4-daagse split of UB/LB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4-daagse split of UB/LB

Ik heb geen idee of deze vraag al meerdere malen naar boven is gekomen. Heb het niet kunnen vinden met de zoekfunctie. Laat ik vooropstellen dat massa kweken mijn hoofddoel is. Ik heb geen haast maar wil graag het maximale eruit halen. Ik heb geen haast en veel geduld, maar wil graag wel de goede richting op gaan.

Naar wat ik zo zie pak je bij een UB/LB schema elke spiergroep twee keer per week aan.
    Bij een 4 daagse-split pak je elke spiergroep eenmaal aan, maar wel veel nadrukkelijker.

Mijn vraag is nu: Weegt het twee keer per week minder nadrukkelijk belasten van de spiergroepen bij UB/LB wel op tegen het eenmalig per week slopen van de spiergroepen bij de split?

Ik vraag dit, omdat een goede kennis van mij waarbij het resultaat er zeer mag zijn van mening is dat de split voor net wat meer massa gain zorgt dan de UB/LB-methode, terwijl mijn gevoel juist het tegenovergestelde zegt. Ik ben echter veel minder ervaren.

Uw mening hierover graag! (Ik weet dat het per persoon verschilt, lees mijn vraag)

Is moeilijk iets over te zeggen..
    Als jij voor je gevoel neigt naar een UB/LB schema zou ik dat gewoon proberen.
    Zie wat het voor je doet! Als je na een tijd niet tevreden bent kun je altijd nog een split gaan doen.

Verder heb ik niet genoeg ervaring om je een goed antwoord te geven (heb nog nooit een ub/lb schema gevolgd namelijk, ben ik wel vanplan overigens)

Comment

Het is persoonsafhankelijk zoals je zegt.
      Per week doe je evenveel bij een UB/LB als bij een split.

Voor een beginner word een hogere frequentie aangeraden.
      Maar gevorderden kunnen net zo goed een hoge frequentie aan.

Maar er is geen betere tussen de verschillende schema's. Als het wel zou zijn is er geen reden dat de andere bestaan.

In mijn mening kunnen beide schema's dus werken.
      Veel licht aan hoe je het doet (hoeveel oefeningen, hoe zwaar t.o.v je 1 rep max, je voeding, ect).
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X