat er niet gelezen wordt.

Comment

Originally posted by quibus View Post
            Lees dan ook eens een topic door ipv op 1 post te reageren, onderstaand post reageerde ik op.

Volgens HD kun je zonder as geen split doen/althans als naturel niet iig. ik ga daar tegenin, en jij bemoeit je er mee op een manier die nergens op slaat.
            heb trouwens even eea opgezocht over yates, het is dus niet zo dat hij met HD zijn mr o fysiek heeft gekregen he dat was met een ordinaire split and shitload as.
            okay man, ik heb dat stukje tegen HD over naturel en split gemist. Sorry. HD begrijpt er inderdaad ook weinig van.

De training van Yates was voornamelijk heavy duty gebaseerd. Veel in Pyramide vorm met progessive loading en daarnaast HIT varianten. Maar alles is ook zonder AS te doen.

Comment

Originally posted by progressive View Post
              Wat te denken van gewoon weer even terug gaan naar waar je de beste gains mee hebt gemaakt?

Je begint te vertellen dat je de beste gains maakte met een split en de UB/LB/FB allemaal niets hebben geracht.
              Dan geef je aan niet meer terug te durven naar split (waar je weet dat het werkte) en je bent nu radeloos.

Kom op guy.

Pak weer een tijdje split en ga meer eten. Je zal weer flink gaan groeien. Als je weer wat stil staat later ga je weer een keer proberen je trainingen aan te passen.

Maar ga eerst ook gewoon wat meer eten. En ga alleen maar schone voeding eten waar je weer wat droger mee zal kunnen worden.

Je kan ook altijd een keer een goede begeleider zoeken en een training doen met begeleiding. Het kan anders ook best zijn dat je manier van trainen niet goed is.
              Ja maar inderdaad wat inferno ook zegt; ik ben gewoon in een keer veel meer gaan eten en gaan trainen. Maar goed zal ik dan overstappen op split of fb of toch ub/lb?

Eerst wat meer gaan eten en schema gelijk houden? Of andersom?
              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Okee dan, dus daarom werd Dorian Yates maar 6 x Mr O en geen 8x of meer. Heb ff een WTF momentje hier.
                De manier van trainen van Yates was deels gebaseerd op de principes van Mentzer maar was zeker niet hetzelfde. Hij had er zijn eigen draai aan gegeven en verder ging hij niet 2x per week naar de sportschool maar vaker.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post
                  Nou met die 4 dagen split boekte ik wel progressie en voelde ik me nooit echt overtraind ofzo. Bij ub lb voel ik dat wat meer. Ik ga zeker eens kijken naar dat schema tal, denk dat ik split maar weer eens ga proberen
                  Ga jij nou maar eens babbelen met Talal en Ijsblok.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Ja is ongeveer wat ik zei inderdaad. Goed dat je me even herhaald en een klein beetje aanvulling geeft.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    De manier van trainen van Yates was deels gebaseerd op de principes van Mentzer maar was zeker niet hetzelfde. Hij had er zijn eigen draai aan gegeven en verder ging hij niet 2x per week naar de sportschool maar vaker.

De training van Yates was voornamelijk heavy duty gebaseerd. Veel in Pyramide vorm met progessive loading en daarnaast HIT varianten. Maar alles is ook zonder AS te doen.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Ga jij nou maar eens babbelen met Talal en Ijsblok.
                      Als in welke bedoeling?

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

dat zij een goed schema/programma gebruiken en dat jij dat ook eens kan/moet proberen.

Comment

Oke, maar luister ik train nu 6 maanden volgens een ub/lb met bijvoorbeeld totaal 12 sets voor borst, rug en quads, voor de wat kleinere spieren 4-6 sets in totaal. Hoe zou dat in godsnaam overtraining moeten opleveren? Ik weet dat ik een smalle botstructuur enz. heb, maar dat lijkt me wel erg snel?

Jullie hebben het over voeding, meer eten misschien? Maar het gekke is dus dat ik wel 3kg aan ben gekomen (lees: geen vocht), dus kcal zitten dan toch prima? Het grootste probleem is dat die 3kg vet is en geen spier/flinke krachttoename.

Dus: 6 maanden getraind, kleine kracht gewonnen, 3kg gewonnen, maar geen spier? Wie mij dat kan uitleggen dan, meer kcal lijkt me wat tegenstrijdig tenzij ik richting michelin poppetje wil gaan.

Overtraining zou kunnen, lijkt me wel snel, maar zou opzich wel kunnen. Schema van tal en ijsblok (PHAT van layne norton) ziet er zeer interessant uit, maar ik kan max 3-4 dagen trainen. 5 dagen is teveel.

Waar zal het probleem liggen? Te weinig voeding, toch? Ondanks het aangekomen vet.
                          of overtraining?

Sorry ik ben echt helemaal lost in deze situatie

Comment

Weet je wat ik knap vind, dat in geen post van jou je vetpercentage is genoemd. Zo kan je toch bepalen of het vet,vocht of spier is? Volgens mij ben jij gewend van jezelf dat je al lekker lean ben, nu ga je iets meer eten komt er wat vocht/vet bij en dan lijkt of de hoop nabij is.

Je kan met phat eventueel ook wat oefeningen op de hp dag weghalen en dan meerdere spiergroepen trainen. Waarom is 5 dagen teveel trouwens? Geen tijd?

Comment

Overtraining zal het echt niet zijn kerel, als je voldoende eet lijkt me dat bij ub/lb wel een beetje impossible.

Comment

Naar mijn weten is overtraining het meest mentaal en mits je voeding beneden maat is is de kans klein dat je hier last van hebt. Train nu met een paar jongens van 17 waarvan eentje 18x per week traint waarvan 7 topsport honkbal en de rest traint hij met ons mee + crossfit doet hij mee. Dit doet hij al een tijd lang en hij blijft energiek en nergens last van hebben (hij vreet ook als een beer). Miss een idee om weer naar je oude schema te stappen en kijken hoe je daar op reageert? En anders PHAT is een heerlijk schema.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X