Toch nog wat vragen....en dan hou ik op :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toch nog wat vragen....en dan hou ik op :)

Ik kijk veel filmpjes op you Tube van amateurs en profs enz.
    Valt me altijd op dat je met alle soorten oefeningen de ene alles doet met kromme armen en andere weer met zo recht mogelijke armen.

Wat vinden jullie daar nu van?
    Triceps oefeningen rechte armen eindigend of licht gebogen,zelfde verhaal bij schouders oefeningen recht strekkend eindigen of wat gebogen toch .En daarbij zie je ze ook wel es als ze recht eindigen dat ze zo ver en hoog mogelijk rekken zodat de schouders iets omhoog komen ,bij MP heb ik dat wel es gezien.

En borst zie je ook zowel strek als gebogen......

Heb alles gedaan gebogen vind ik makkelijker maar wat is beter......

Vergeet niet dat profs expres bepaalde bewegingen aanpassen, omdat zij een bepaalde spiergroep willen benadrukken. Zo zie je bijv profs maar halve squats doen om bijv. de quads te benadrukken en niet de hams en de glutes. Dit doen zij, omdat dit nodig is voor hun ontwikkeling. Wij als recreanten hoeven niet zo moeilijk te doen bij de grote oefeningen, aangezien wij recreanten vaak squats doen voor de gehele benen.

Afhankelijk van welke oefeningen je doet zou ik meestal aanraden om heel iets gebogen ledematen te houden. Bijv bij een side lateral raise.

Vaak als je je arm of been niet helemaal lockt hou je wat meer spanning op je spier, misschien leuk voor een isolatie oefening, maar bij grote oefeningen zou ik gewoon de hele beweging maken, dus armen gestrekt, maar niet overdrijven.

Verder probeer gewoon te doen wat goed voelt, de een is niet per definitie beter dan de ander.

Hopelijk kun je hier wat mee, succes.
    "Straight outta gym"

Comment

Gebogen legt minder spanning op je gewrichten dacht ik, en misschien een hogere tut oid

Comment

Wat makkelijker is is meestal minder effectief.
        De ene traint zo en de ander traint zo en toch werkt het allemaal.
        Trainen voor spiermassa gaat allemaal om optimale belasting en werking van de spieren die je traint en de optimale rom. Dat hoeft niet altijd fullrom of perfecte uitvoering te zijn.

Voor de beginner is het wel altijd van belang alles netjes en correct uit te voeren en met full rom. Alleen op die manier kan je uitvinden wat voor jou het beste werkt en waar jouw optimale beweging of rom ligt. En het is voor de beginner vaak veiliger om perfect strict te trainen.
        Dus niet kijken naar hoe Jantje of Pietje of pro of amateur het doet, maar beginnen bij het begin; de stricte correcte vorm en rom.

Comment

Thx

Ik kan de naam tut ff niet duiden hahaha....maar hier kan ik wel weer wat mee.JA na een tijd begin ik vaak te twijfelen of ik het wel goed doe ,echt irri!

Comment

Goede vraag, persoonlijk doe ik gewoon alles op gevoel.. voelt het goed aan, doe ik het

Een goede mind & muscle connection is al het halve werk, zorg er gewoon voor dat je.. je volledige gevoel legt in de spier die je traint.

Voor iedereen is dit anders, ga niet af op andere!
            SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
              Thx

Ik kan de naam tut ff niet duiden hahaha....maar hier kan ik wel weer wat mee.JA na een tijd begin ik vaak te twijfelen of ik het wel goed doe ,echt irri!
              T.U.T = Time Under Tension, dus de tijd dat de spier kracht moet leveren.

Comment

Thx,ja hier kan ik wat mee,want merkte dat ik de laatste tijd meer met me "hoofd "trainde dan echt met me gevoel door dat denken.....

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                  Thx,ja hier kan ik wat mee,want merkte dat ik de laatste tijd meer met me "hoofd "trainde dan echt met me gevoel door dat denken.....
                  Zo heb ik ook een hele tijd getraind. Niks gegained. Gewoon mindset veranderen van ''doe ik wel goed'' naar ''vandaag ga ik dood''. Gaat nu een stuk sneller hahaha.
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                    Zo heb ik ook een hele tijd getraind. Niks gegained. Gewoon mindset veranderen van ''doe ik wel goed'' naar ''vandaag ga ik dood''. Gaat nu een stuk sneller hahaha.
                    Ja idd!

Originally posted by progressive View Post
                    Wat makkelijker is is meestal minder effectief.
                    Dan ga ik maar op mn tenen squatten, is moeilijker.....
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Hahahahhahha lol,zal vanavond sterven.....op me teentjes :P

Comment

Hangt ook van de oefening af

Borst - gebogen
                        schouders - gebogen
                        triceps - gestrekt voor optimaal aanspannen van de spier.
                        biceps - gebogen
                        Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X